Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 8 octombrie 2016

Ministerul Educaţiei lansează în dezbatere publică un document de politică publică privind combaterea segregării şcolare

 Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice consideră prioritare creşterea calităţii serviciilor educaţionale în unităţile de învăţământ preuniversitar din România, monitorizarea fenomenului de segregare şcolară, respectiv adoptarea unor instrumente de prevenire şi combatere a acestui fenomen.

„Segregarea este una dintre cele mai dure forme de discriminare pe care, din păcate, şcoala românească a recunoscut-o doar parţial în ultimii ani.Acum este nevoie de mai mult, pentru că efectele inechităţilor creează clivaje din ce în ce mai mari. Astăzi propunem o foaie de parcurs pe educaţie care să combată segregarea şcolară şi să promoveze calitatea învăţării în toate şcolile din România. Sunt măsuri care nu vizează doar susţinerea drepturilor omului, în sensul restrâns al termenului, ci pune accent şi pe valorizarea diferenţelor culturale, încurajarea relaţiei şcoală-părinte, educaţie incluzivă sau creşterea stimei de sine. Invit toţi actorii interesaţi de o educatie mai bună pentru copiii noştri să participe la dezbaterea acestei propuneri, astfel încât principiile şi măsurile enunţate să răspundă nevoilor reale. Angajamentul meu este acela de a determina sistemul educaţional românesc să valorifice diferenţele pentru împlinirea fiecărui adult", declară ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru.
Datele de cercetare existente până în acest moment susţin iniţierea unui astfel de demers. Studiul UNICEF & Romani CRISS din 2008, relevă faptul că, în anul şcolar 2007-2008, dintr-un grup de 90 de şcoli, în 67% au fost depistate forme de segregare şcolară. În 2015, un raport al Comisiei Europene semnala că „26% dintre elevii romi din România învaţă în clase separate etnic”. De asemenea, o monitorizare a segregării şcolare a elevilor romi în Regiunea Nord-Est în anul şcolar 2015-2016 (la nivel de unitate de învăţământ, cladiri, clase şi la nivelul ultimelor două bănci) atrage atenţia că într-o şcoală din cinci se manifestă cel puţin una din cele patru forme de segregare şcolară a elevilor romi.
Alte cercetări în acest domeniu (UNICEF şi Agenţia de Dezvoltare Comunitară „Împreună”, 2010) evidenţiază că dispunerea elevilor în formaţiuni de studig, indiferent de criteriul etnic, al statutului socio-economic al familiilor sau al performanţelor şcolare, nu afectează evoluţia şcolară a elevilor cu rezultate bune. Dimpotrivă, o astfel de componenţă contribuie semnificativ la optimizarea performanţelor şcolare ale elevilor cu rezultate mai slabe, la incluziunea educaţională eficace a elevilor din grupuri vulnerabile, la consolidarea unui etos şcolar incluziv şi la creşterea pe anasamblul unităţii şcolare a performanţelor educaţionale şi a dezvoltării competenţelor cognitive şi non-cognitive ale tuturor elevilor.
În documentul supus dezbaterii publice, Ministerul Educaţiei propune o serie de obiective şi măsuri strategice pentru prevenirea şi eliminarea oricărei forme de segregare şcolară din unităţile de învăţământ preuniversitar, indiferent de criteriul de segregare: etnie, performanţe şcolare, statutul socio-economic al familiilor, mediu de rezidenţă, dizabilitate, cerinţe educaţionale speciale.
Printre acestea se regăsesc completarea/modificarea cadrului legislativ privind desegregarea şcolară în Româniacreşterea calităţii serviciilor educaţionale în şcolile din România, formarea cadrelor didactice din unităţile de învăţământ preuniversitar segregate identificate la nivel naţional şi dezvoltarea unor măsuri complementare de prevenire şi combatere a discriminării sau segregării şcolare în unităţile de învăţământ. Termenele de realizare/implementare a acestor obiective, alături de alţi parteneri guvernamentali şi din societatea civilă, sunt prevăzute pe intervalul de timp cuprins între octombrie 2016 şi august 2018.
Sugestiile şi propunerile privind proiectul MENCŞ pot fi trimise pe adresa de email corina.ceama@edu.gov.ro în perioada 6-17 octombrie 2016. Elaborarea proiectului are la bază rezultatele conferinţei cu tema „Desegregare şi incluziune socio-educaţională a copiilor romi, prin combaterea rasismului şi asigurarea calităţii educaţiei”, organizată de Ministerul Educaţiei la sfârşitul lunii mai 2016.
BIROUL DE COMUNICARE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu