privind analiza asistenței medicale
prespitalicești, spitalicești și ambulatorii, la nivelul județului Caraș
Severin
Preambul
legislativ
La data de 23 martie 2016 a fost publicată în Monitorul Oficial
Hotărârea Guvernului României nr. 161/2016 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului cadru
care reglementează conditiile acordarii asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul
sistemului de asigurari de sănătate pentru anii 2016-2017, aceasta urmând a intra în vigoare la data de
01 aprilie 2016, dar 7 zile mai târziu
prin Hotărârea Guvernului nr. 200/2016 a fost prorogat până la 01 iulie 2016
termenul de aplicare a prevederilor HG nr. 161/2016 şi a fost prelungit
termenul de aplicare a HG 400/2014 ( Contractul –cadru care reglementa
condiţiile acordării asistentei medicale pentru anii 2014-2015) până la data de 30 iunie 2016.
În vederea asigurării continuităţii acordării serviciilor
medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale, Casa de Asigurări de Sănătate Caraş Severin
a încheiat pentru lunile ianuarie – martie 2016 şi
ulterior aprilie - iunie 2016, acte
adiţionale la contractele aflate în derulare la 31.12.2015, respectiv 31.03.2016,
cu furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale
destinate recuperării unor deficienţe,
cu îndeplinirea de către furnizori a tuturor condiţiilor privind
relaţiile contractuale dintre casa de asigurări de sănătate şi aceştia ( documente , condiţii de eligibilitate ,etc
).
Condiţiile acordării asistenţei
medicale în baza actelor adiţionale au fost cele prevăzute în actele normative în vigoare pe
perioada derulării acestora, respectiv HG 400/2014, cu modificările şi
completările ulterioare şi Ordinului MS/CNAS nr. 388/186/2015 pentru aprobarea Normelor metodologie
de aplicare în anul 2015 a Hotărârii
Guvernului nr 400/2014 , cu modificările şi completările ulterioare .
Contractarea
şi decontarea serviciilor medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale pentru lunile
ianuarie - iunie 2016 prin acte adiţionale la
contractele aflate în derulare a fost
făcută din sumele alocate pe
domeniile de asistenţă medicală corespunzătoare prevăzute în bugetul Fondului
naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2016.
La data de 22.06.2016, în Monitorul Oficial al
României nr. 465/2016, a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 432/2016
privind modificarea şi completarea Hotărârii
Guvernului nr. 161/2016 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului cadru care
reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul
sistemului de asigurari de sănătate pentru anii 2016-2017, iar la data de 27.06.2016, în Monitorul
Oficial al României nr. 477/2016, a fost publicat Ordinul comun al Ministrului sănătăţii şi Preşedintelui Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate nr. 763/377/2016 privind aprobarea Normelor
metodologice de aplicare în anul 2016
a Hotărârii Guvernului nr. 161/2016 pentru aprobarea
pachetelor de servicii şi a Contractului cadru care reglementează conditiile
acordarii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurari de sanatate
pentru anii 2016-2017, creându-se astfel cadru legal pentru demararea unui nou
proces de contractare de servicii medicale, medicamente cu şi fără contribuţie
personală şi dispozitive medicale destinate recuperării unor deficienţe.
Contractul-Cadru
care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2016 – 2017, ce a
intrat în vigoare la 1 iulie 2016, cuprinde o serie de noutăţi faţă de vechiul
act normativ similar aflat în vigoare până la 30.06.2016.
Astfel, se întăreşte
obligaţia generală a furnizorilor de servicii medicale de a informa asiguraţii
despre consecințele nerespectării indicaţiilor terapeutice. Totodată, se
clarifică obligaţia furnizorilor de respectare a protocoalelor terapeutice în
vigoare.
Pentru asistenţa
medicală primară, se reglementează acordarea gratuită a avizelor epidemiologice
pentru re(intrarea) în colectivitate şi a adeverinţelor medicale pentru
preşcolari şi elevi. Situaţiile în care asiguraţii se pot transfera de pe o
listă de pacienţi pe lista altui medic de familie mai devreme de o dată la şase
luni se completează cu cazurile în care domiciliul asiguratului se schimbă
dintr-o localitate în alta, asiguratul este în arest preventiv, execută o
pedeapsă privativă de libertate, precum şi la încetarea stării respective.
Pentru asistenţa
medicală ambulatorie clinică de specialitate se introduc noi proceduri
diagnostice (electromiograma şi evaluarea cantitativă a răspunsului galvanic al
pielii) precum şi tratamentul fracturii amielice fără deplasare a coloanei
vertebrale.
Pentru medicina
dentară, se prevede că minorilor li se vor putea acorda consultaţii o data la
şase luni, faţă de o dată la 12 luni în vechea legislaţie. Totodată, se
introduce un nou serviciu decontat de CNAS, obturaţia dintelui după tratamentul
afecţiunilor pulpare sau al gangrenei, alte servicii fiind redefinite.
Efectuarea de RMN
de sâni cu sau fără substanţă de contrast se introduce printre serviciile
decontate pentru asistenţa medicală ambulatorie paraclinică, renunţându-se însă
la decontarea examenului fungic de urină, considerat de specialişti ca
irelevant pentru patologia pacientului.
Au fost revizuite
reglementările referitoare la situaţiile în care casa de asigurări de sănătate
sesizează neconcordanţe între investigaţiile medicale efectuate şi cantitatea
de reactivi achiziţionaţi de laboratoarele de analize medicale, o revizuire
similară fiind prevăzută şi în cazul sesizării de neconcordanţe între
medicamentele/materialele sanitare eliberate şi cantitatea de medicamente/materiale
sanitare achiziţionate de farmacii.
Pentru asistenţa
medicală spitalicească se introduce condiţia ca, în cazul furnizorilor de
servicii de spitalizare de zi care nu au şi spitalizare continuă, să se asigure
obligatoriu prezenţa unui medic de specialitate
pentru un program de activitate de minim 7 ore/zi. Pentru pacienţii cărora la
externarea din spital li se indică prin scrisoare medicală să revină pentru
internare, precum şi pentru pacienţii cu hemofilie din programul naţional
respectiv nu va mai fi necesară prezentarea biletului de trimitere de la
medicul din ambulatoriu.
Pentru furnizorii de servicii de consultaţii de
urgenţă la domiciliu şi de transport sanitar neasistat se introduce
obligativitatea prezentării, la contractare, a avizelor de utilizare sau a
buletinelor de verificare periodică pentru dispozitivele medicale aflate în
dotarea unităţilor mobile de intervenţie, după caz.
Asiguraţilor li se vor putea acorda două noi proteze
decontate din bugetul CNAS: proteza modulară de gambă cu manşon de silicon,
precum şi proteza de deget funcţională simplă (pentru copiii cu malformaţii
congenitale având vârsta peste 3 ani). În situaţia în care furnizorii de
dispozitive medicale nu transmit CNAS toate preţurile de vânzare cu amănuntul
şi sumele de închiriere ale dispozitivelor medicale contractate, casa de
asigurări de sănătate va putea denunţa unilateral contractul respectiv.
A fost creat fundamentul legal pentru renunţarea la
raportarea bilunară/lunară/trimestrială a serviciilor efectuate de furnizori,
după caz, în favoarea raportării on-line în timp real. Perioada de raportare în
platforma informatică a serviciilor medicale acordate off-line a fost extinsă
de la 72 de ore din momentul acordării la 3 zile lucrătoare după data acordării
serviciului respectiv, pentru evitarea problemelor create de zilele
nelucrătoare/sărbătorile legale.
Totodată, actul normativ menţionat vizează optimizarea
informării asiguraţilor prin introducerea obligativităţii afişării la furnizori
a informaţiilor privind pachetele de servicii medicale şi a tarifelor
corespunzătoare, în formatul stabilit de CNAS. Hotărârea mai urmăreşte
revizuirea sancţiunilor aplicabile furnizorilor de servicii medicale,
implementarea unui sistem de management a listelor de prioritate la nivelul
asistenţei medicale paraclinice din ambulatoriu şi a asistenţei spitaliceşti,
în vederea optimizării transparenţei în sistemul de asigurări sociale de
sănătate, precum şi punerea în aplicare a OUG nr. 20/2016 privind creşterile
salariale la nivelul unităţilor sanitare publice.
Normele de
aplicare a Contractului-Cadru cuprind majorări ale tarifelor pentru unele
servicii medicale. Astfel, pentru asistenţa medicală primară, valoarea minimă
garantată a punctului per capita creşte de la 4 la 4,3 lei, iar valoarea minim
garantată a punctului pe serviciu creşte de la 1,9 la 2 lei. Valoarea minimă
garantată a punctului pe serviciu din asistenţa medicală ambulatorie pentru
specialităţile clinice se majorează de la 1,8 la 2,0 lei.
De asemenea noua
legislaţie prevede simplificarea demersurilor de obţinere a unor dispozitive
medicale, introducerea posibilităţii acordării de servicii conexe actului
medical de fiziokinetoterapeuţi şi profesori de cultură fizică medicală,
includerea insuficienţei respiratorii severe printre afecţiunile care permit
prezentarea direct la medicul de specialitate din ambulatoriu, redefinirea
specialităţilor clinice care pot încheia acte adiţionale pentru efectuarea de
ecografii de vase sanguine şi redefinirea condiţiilor de vechime a aparatelor
din laboratoarele de analize medicale, de radiologie –imagistică medicală şi de
medicină nucleară.
1.
Asistenţa medicală primară – au fost încheiate un numar de 158 de Contracte
de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară cu furnizorii de servicii medicale –
medicină de familie – cabinete organizate conform OG 124/1998, cu modificările
şi completările ulterioare, furnizori având în structură un numar de 160 medici de familie.
Comisia constituită în
baza prevederilor art. 1, alin.(3 ) şi
(4) din Anexa 2 la Hotărârea Guvernului nr.
161/2016 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului cadru privind conditiile acordarii asistenţei medicale, a medicamentelor şi
dispozitivelor medicale în cadrul
sistemului de asigurări de sănătate pentru anii 2016-2017, având în componenţă reprezentanţi ai Casei de Asigurări de
Sănătate, ai Direcţiei de Sănătate Publică, ai Colegiului Medicilor Caraş
Severin, ai Asociaţiei medicilor de familie şi ai Patronatului Judeţean al
Medicilor de Familie în conformitate cu
prevederile Ordinului Ministerului Sănătăţii şi al
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 771/378/2016 pentru aprobarea
regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a comisiilor constituite în
baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 161/2016 pentru aprobarea pachetelor
de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării
asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2016-2017, a stabilit pentru anul 2016 numărul minim de asiguraţi de pe lista
medicilor de familie din mediul rural pentru care se poate încheia contractul
de furnizare de servicii medicale în asistenţă medicală, respectiv un număr de
300 de asiguraţi. Totodată comisia a
stabilit conform atribuţiilor sale şi
necesarul de medici de familie pe localităţi, atât pentru mediul urban cât şi
pentru mediul rural, luând în calcul în acest sens datele primite de la Direcţia Judeţeană de Statistică Caraş
Severin privind populaţia după domiciliu defalcată pe municipii, oraşe şi
comune şi numărul optim de înscrişi pe lista unui medic de familie, respectiv
1.800 de persoane înscrise.
Reprezentanţii comisiei mixte au analizat şi
grilele întocmite de furnizorii de servicii medicale din mediul rural şi urban sub 10.000 de
locuitori– grile calculate în funcţie de criteriile de încadrare a cabinetelor
medicale din asistenţă medicală primară – conform prevederilor Ordinului
ministrului sănătăţii şi al preşedintelui
Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr.391/187/2015 şi avizate de către
conducerea unităţii administrativ teritoriale în care se află cabinetul
medical. Prin hotărâre a comisiei, a fost avizată lista cuprinzând cabinetele
medicale la care se aplică majorări în raport cu condiţiile în care îşi
desfaşoară activitatea, precum şi procentul de majorare corespunzător, procent
cu care se majorează numărul total de
puncte “per capita” al medicului de familie.
Analizând necesarul de medici de familie stabilit în funcţie de populaţia
cu domiciliu în localitatea respectivă şi numărul de medici de familie care
derulează activitate în relaţie contractuală cu Casa de Asigurări de Sănătate
Caraş Severin au fost stabilite localităţile/zonele deficitare din punctul de vedere al existenţei
medicilor de familie în judeţul Caraş Severin ca fiind următoarele : Reşiţa, Anina, Bocşa, Moldova Noua, Berzasca,
Berzovia, Brebu Nou, Bucoşniţa, Caraşova, Cărbunari, Ciudanoviţa, Cornereva, Doclin, Domasnea,
Gârnic, Goruia, Marga, Măureni, Obreja, Pojejena, Slatina Timiş, Vrani.
Localitatea
|
Necesar medici de familie
|
Număr medici de familie conform
contractelor perfectate cu furnizorii din
asistenţa medicală primară
|
Procent concret de majorare
corespunzător condiţiilor în care se desfăşoară activitatea
|
Număr de medici suplimentari
necesari pentru localitate
|
Mediul urban
|
107
|
93
|
-
|
14
|
Reşiţa
|
49
|
41
|
-
|
8
|
Caransebeş
|
17
|
17
|
-
|
-
|
Anina
|
5
|
3
|
37%
|
2
|
Băile Herculane
|
3
|
3
|
13%
|
-
|
Bocşa
|
11
|
8
|
-
|
3
|
8
|
7
|
-
|
1
|
|
Oraviţa
|
7
|
7
|
-
|
-
|
Oţelu Roşu
|
7
|
7
|
-
|
-
|
Mediu rural
|
89
|
67
|
-
|
22
|
Armeniş
|
1
|
1
|
19%
|
-
|
Bănia
|
1
|
1
|
23%
|
-
|
Băuţar
|
1
|
1
|
19%
|
-
|
Berlişte
|
1
|
1
|
17%
|
-
|
Berzasca
|
2
|
1
|
45%
|
1
|
Berzovia
|
2
|
1
|
31%
|
1
|
Biniş
|
1
|
1
|
18%
|
-
|
Bolvaşnita
|
1
|
1
|
13%
|
-
|
Bozovici
|
2
|
2
|
19%
|
-
|
Brebu
|
1
|
1
|
42%
|
-
|
Brebu Nou
|
1
|
-
|
-
|
1
|
Buchin
|
1
|
1
|
15%
|
-
|
Bucoşnita
|
2
|
1
|
29%
|
1
|
Caraşova
|
2
|
1
|
33%
|
1
|
Cărbunari
|
1
|
-
|
-
|
1
|
Ciclova Romană
|
1
|
1
|
17%
|
-
|
Ciuchici
|
1
|
-
|
18%
|
1 punct de lucru
|
Ciudanoviţa
|
1
|
-
|
-
|
1
|
Constantin Daicoviciu
|
2
|
-
|
15%
|
2 puncte de lucru
|
Copăcele
|
1
|
1
|
26%
|
-
|
Cornea
|
1
|
1
|
11%
|
-
|
Cornereva
|
2
|
1
|
51%
|
1
|
Coronini
|
1
|
1
|
17%
|
-
|
Dalboşet
|
1
|
1
|
23%
|
-
|
Doclin
|
1
|
-
|
-
|
1
|
Dognecea
|
1
|
1
|
23%
|
-
|
Domaşnea
|
1
|
-
|
-
|
1
|
Eftimie Murgu
|
1
|
1
|
21%
|
-
|
Ezeriş
|
1
|
1
|
9%
|
-
|
Fârliug
|
1
|
1
|
11%
|
-
|
Forotic
|
1
|
1
|
21%
|
-
|
Gârnic
|
1
|
-
|
-
|
1
|
Glimboca
|
1
|
1
|
-
|
-
|
Goruia
|
1
|
-
|
-
|
1
|
Grădinari
|
1
|
1
|
13%
|
-
|
Iablaniţa
|
1
|
1
|
13%
|
-
|
Lapuşnicel
|
1
|
1
|
32%
|
-
|
Lapuşnicu Mare
|
1
|
1
|
27%
|
-
|
Lupac
|
1
|
1
|
5%
|
-
|
Luncaviţa
|
1
|
1
|
25%
|
-
|
Marga
|
1
|
-
|
-
|
1
|
Măureni
|
2
|
1
|
29%
|
1
|
Mehadia
|
2
|
2
|
13%
|
-
|
Mehadica
|
1
|
1
|
35%
|
-
|
Naidaş
|
1
|
1
|
19%
|
-
|
Obreja
|
2
|
1
|
-
|
1
|
Ocna de Fier
|
1
|
1
|
42%
|
-
|
Păltiniş
|
2
|
2
|
19%
|
-
|
Pojejena
|
2
|
1
|
42%
|
1
|
Prigor
|
1
|
1
|
25%
|
-
|
Racaşdia
|
1
|
1
|
15%
|
-
|
Ramna
|
1
|
1
|
13%
|
-
|
Rusca
|
1
|
1
|
23%
|
-
|
Sacu
|
1
|
1
|
15%
|
-
|
Sasca
|
1
|
1
|
19%
|
-
|
Sicheviţa
|
1
|
1
|
19%
|
-
|
Slatina – Timiş
|
2
|
1
|
31%
|
1
|
Socol
|
1
|
1
|
19%
|
-
|
Şopotu Nou
|
1
|
1
|
28%
|
-
|
Târnova
|
1
|
1
|
-
|
-
|
Teregova
|
2
|
1
|
19%
|
1
|
Ticvaniu Mare
|
1
|
1
|
15%
|
-
|
Topleţ
|
2
|
2
|
15%
|
-
|
Turnu Ruieni
|
2
|
1
|
19%
|
-
|
Văliug
|
1
|
1
|
51%
|
-
|
Vărădia
|
1
|
1
|
17%
|
-
|
Vermeş
|
1
|
1
|
13%
|
-
|
Vrani
|
1
|
-
|
-
|
1
|
Zăvoi
|
2
|
2
|
-
|
-
|
Zorlenţu
Mare
|
1
|
1
|
15%
|
-
|
Zăgujeni
|
1
|
1
|
5%
|
-
|
Zăvoi – Poiana Marului
|
1
|
1
|
51%
|
-
|
Total
|
196
|
160
|
-
|
36
|
Bugetul alocat judeţului Caraş Severin
pentru acest domeniu de activitate în anul 2016 este de 18.786.000, 00 lei, buget care asigură decontarea activităţii
medicilor de familie pentru anul 2016.
De asemenea au fost perfectate cu un număr de 20 de medici de familie Contracte pentru asigurarea continuităţii
asistenţei medicale primare în regim de gardă, în vederea acordării
serviciilor prin cele 4 Centre de permanenţă înfiinţate în
judeţul nostru în localităţile : Bocşa, Anina, Bozovici şi Soceni.
2.
Asistenţa
medicală ambulatorie de specialitate
pentru specialităţi clinice – au fost încheiate un număr de 50 de contracte cu furnizorii de servicii medicale în
ambulatoriul de specialitate pentru specialitati clinice, furnizorii având în
structură un număr de 129 medici specialisti.
Comisia constituita în baza prevederilor art.22, alin ( 3 )
şi (4) din Anexa 2 la
Hotărârea Guvernului nr. 161/2016 pentru aprobarea pachetelor
de servicii şi a Contractului cadru privind condiţiile acordării
asistenţei medicale, a medicamentelor şi dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări de sănătate
pentru anii 2016-2017, având în componenţă
reprezentanţi ai CAS CS , DSP CS
şi Colegiul Medicilor Caras-Severin a stabilit necesarul de norme
pentru fiecare specialitate clinică, numărul de medici pentru fiecare
specialitate clinică în parte pe localitati, necesar în limita căruia Casa de
Asigurări de Sănătate a putut încheia contracte cu medicii din ambulatoriul de
specialitate, precum şi situaţiile în care Casa de Asigurări de Sănătate poate
contracta program de activitate al cabinetelor sub 35 de ore pe săptămână.
Deasemenea reprezentanţii comisiei
mixte au analizat grilele întocmite de furnizorii din mediul urban sub 10.000
de locuitori – în funcţie de criteriile de încadrare a cabinetelor medicale din
asistenţă medicală primară – conform prevederilor Ordinului ministrului
sănătăţii şi al preşedintelui Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate nr.391/187/2015.
Prin hotărâre a comisiei, a fost avizată lista
cuprinzând cabinetele medicale la care se aplică majorări în raport cu
condiţiile în care îşi desfaşoară activitatea, precum şi procentul de majorare
corespunzător, respectiv au fost stabilite pentru localităţile: Bozovici – 31%
, Băile Herculane – 29 % şi Anina -25 % .
Specialitate clinică
|
Număr necesar medici
specialişti
|
Număr medici specialişti în
contract cu CAS CS
|
Localităţile în care se
acordă servicii medicale în specialitate clinică
|
Alergologie şi imunologie clinică
|
9
|
-
|
-
|
Boli infecţioase
|
12
|
2
|
Reşiţa ( 2 )
|
Cardiologie
|
19
|
6
|
Reşiţa ( 4 ), Caransebeş ( 1 ) Băile Herculane ( 1 )
|
Chirurgie generală
|
34
|
15
|
Reşiţa (4), Caransebeş ( 6), Oraviţa ( 2 ),
Bozovici ( 1 ), Oţelu Roşu ( 1 )
|
Chirurgie plastică şi reparatorie
|
4
|
1
|
Caransebeş ( 1 )
|
Dermatovenerologie
|
18
|
8
|
Reşiţa (4 ), Caransebeş ( 2 ), Oraviţa (1),
Otelu Roşu (1 )
|
Diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice
|
24
|
5
|
Reşiţa ( 3 ), Caransebeş ( 2)
|
Endocrinologie
|
12
|
2
|
Reşiţa ( 2 )
|
Gastroenterologie
|
11
|
1
|
Reşiţa ( 1 )
|
Hematologie
|
10
|
1
|
Reşiţa ( 1 )
|
Medicină internă
|
45
|
17
|
Reşiţa ( 10), Caransebeş ( 3 ) , Oţelu Roşu(
2), Bozovici (1 ), Oraviţa ( 1 )
|
Nefrologie
|
14
|
5
|
Reşiţa ( 5 )
|
Neonatologie
|
12
|
-
|
-
|
Neurochirurgie
|
12
|
-
|
-
|
Neurologie
|
20
|
6
|
Reşita ( 4 ), Caransebeş ( 1 ) , Oţelu Roşu
( 1 )
|
Neurologie pediatrică
|
12
|
-
|
-
|
Oncologie medicală
|
12
|
1
|
Reşiţa ( 1 )
|
Obstretică-ginecologie
|
28
|
10
|
Reşiţa ( 4 ), Anina ( 1 ), Caransebeş ( 4 ),
Oraviţa (1 )
|
Oftalmologie
|
20
|
5
|
Reşiţa ( 4 ), Oţelu Roşu ( 1 )
|
Otorinolaringologie
|
19
|
6
|
Reşiţa ( 5 ), Oraviţa ( 1 )
|
Ortopedie şi traumatologie
|
23
|
6
|
Reşiţa ( 3 ), Caransebeş ( 1 ) Oraviţa ( 1
), Oţelu Roşu ( 1 )
|
Pediatrie
|
35
|
13
|
Reşiţa ( 10 ), Caransebeş ( 1 ), Oţelu Roşu
( 1 ), Bozovici ( 1 )
|
Pneumologie
|
19
|
6
|
Reşiţa ( 6 )
|
Psihiatrie
|
24
|
8
|
Reşiţa ( 4 ), Caransebeş ( 3), Oraviţa ( 1 )
|
Psihiatrie pediatrică
|
12
|
1
|
Reşiţa ( 1 )
|
Urologie
|
16
|
3
|
Reşiţa ( 3 )
|
Subtotal
|
477
|
128
|
|
Acupunctură
|
9
|
-
|
-
|
Planificare familială
|
11
|
1
|
Oraviţa ( 1 )
|
Subtotal
|
20
|
1
|
3.
Asistenţa
medicală ambulatorie de specialitate – specialităţi paraclinice - au fost
încheiate un număr de 13 contracte de furnizare servicii medicale
în asistenţă medicală ambulatorie pentru specialităţi paraclinice. De asemenea au fost încheiate un numar de
5 acte adiţionale la
contractele din ambulatoriul de specialitate pentru specialităţi clinice şi 1 act adiţional la un contractul de
medicină de familie pentru efectuarea de
ecografii.
Furnizarea de servicii medicale în asistenţa medicală de
specialitate pentru specialităţi paraclinice se desfăşoară prin intermediul
următorilor furnizori aflaţi în relaţie contractuală cu instituţia noastră :
- pentru efectuarea de investigatii medicale
paraclinice – analize de laborator :
Nr.
crt.
|
Furnizori
servicii medicale
paraclinice
-laboratoare de analize medicale
|
Localitatea
|
Valoare contract an 2016,
conform punctajelor obţinute din aplicarea criteriilor de selecţie prev. în
Ordinul 763/377/2016
|
1
|
S.C. Amerom Medical SRL
|
Reşiţa
|
185.450,06
|
2
|
S.C. Policlinica SMF SRL
|
Reşiţa
|
194.532,98
|
4
|
S.C. Ana Man SRL
|
Oţelu Roşu
|
269.683,79
|
5
|
S.C. Top Medical SRL
|
Caransebes
|
126.373,65
|
6
|
S.C. Probios Medica SRL
|
Reşiţa
|
164.469,56
|
7
|
SC CMI Marinescu Dana Mihaela SRL
|
Caransebeş
|
169.463,32
|
Total
|
-
|
1.109.973,37
|
-
pentru efectuarea de
investigatii medicale paraclinice – anatomie
patologică :
Nr.
crt.
|
Furnizori
servicii medicale
paraclinice
-anatomie patologica
|
Localitatea
|
Valoare contract an 2016
|
1
|
CMI Anatomie Patologica Dr. Toc
|
Reşiţa
|
6.177,21
|
2
|
CMI Anatomie Patologica Dr.Mateut
|
Caransebeş
|
6.177,21
|
3
|
Spitalul Judetean de Urgenta Resita
|
Reşiţa
|
13.885,58
|
Total
|
-
|
26.240,00
|
- pentru efectuarea de investigaţii de radiologie
– imagistica medicală, inclusiv RMN ,
CT , ecografii :
Nr.
crt.
|
Furnizori
servicii medicale
paraclinice
-radiologie si imagistica medicala
|
Localitate
|
Valoare contract an 2016
|
1
|
SCM Neuromed
|
Caransebeş
|
54.592,05
|
2
|
Asociatia SALUS REMEDIES
|
Reşiţa
|
107.819,29
|
3
|
S.C. Anaman Medical SRL
|
Otelu Roşu
|
13.648,01
|
4
|
Spitalul Judetean de Urgenta Resita
|
Reşiţa
|
164.409,80
|
5
|
Spitalul Municipal de Urgenta Caransebes
|
Caransebeş
|
78.378,58
|
6
|
Spitalul Orasenesc Otelu Rosu
|
Otelu Roşu
|
18.717,27
|
Total
|
-
|
437.565,00
|
- pentru efectuarea de ecografii
în baza competenţei medicului - acte adiţionale la contractele de furnizare de
servcii medicale în ambulatoriul de specialitate clinic sau asistenţa medicală
primară :
Nr.
crt.
|
Furnizori
servicii medicale
Clinice/
medicină primară -ecografii
|
Specialităţile medicilor cu
competenţă în efectuare ecografii
|
Localitatea
|
Valoare act adiţional an
2016
|
1
|
Spitalul Judetean de Urgenta Resita
|
Cardiologie, Ginecologie, Nefrologie,
Medicină internă
|
Reşiţa
|
13.604,46
|
2
|
S.C. Policlinica SMF SRL
|
Medicină internă, Urologie
|
Reşiţa
Oraviţa
|
15.861,59
|
3
|
CMI Praxis Urologie Dr. Beg
|
Urologie
|
Reşiţa
|
3.696,80
|
4
|
CMI Urologie Dr. Corcan
|
Urologie
|
Reşiţa
|
5.806,32
|
5
|
CMI dr. Morlova
|
Cardiologie
|
Băile Herculane
|
6.119,30
|
6
|
CMI Dr. Martuica Aneta
|
Medicină de familie
|
Iablaniţa
|
4.581,53
|
Total
|
-
|
49.670,00
|
Comisia constituita în baza prevederilor
art.72 alin ( 2 ) şi (3 ) din anexa nr.2 la Hotărârea Guvernului nr. 161/2016 pentru aprobarea pachetelor
de servicii şi a Contractului cadru privind conditiile acordarii
asistenţei medicale, a medicamenetelor şi dispozitivelor medicale în cadrul
sistemului de asigurari de sanatate pentru anii 2016-2017, având în componenţă
din reprezentanţi ai CAS CS, DSP CS şi
Colegiul Medicilor Caras-Severin, a
stabilit necesarul de investigaţii paraclinice la nivelul judeţului Caraş
Severin , respectiv repartizarea
bugetului alocat pentru anul 2016
în sumă de 3.775.000,00 lei , astfel :
- suma de 2.589.650,00 lei lei pentru efectuarea de catre asiguraţi de analize de laborator (din care sumă
contractată pentru perioada ianuarie –iunie 2016 -1.479.676,63 lei );
- suma de 52.850,00 lei lei pentru efectuarea de catre asigurati de investigaţii de anatomie patologică (
din care sumă contractată pentru perioada ianuarie –iunie 2016 – 26.610,00 lei)
- suma de 1.019.250,00 lei lei pentru efectuarea de catre asiguraţi de investigaţii de radiologie –imagistică
medicală( din care sumă contractată pentru perioada ianuarie –iunie 2016 –
581.685,00 lei );
- suma de 113.250,00 lei lei pentru efectuarea de către asiguraţi de
investigaţii ecografice ( din care sumă contractată pentru
perioda ianuarie –iunie 2016 – 63.580 lei ).
4 .
Asistenţa medicală stomatologică – au fost încheiate un număr de 28 de
contracte de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală
dentară, furnizorii având în structură
un număr de 31 medici dentişti.
La stabilirea valorii de contract pentru
furnizorii de servicii medicale de medicină dentară s- au avut în vedere:
a) suma alocată casei de asigurări de sănătate pentru
servicii de medicină dentară;
b) numărul de medici de medicină dentară şi
dentişti care intră în relaţii contractuale cu casa de asigurări de sănătate;
c) gradul profesional. Pentru medicul
primar, suma stabilită ca raport între lit. a) şi lit. b) se majorează cu 20%,
iar pentru medicul care nu a obţinut un grad profesional această sumă se
diminuează cu 20%;
d) pentru medicii din mediul rural suma
stabilită conform lit. c), se majorează cu 50%;
e) suma orientativă/medic specialist/lună la
nivel naţional este de 1.600 lei/lună.
Din total buget alocat judeţului nostru
pentru acest domeniu de sănătate - 626.000,00 lei, a fost contractată
pentru perioada ianuarie – iunie 2016 suma de 317.897,80 lei rămânând de
contractat pentru perioada iulie-decembrie suma
de 308.102,20 lei, ceea ce a permis instituţiei nostre contractarea unui buget lunar pentru fiecare
dintre medicii dentişti care au intrat în relaţie contractuală cu instituţia
nostră, astfel :
-
pentru medici specialişti din
mediul urban – 1.600 lei /lună;
-
pentru medici specialişti din
mediul rural – 2.400 lei /lună;
-
pentru medici primari din mediul
urban – 1.920 lei /lună;
-
pentru medici fara grad
profesional urban – 1.280 lei /lună
-
pentru medici fara grad
profesional rural – 1.920 lei /lună.
Localitatea
|
Număr contracte –medicină dentară
|
Număr medici medici dentară
|
12
|
15
|
|
Caransebeş
|
1
|
1
|
Oraviţa
|
3
|
3
|
2
|
2
|
|
Bocşa
|
1
|
1
|
Bozovici
|
2
|
2
|
Mehadica
|
1
|
1
|
Zăvoi
|
1
|
1
|
Sasca
|
1
|
1
|
Băuţar
|
1
|
1
|
Cornea
|
1
|
1
|
Clocotici
|
1
|
1
|
Berzovia
|
1
|
1
|
Total
|
28
|
31
|
5. Asistenţa medicală de specialitate –recuperare,
medicină fizică şi balneologie – pentru anul 2016 au
fost încheiate un numar de 8 Contracte
de furnizare de servicii medicale în ambulatoriu de specialitate
–recuperare, medicină fizică şi balneologie, din care 5 contracte cu cabinete
medicale de specialitate în ambulatoriu,
organizate conform O.G. 124/1998 şi un numar de 3 contracte cu societăţi de
turism balnear- organizate conform O.U.G. 152/2002.
Furnizori
servicii medicale
reabilitare
|
Localitatea
|
Valoare
contract
|
SC Sind Tour Trading SRL
|
Băile
Herculane
|
377,534.15
|
SC Policlinica SMF
|
Reşiţa
|
92,784.15
|
SC Complex Cerna SRL
|
Băile
Herculane
|
127,653.97
|
SC Casito Turism SRL
|
Băile
Herculane
|
126,967.86
|
SC Fiziomed SRL
|
Reşiţa
|
45,418.27
|
Asociatia de Binefacere PRO VITAM
|
Reşiţa
|
83,100.24
|
Caransebeş
|
57,970.41
|
|
Cabinet Dr. Popa Luminita Maria BFT si
recuperare
|
Reşiţa
|
56,504.35
|
CMI - Dr. Grangure Marinescu Dorina
|
Reşiţa
|
48,815.03
|
Subtotal
|
1,016,748.43
|
|
SC Restaurant Bacolux SRL *
|
Băile
Herculane
|
29,602.20
|
SC Marta Bacolux SRL *
|
Băile
Herculane
|
14,649.37
|
Total
|
1,061,000.00
|
* furnizorii SC Restaurant
Bacolux SRL şi SC Marta Bacolux SRL nu
au mai depus dosar de contractare pentru anul 2016, sumele reprezentând doar
valoarea actelor adiţionale perfectate pentru luna iulie 2016.
6. Serviciile de îngrijiri medicale la
domiciliu vor fi prestate în anul
2016 de către un număr de 4 furnizori de îngrijiri medicale la domiciliu
– persoane juridice autorizate de către Ministerul Sănătăţii.
Furnizori
îngrijiri medicale la domiciliu
|
Localitatea
|
SC MARYMIL SRL
|
Resita
|
Asociatia de Binefacere PRO VITAM
|
Resita
|
SC HB MEDYLIFE SRL
|
Caransebes
|
SC NURSMED PROFI SRL
|
Resita
|
Criteriile de prioritizare a
cererilor în vederea
emiterii deciziilor de aprobare de servicii de îngrijiri medicale la
domiciliu, depuse de către asiguraţi pentru anul 2016 sunt următoarele :
- gradul de dependenţă al
asiguratului;
- recomandarea pentru efectuarea
serviciilor de îngrijiri medicale la domiciliu se face de către medicii de
specialitate din ambulatoriu, inclusiv medicii de familie şi de către medicii
de specialitate din spitale la externarea asiguraţilor, medici aflaţi în
relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate, ca o consecinţă a actului medical propriu;
-maxim 90 (nouăzeci) de zile
însumate de îngrijiri medicale la domiciliu şi/sau îngrijiri paliative la
domiciliu în ultimele 11 luni;
- concordanţă între gradul de
dependenţă-diagnostic-servicii acordate;
-dosarul trebuie să cuprindă
obligatoriu:
ü Recomandarea de îngrijiri la domiciliu cu
semnătura şi parafa medicului. Un episod de îngrijire este de maxim 30 de zile de îngrijiri. Fiecare episod de îngrijire se recomandă utilizând un nou formular de
recomandare.
ü Bilet de externare/scrisoare medicală din
care să rezulte data externării şi indicaţia de îngrijiri la domiciliu (în
cazul pacientului internat).
ü Numărul foii de observaţie sau
registru consultaţie.
ü În cazul în care se recomandă
servicii de administrare de medicaţie injectabilă, aceasta trebuie să se
regăsească şi în biletul de externare.
-ataşarea la dosar a tuturor
documentelor necesare pentru aprobarea cererii de îngrijiri.
-aprobarea cererilor de îngrijiri
medicale la domiciliu/paliative cu încadrarea în prevederile bugetare lunare.
Bugetul
alocat pentru acest an pentru acest domeniu de activitate este de 126.000,00 lei , din care în Semestrul
I au fost emise decizii de aprobare de episoade de îngrijiri medicale la
domiciliu în valoare de 63.865, 00 lei.
7 .
Serviciile medicale spitalicesti
La nivelul anului 2016, pe teritoriul județului Caraş
Severin se regăsesc un număr de 6 unităţi sanitare cu paturi din care :
-
5 unităţi
sanitare publice- Spitalul Judeţean de Urgenţă Reşiţa, Spitalul Municipal de
Urgenţă Caransebeş, Spitalul Orăşenesc Oraviţa, Spitalul Orăşenesc Moldova Nouă
şi Spitalul Orăşenesc Oţelu – Roşu;
-
o unitate
sanitară privată : Asociaţia de Binefacere Pro Vitam -Centrul de recuperare
neuromotorie
Comisia constituită conform prevederilor legale din
reprezentanţi ai Casei de Asigurări de Sănătate Caraş Severin şi ai Direcţiei
de Sănătate Publică a stabilit numărul
de paturi contractabile din total paturi existente în structura unităţilor
sanitare cu paturi pentru anul 2016 .
Astfel la nivelul
judeţului Caraş Severin din total paturi aflate în structura unităţilor
sanitare publice şi private, respectiv 1.728
paturi, numărul paturilor finanţabile, aşa cum a fost stabilit prin Ordinul
Ministrului Sănătăţii nr. 321/2016 privind aprobarea
detalierii pe judeţe a numărului total de paturi, pe anul 2016, din unităţile sanitare publice şi private
pentru care casele de asigurări de sănătate pot încheia contracte de furnizare
de servicii medicale spitaliceşti , este de 1471
paturi, cu 15 paturi mai putin
decât în anul 2015 .
Numărul
de paturi pe fiecare unitate sanitară din judeţul Caraş Severin, pentru care
Casa de Asigurări de Sănătate Caraş Severin a
încheiat contracte de furnizare
de servicii medicale spitaliceşti în
anul 2016, din total paturi aflate în structură
este :
Nr. Crt.
|
Unitatea sanitară
|
Număr
paturi conform structură
organizatorică aprobată de MS
|
Număr
paturi contractabile / finanţabile *
în anul 2016
|
1
|
Spitalul Judeţean
de Urgenţă Reşiţa
|
795
|
713
|
2
|
Spital Municipal
de Urgenţă Caransebeş
|
373
|
341
|
3
|
Spital Orăşenesc
Oţelu Roşu
|
275
|
198
|
4
|
Spital Orăşenesc
Oraviţa
|
135
|
116
|
5
|
Spital Orăşenesc
Moldova Nouă
|
95
|
79
|
6
|
Asociaţia de Binefacere Pro Vitam -Centrul de recuperare neuromotorie
|
55
|
24
|
Total
|
1.728
|
1.471
|
*
De menţionat faptul că numărul de paturi contractabile se
referă la numărul de paturi pentru care se asigură finanţarea din fonduri
publice, fără a îngrădi posibilitatea funcţionării structurilor spitaliceşti cu
un număr mai mare de paturi, care să fie finanţate din alte surse.
Spitalele teritoeiale au încheiat contracte cu Casa de
Asigurări de Sănătate Caraş Severin pentru servicii medicale spitaliceşti pentru anul 2016 după cum urmează :
- Spitalul
Judetean de Urgenta Resita – suma de 21.154.998,63 lei din care :
-
pentru servicii medicale
spitaliceşti acordate în regim de spitalizare continuă
- forma de internare prin care se acordă asistenţă medicală preventivă, curativă,
de recuperare şi paliativă pe toată durata necesară rezolvării complete a
cazului respectiv – suma de 18.942.266,40 lei – pentru un număr de 10.672 cazuri estimate a fi internate
pentru afecţiunile acute, a căror plată se face pe bază de tarif pe caz
rezolvat (DRG) şi 1.165.425,84 lei –
pentru un număr de 306 cazuri
estimate a fi internate pe secţiile şi
compartimentele de cronici (prevăzute ca structuri distincte în structura
spitalului aprobată/avizată de Ministerul Sănătăţii);
-
pentru servicii medicale spitaliceşti acordate în regim de spitalizare
de zi - reprezintă o alternativă la spitalizarea
continuă pentru pacienţii care nu necesită supraveghere medicală mai mare de 12
ore/vizită (zi)- suma de 1.047.306,39
lei.
- Spitalul
Municipal de Urgenta Caransebes- suma de 8.444.493,20 lei din care :
-
pentru servicii medicale
spitaliceşti acordate în regim de spitalizare continuă
- suma de 7.278.180,00 lei – pentru
un număr de 5.200 cazuri estimate a fi internate pentru afecţiunile acute, a căror plată se
face pe bază de tarif pe caz rezolvat (DRG) şi 741.313,20 lei – pentru un număr de 122 cazuri estimate a fi internate
pe secţiile şi compartimentele de cronici (prevăzute ca structuri
distincte în structura spitalului aprobată/avizată de Ministerul Sănătăţii);
-
pentru servicii medicale spitaliceşti acordate în regim de spitalizare
de zi - suma de
425.000 lei.
- Spitalul
Orasenesc Otelu Rosu – suma de 1.771.888, 00 lei din care :
-
pentru servicii medicale
spitaliceşti acordate în regim de spitalizare continuă
- suma de 1.472.286,00 lei – pentru
un număr de 1.200 cazuri estimate a fi internate pentru afecţiunile acute, a căror plată se
face pe bază de tarif pe caz rezolvat (DRG);
-
pentru servicii medicale spitaliceşti acordate în regim de spitalizare
de zi - suma de
299.602,00 lei.
- Spitalul
Orasenesc Oravita- suma de suma de 4.294.254,90 lei din care :
-
pentru servicii medicale
spitaliceşti acordate în regim de spitalizare continuă
- suma de 2.166.975,60 lei – pentru
un număr de 1.905 cazuri estimate a fi internate pentru afecţiunile acute, a căror plată se
face pe bază de tarif pe caz rezolvat (DRG) şi 1.947.279,30 lei – pentru un număr de 540 cazuri estimate a fi
internate pe secţiile şi compartimentele
de cronici (prevăzute ca structuri distincte în structura spitalului
aprobată/avizată de Ministerul Sănătăţii);
-
pentru servicii medicale spitaliceşti acordate în regim de spitalizare
de zi - suma de
180.000,00 lei.
- Spitalul
Orasenesc Moldova Noua- suma de suma de 2.322.604,92 lei din care :
-
pentru servicii medicale
spitaliceşti acordate în regim de spitalizare continuă
- suma de 2.142.604,92 lei – pentru
un număr de 1.755 cazuri estimate a fi internate pentru afecţiunile acute, a căror plată se
face pe bază de tarif pe caz rezolvat (DRG);
-
pentru servicii medicale spitaliceşti acordate în regim de spitalizare
de zi - suma de
180.000 lei.
- Asociaţia
de Binefacere Pro Vitam – Centrul de recuperare
neuromotorie – suma de 757.766,70
lei :
- pentru servicii medicale spitaliceşti acordate în regim de spitalizare continuă pentru
un număr de 265 cazuri estimate a fi internate pe secţiile şi compartimentele de cronici
(prevăzute ca structuri distincte în structura spitalului aprobată/avizată de
Ministerul Sănătăţii).
Pentru punerea în aplicare a Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 35/2015 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2014 privind
salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum şi
alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, precum şi pentru modificarea şi
completarea Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale
pentru Locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 293/2015, Casele de Asigurări de Sănătate
contractează cu unităţile sanitare publice o sumă corespunzătoare aplicării
unui factor de corecţie la valoarea aferentă serviciilor medicale realizate şi
validate în luna precedentă la nivelul fiecărui furnizor; factorul de corecţie
este procentul determinat prin raportarea influenţelor financiare conform
prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 35/2015, aprobată
cu modificări şi completări prin Legea nr. 293/2015,
aplicabile unităţilor sanitare publice la valoarea aferentă serviciilor
medicale realizate şi validate în luna precedentă la nivelul fiecărui furnizor.
Casa de asigurări de sănătate încheie un
contract distinct cu fiecare unitate sanitară publică cu care are încheiate
contracte pentru furnizare de servicii medicale şi decontează lunar, la
termenul prevăzut în contract, suma realizată în luna precedentă.
La nivelul judeţului nostru valoarea contractată lunar cu
unităţile sanitare cu paturi pentru punerea în aplicare a prevederilor OUG
35/2015 este :
Unitate sanitară cu paturi
|
Valoare contract lunar – OUG 35/2015
|
Spitalul Judeţean de
Urgenţă Reşiţa
|
657.442,25
|
Spitalul Municipal de
Urgenţă Caransebeş
|
219.797,25
|
Spitalul Orăşenesc
Oraviţa
|
127.088,75
|
Spitalul Orăşenesc
Moldova Nouă
|
59.849,75
|
Spitalul Orăşenesc
Oţelu Roşu
|
61.192,75
|
Total
|
1.125.370,75
|
Nemaiavând nici un
fel de atribuții directe în managementul sau administrarea activităților
medicale, Direcția de Sănătate Publică monitorizează, direct sau/și prin
intermediul Casei de asigurări de sănătate aceste activități, preocuparea
fundamentală fiind aceea a condițiilor epidemiologice și igienico-sanitare în
care se desfășoară activitatea de furnizare a serviciilor medicale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu