Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 20 ianuarie 2017

RAPORT DE EVALUARE A ACTIVITĂȚII ÎN 2016, LA ISU CARAS-SEVERIN

Activitatea Comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă se desfăşoară pentru îndeplinirea atribuţiilor de evaluare a situaţiilor de urgenţă produse în unităţile administrativ-teritoriale, stabilirea de măsuri şi acţiuni specifice pentru gestionarea acestora şi îndeplinirea lor. De asemenea, declară, cu acordul ministrului afacerilor interne, starea de alertă la nivel judeţean sau în mai multe localităţi ale judeţului şi propune instituirea stării de urgenţă. Nu în ultimul rând, analizează şi avizează planurile judeţene pentru
asigurarea resurselor umane, materiale şi financiare necesare gestionării situaţiilor de urgenţă. Toate acestea având ca scop coordonarea unitară, de natură a asigura funcţionalitatea optimă şi eficientă a elementelor de dispozitiv şi a capabilităţilor.
Gestionarea operaţională a situaţiilor de urgenţă la nivel judeţean se realizează prin Centrul judeţean de coordonare şi conducere a intervenţiei, constituit la nivelul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă compus din personal din cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă, precum şi experţi şi specialişti din cadrul instituţiilor şi operatorilor economici de interes local care asigură funcţii de sprijin.
Mangementul situaţiilor de urgenţă
În anul 2016, CJSU Caraș-Severin s-a întrunit în 21 de ședințe, din care 2 cu caracter ordinar.  În cadrul acestor ședințe au fost adoptate 18 hotărâri:
-         12 pentru aprobarea rapoartelor de sinteză privind apărarea împotriva inundațiilor și fenomenelor hidrometeorologice periculoase ce au afectat județul; rapoarte de sinteză întocmite de către grupul de suport tehnic nr. 1 al CJSU în baza proceselor verbale ale comisiilor mixte de constatare / evaluare pagube;
-         6 hotărâri pentru aprobarea unor planuri de măsuri, respectiv modificarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al CJSU, întocmirea Planului Județean pentru Asigurarea Resurselor Umane, Materiale și Financiare și constituirea unei comisii mixte de verificare în teren a efectelor unei alunecăr de teren.

Planurile abrobate la nivelul CJSU:
·        Plan de măsuri pentru prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de temperaturile ridicate, respectiv atenuarea efectelor temperaturilor ridicate asupra populaţiei, la nivelul județului Caraș-Severin, pe anul 2016;
·        Plan de măsuri pentru evitarea producerii situaţiilor de urgenţă generate de incendii de pădure și vegetație uscată pe timpul verii – 2016, la nivelul județului Caraș-Severin;
·        Plan de măsuri generale al comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă pentru sezonul de iarnă 2016-2017
·        Planul judeţean pentru asigurarea cu resurse umane, materiale şi financiare pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă, pe anul 2016 al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin;
·        Plan anual de activități al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență – 2017.

Spre deosebire de anii precedenți, primele luni ale anului 2016 nu au fost marcate de evenimente deosebite. În schimb, în lunile de vară s-au manifestat fenomene hidro-metorologice deosebit de periculoase, înregistrându-se o serie de evenimente care au afectat în mod violent numeroase comunități din județul nostru, principalii factori determinanți fiind vântul puternic, uneori cu aspect de tornadă, creșterile de debite pe cursurile de apă (cele mai multe necadastrate) și scurgerile de pe versanți.
Din cauza acestor feneomene meteorologice au fost înregistrate întreruperi ale aliementării cu energie electrică, pentru perioade scurte de timp, a unor localităţi şi a unor zone turistice, a fost afectată atât circulaţia pe unele drumuri publice, cât şi cea feroviară şi navală.
Pe parcursul anului au fost înregistrate și alte evenimente pentru gestionarea cărora a fost nevoie de cooperarea mai multor structuri din cadrul CJSU şi adoptarea unor măsuri eficiente, spre exemplu misiunile de căutare/salvare a persoanelor rătăcite sau dispărute în medii ostile vieţii.
Cele mai multe dintre evenimentele produse s-au manifestat pe timpul unor informări sau atenţionări şi avertizări hidrometeorologice. Teritoriul judeţului nostru a fost vizat de 379 de astfel de notificări, cu 200 mai multe decât anul precedent:
·        318 meteorologice, respectiv 26 avertizări cod portocaliu (din care 19 imediate),  241 atenţionări cod galben (din care 194 cu caracter imediat) și 51 informări fără cod);
·        61 hidrologice: 1 avertizare cod roșu de inundații, 11avertizări cod portocaliu (din care 4 imediate) și 47 atenţionări cod galben (din care 37 cu caracter imediat).
Toate aceste date, însoţite de măsuri adaptate pe tipuri de riscuri posibile, au fost transmise către responsabilii de la nivelul localităţilor, pentru asigurarea avertizării populaţiei şi pregătirea mijloacelor de primă intervenţie.

Evenimente deosebite:
·        27 aprilie 2016 – accident rutier cu 6 victime, E70 (DN6), în apropiere de localitatea Buchin, în care au fost implicate 3 autoturisme (pentru gestionarea situației a fost pus în aplicare Planul Roșu de Intervenție);
·        14-15 mai 2016 – Constantin Daicoviciu – vânt puternic cu aspect de tornadă – 5 case au avut acoperișurile avariate;
·        01-26 iunie 2016 – 17 UAT-uri (29 localități) au fost afectate de fenomenele hidro-meteorologice înregistrate în acest interval; la Oțelu Roșu, 12 blocuri de locuințe, 4 case, 1 liceu și 1 policlinică au avut acoperișurile avariate din cauza vântului puternic cu aspect de tornadă; de asemenea, au fost înregistrate numeroase cazuri de scurgeri de versanți și creșteri de debite care au produs numeroase pagube în instructura județului;
·        27-30 iunie 2016 – 22 UAT-uri (36 localități) au fost afectate de inundații; peste 600 de case au fost avariate, la care se adaugă 77 de anexe, însă numărul celor inundate a fost cu mult mai mare. Potrivit situației centralizate, reiese că au fost validate pagube la peste 85 km  de drumuri naționale, județene, comunale, străzi, etc.. Circa 4400 ha de teren agricole au fost inundate, iar 188 de stupi și peste 190 de oi au pierit. Cele mai afectate localități au fost Bocșa, Reșița și Ramna.
·        06 august 2016 – 9 autoturisme au fost blocate de aluviuni pe DJ 608A, Borlova (Telescaun)-Stațiunea Muntele Mic;
·        20.09.2016 - accident rutier cu 6 victime, în apropiere de localitatea Slatina Timiș pe E70 (DN6), în care au fost implicate 2 autoturisme (a fost pus în aplicare Planul Roșu de Intervenție).

Activităţi de pregătire
În vederea pregătirii pentru situaţii de urgenţă au fost organizate şi desfăşurate o serie de activităţi atât pentru factorii de decizie de la nivel local, cât şi pentru cei judeţeni.
În anul 2016, pregătirea în domeniul situaţiilor de urgenţă a personalului din cadrul autorităţilor administraţiei publice judeţene şi locale, operatorilor economici şi instituţiilor publice clasificate din punct de vedere al protecţiei civile s-a realizat pe niveluri de competenţă, structuri funcţionale şi categorii de personal în scopul pregătirii personalului de conducere şi de specialitate cu atribuţii în managementul situaţiilor de urgenţă, salariaţilor, populaţiei neîncadrate în muncă, elevilor şi studenţilor.

Pregătirea personalului de conducere din cadrul administraţiei publice judeţene şi locale s-a executat prin cursuri organizate în cadrul Centrului Naţional de Perfecţionare a Pregătirii pentru Managementul Situaţiilor de Urgenţă – Ciolpani şi Centrului Zonal de Pregătire Protecţie Civilă – Craiova. Din 84 persoane planificate la cursuri, s-au prezentat şi au absolvit aceste cursuri doar 33 după cum urmează:
-         curs de pregătire în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă pentru secretari :
·        la nivel de judeţ - 1 persoană planificată/ nu s-a prezentat;
·        la nivel de municipii şi oraşe – 7 persoane planificate/ nici una prezentă;
·        la nivel de comune – 66 persoane planificate/ 28 prezente
-         curs de pregătire în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă pentru reprezentanţi ai serviciilor deconcentrate/ descentralizate în teritoriu:
·        10 persoane planificate/ 5 prezente.

Prin dispeceratul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „SEMENIC” Caraş-Severin s-au desfăşurat 22 antrenamente de înştiinţare /alarmare care au vizat toate primările. Prin aceste antrenamente se urmăreşte verificarea fluxului informaţional, modul de reacţie al autorităţilor, precum şi măsurile adoptate la situaţia de urgenţă dată.
Pentru pregătirea structurilor de intevenţie  şi a mebrilor CJSU au fost desfăşurate, în organizarea ISU „SEMENIC”, 4 exerciţii de cooperare cu forţe şi mijloace în teren.
Exerciții de cooperare organizate de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”SEMENIC” al Județului Caraș-Severin:
·        24.03.2016 - ”Gestionarea unei situații de urgență generate de producerea unui incendiu la Serviciul Județean al Arhivelor Naționale Caransebeș”;
·        23.06.2016 - ”Gestionarea unei situații de urgență generate de producerea unui accident rutier cu victime multiple produs pe DJ 582”;
·        22.09.2016 - ”Gestionarea unei situații de urgență generate de producerea unui incendiu la Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, Unitatea Teritorială – 355 Păltiniș”;
·        27.10.2016 - ”Gestionarea unei situații de urgență determinată de un accident feroviar major în care sunt implicate substanțe periculoase”.

Obiectivele principale ale acestor exerciții au fost: 
-         verificarea viabilității și a modului de punere în aplicare a procedurilor/planurilor  privind managementul unitar al forțelor participante la intervenție în cazul producerii unor situații de urgență;
-         antrenarea tuturor structurilor sin cadrul sistemului județean cu atribuții în managementul/„funcții de sprijin pe timpul producerii situațiilor de urgență în conformitate cu legislația de resort;
-         asigurarea cooperării eficiente a forțelor participante și conducerii operative a acțiunilor de intrevenție, punerea în aplicare a sistemului informațional-decizional privind alaramarea, alertarea, notificarea, transmiterea datelor, informațiilor și prelucrarea acestora.

Concluzii
În final, se poate spune că activitatea comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă s-a desfăşurat în condiţii bune, reuşindu-se gestionarea operativă a tuturor situaţiilor manifestate pe teritoriul judeţului nostru. Probleme au fost întâmpinate în relaţionarea cu unele comitete locale pentru situaţii de urgenţă, respectiv preşedinţii acestora, care în anumite sitaţii nu acordă atenţia cuvenită măsurilor şi acţiunilor de protecţie a comunităţilor. Lipsa mijloacelor de primă-intervenţie, lipsa surselor artificiale sau naturale de apă sunt factori care pot afecta în mod negativ gestionarea situaţiilor de urgenţă care se manifestă în mod frecvent.


SECRETARIAT TEHNIC PERMANENT AL CJSU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu