Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă
Caraş-Severin reaminteşte absolvenţilor promoţiei 2018 că, în termen de 60 de
zile de la absolvire, sunt aşteptaţi să se înregistreze în evidenţele
instituţiei pentru a beneficia de toate serviciile puse la dispoziţie de AJOFM
Caraş-Severin în scopul integrării acestora pe piaţa forţei de muncă.
Precizăm că înregistrarea ca persoană în căutarea unui loc
de muncă este o etapă prealabilă și obligatorie în vederea obținerii
facilităților acordate potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor
pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă.
Documentele necesare înregistrării absolvenţilor ca persoane
în căutarea unui loc de muncă sunt: carte de identitate (original şi copie),
diploma sau adeverinţa de studii (original şi copie), adeverinţă medical care
să ateste faptul că persoana este aptă de muncă sau are anumite restricţii
medicale, precum şi adeverinţa de venit de la ANAF.
Astfel, absolvenţii instituțiilor de învățământ care se
înregistrează în evidenţele agenţiilor pentru ocuparea forței de muncă ca
persoană în căutarea unui loc de muncă beneficiază de servicii de informare şi
consiliere profesională, medierea muncii, servicii gratuite de formare
profesională, precum și de facilități financiare.
Prin absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege
persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în condiţiile
legii, în una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional,
special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau
acreditat în condiţiile legii.
În cazul absolvenţilor de liceu, indiferent dacă a fost sau
nu promovat examenul de Bacalaureat, termenul de 60 de zile începe din data de
26 mai 2018, potrivit prevederilor Ordinului
Ministerului Educaţiei Naționale nr. 3.382/2017 conform căruia
„cursurile claselor terminale din învăţământul liceal se încheie în data de 25
mai 2018”, ultima zi din cele 60 fiind data de 24 iulie 2018. Elevii care nu au
situaţia școlară încheiată la toate materiile, se pot înregistra în evidențele
agenției în termen de 60 de zile de la data promovării examenului de corigență,
dată înscrisă în adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ.
Absolvenții care nu se prezintă în termenul legal pentru a
fi luați în evidențe au dreptul să se înregistreze ca persoane aflate în
căutarea unui loc de muncă, vor beneficia de serviciile agenţiilor pentru
ocuparea forţei de muncă, dar nu vor avea dreptul la indemnizaţie de şomaj.
Facilităţile financiare oferite absolvenţilor se referă la
prima de inserţie, în valoare de 1.500 de lei, care se acordă absolvenţilor
înregistraţi în evidenţele AJOFM Caraş-Severin în termen de 60 de zile de la
absolvire şi care se angajează cu normă întreagă pe o perioadă de cel puţin 12
luni.
De asemenea, absolvenţii care se încadrează în muncă mai pot
beneficia, potrivit prevederilor legale, de prime de mobilitate (instalare sau
încadrare) sau de prima de relocare.
Indemnizaţia de şomaj pentru absolvenţi reprezintă o sumă
fixă lunară, acordată pe o perioadă de 6 luni, în cuantum de 250 lei. Nu pot
beneficia de indemnizaţia de şomaj absolvenţii care la momentul solicitării
acestui drept au fost admişi sau urmează cursurile unei forme de învăţământ,
organizate şi/ sau acreditate, după caz, în condiţiile legii.
Informaţii suplimentare pot fi obţinute la sediul Agenţiei
Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă din Reşiţa, str. Traian Lalescu nr 17,
tel 0255/212160.
Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă
Caraş-Severin
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu