În
orașul Arad au apărut, azi, 50 de oglinzi. Acestea fac parte din campania Autoportret,
care își propune să încurajeze trecătorii să își întoarcă privirea spre
valorile orașului, dar și să redescopere bucuria de a aparține acestuia.
Oglinda
este un prilej de a petrece timp cu tine și a dialoga cu sinele, de la nevoi
superficiale la dezbateri intense care te macină. Când te privești într-o
oglindă, primul lucru firesc pe care îl faci este să îți pui o întrebare.
Oglinzile poziționate în puncte cheie ale orașului întreabă trecătorii Tu ce
vezi?, oferind ca posibil răspuns reflexia orașului.
Alături
de hashtag-ul campaniei, #misterARAD, doritorii sunt încurajați să publice pe
conturile personale de pe platformele de socializare Facebook și Instagram
fotografii realizate în oglinzile din oraș. Fie că este vorba despre propria
reflexie sau despre detalii ale clădirilor pe care le surprind în oglindă,
arădenii și nu numai sunt invitați să își întoarcă privirile spre sine și spre
oraș. Oglinzile sunt amplasate în mai multe cartiere ale Aradului, în puncte strategice, care reflectă cel mai bine detalii
importante ale acestuia.
Potențialul
turistic al Aradului se află pe o pantă ascendentă, iar interesul străinilor
pentru această zonă a crescut datorită implicării orașului în demersul de
susținere a Timișoarei în procesul de dezvoltare culturală apărută odată cu
câștigarea titlului de Capitală culturală europeană în anul 2021.
”Orașele
sunt ca oamenii. Când le descriem, ne reflectăm, de fapt, propria proiecție
asupra locului despre care vorbim. Cu Autoportret ne propunem să invităm
trecătorii să își întoarcă privirile spre oraș și să își amintească fiecare că
Aradul este, în primul rând, format din cei care îl locuiesc. Noi, oamenii,
suntem cei care dăm culoare spațiilor în care ne ducem viața. Noi suntem cei
care influențăm cel mai mult dinamica orașului. Autoportret
devine, astfel, platforma de dialog din stradă dintre tine și oraș, ca parte
dintr-o campanie mai amplă. Scopul acesteia este ca, în 2021, polul cultural
format pe axa Timișoara - Arad - Novi Sad să reflecte spiritul Est European
care ne caracterizează și care pare momentan amorțit pe toate palierele, nu
doar pe cel cultural, pe care îl vizăm. ” detaliază Oana Vasiliu, specialist
comunicare culturală al Neverland Place, agenția care semnează proiectul
realizat prin Centrul Municipal de Cultură Arad.
Campania
Autoportret continuă și în spațiul virtual, atât pe Facebook
(https://www.facebook.com/AutoportretArad/), cât și pe Instagram
(https://instagram.com/autoportret_arad). Prin imaginile publicate online sub
hashtag-ul #misterARAD, trecătorii acestuia vor schița o nouă imagine a
orașului, așa cum este văzută ea prin lentila fiecăruia.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu