Grupul țintă este format din 350 de studenți din anii II și III licență și 50 de studenți masteranzi, selectați astfel:
- 60 de studenți din cadrul Facultății de Inginerie din Hunedoara;
- 60 de studenți din cadrul Facultății de Inginerie Chimică, Biotehnologii și Protecția Mediului;
- 100 de studenți din cadrul Facultății de Construcții;
- 120 de studenți din cadrul Facultății de Mecanică;
- 60 de studenți din cadrul Facultății de Management în Producţie şi Transporturi.
La lansarea proiectului, în valoare de aproape 2,5 milioane de lei, coordonat de conf.univ.ec.dr.ing. Luisa Dungan, au participat reprezentanți ai conducerii UPT, ai facultăților și ai companiilor implicate în proiect și studenți, care, în luările de cuvânt, au subliniat avantajele acestor stagii de practică: internship plătit, dobândirea de cunoștințe și abilități, cursuri de dezvoltare personală pentru potențiali antreprenori.
După cum sublinia conf.univ.ec.dr.ing. Luisa Dungan, manager de proiect, în condițiile în care tehnologia avansează în ritm alert, e necesar ca, în pregătirea studenților pentru viitoarea inserție pe piața muncii, facultățile să nu se bazeze doar pe cunoștințe teoretice ci, prin colaborarea cu companiile, componenta aplicativă, în special pe noile tehnologii, să crească.
Pentru ca tot grupul țintă să beneficieze de o pregătire complexă și completă pe piața muncii, în contextul actualelor cerințe ale potențialilor angajatori, studenții vor participa nu doar la programe de practică, ci și la programe de informare și consiliere profesională, workshop-uri și seminarii specifice, ateliere de dezvoltare a competențelor traansversale.
Programele de formare includ cursuri de expert accesare fonduri structurale și de coeziune europene, manager proiect (pentru masteranzi). De asemenea, se vor organiza și cursuri de formare a competențelor antreprenoriale: antreprenoriat social, antreprenoriat inovativ, antreprenoriat digital, eco-antreprenoriat.
Nu în ultimul rând, proiectul urmărește crearea unei rețele inovative INCO (Inteligent Connection) care presupune semnarea a minim 10 acorduri de parteneriat, organizarea a 20 de întâlniri cu cadre didactice din universitate și partenerii de practică, pentru a discuta noile tehnologii apărute, pentru a cunoaște nevoile pieței muncii și pentru a adapta curricula la acestea. De asemenea, vor fi organizate 5 match-making studenți-firmă pentru a facilita întâlnirea membrilor grupului-țintă cu firmele din domeniu.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu