PLANUL OPERATIV DE ACŢIUNE
PENTRU
IARNA 2016-2017 PE REŢEAUA DE DRUMURI NAŢIONALE
DIN JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN, CARE
SUNT ADMINISTRATE DE
D.R.D.P. TIMIŞOARA PRIN S.D.N. CARANSEBEŞ
Planul operativ de acţiune în
timpul iernii 2016-2017 pe drumurile naţionale din judeţul Caraş- Severin, a
fost întocmit în baza „Normativului
privind prevenirea şi combaterea înzăpezirii drumurilor publice “ – indicativ
A.N.D. nr. 525 – 2013, aprobat prin ordinul nr.289/2170/01.07.2013 al
Ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si
Investitii Straine si al Viceprim-ministrului, Ministrul Dezvoltarii Regionale
si Administratiei Publice, publicat in MO nr. 395/01.07.2013.
Pe
perioada sezonului de iarna 2016-2017, 20 octombrie 2016 - 31 martie 2017,
viabilitatea reţelei de drumuri naţionale din judeţul Caraş-Severin este
asigurata de catre D.R.D.P. Timişoara prin SDN Caransebeş şi S.D.N. Orşova pe
baza prevederilor normativului mai sus mentionat.
În
acest sens, în cadrul C.N.A.D.N.R. S.A. Bucureşti se va constitui comandamentul
central de iarna, iar la nivel de D.R.D.P. Timişoara şi S.D.N.-uri,
comandamentele operaţionale locale, în cazul SDN Caransebeş şi S.D.N. Orşova
existând o colaborare cu autoritatile locale prin Comandamentul Judetean
Caras-Severin.
Reţeaua de drumuri nationale
de pe raza judetului Caras-Severin aflate in administrarea SDN Caransebes are o
lungime de 293.441 km .
Pentru o bună supraveghere şi
organizare a acţiunilor de prevenire şi combatere a poleiului şi înzăpezirii
drumurilor nationale, prin PLANUL OPERATIV pentru iarna 2016-2017, au fost
organizate un numar de 6 baze de deszăpezire pe reţeaua SDN Caransebes.
Planul operativ cuprinde în
linii mari :
-clasificarea drumurilor
nationale pe NIVELE DE VIABILITATE si nivele de interventie în funcţie de clasa
tehnica si importanţa acestora(cf. tabel 1 din normativ AND 525-2013). Implicit, in functie de acestea sunt stabilite
atat formatiile de utilaje (cf. tabel 2 din normativ) cat si priorităţile şi
intervalele de timp maxim necesare pentru interventii (cf. tabel 3 din
normativ). De exemplu, pentru nivelul I de viabilitate, timpii maximi de
interventie sunt de 3 ore de la semnalarea fenomenului in privinta
raspandirii pentru combaterea poleiului
si a inzapezirii, 8 ore dupa incetarea viscolului sau a ninsorii viscolite
pentru deszapezirea drumului pe minim o banda de circulatie si 24 ore dupa
incetarea viscolului sau a ninsorii viscolite pentru deszapezirea drumului pe
toata partea carosabila. Pentru celelalte nivele de viabilitate, acesti timpi
cresc semnificativ.
-personalul necesar pentru informare operativă
privind intervenţiile si starea drumurilor;
-sistemul de informare pentru
a avea informaţiile în regim de permanenţă: 24h din 24h în ceea ce priveşte
starea drumurilor naţionale şi modul de intervenţie pe acestea;
-sistemul de conducere şi
coordonare a acţiunilor de prevenire şi combatere a poleiului şi de înzăpezire
a drumurilor;
-utilajele şi mijloacele de
transport pentru acţiune;
-materialele necesare pentru
acţiunile de dezăpezire. In conformitate cu prevederile Art.22, Alin.3 din
Normativul AND 525-2013, pe drumurile nationale se va actiona preponderent cu
materiale chimice (sare, clorura de calciu), materialele antiderapante (nisip)
urmand a fi folosite, conform aprobarilor primite, in limita cantitatilor care
se mai gasesc in stoc.
MATERIALELE SI AUTO-UTILAJELE CUPRINSE IN
PLANUL
OPERATIV DE ACŢIUNE PENTRU IARNA 2016-2017
PENTRU
JUDETUL CARAS-SEVERIN
Nr
crt
|
|
UM
|
S.D.N.
CARANSEBEŞ
|
|
1
|
Sare
|
t
|
4426
|
|
2
|
Nisip
|
t
|
2175
|
|
3
|
Clorura de calciu
|
t
|
48
|
|
4
|
Utilaj multifunctional cu lama si RSP
|
buc.
|
10
|
|
5
|
ATB cu lama si RSP
|
buc.
|
20
|
|
6
|
Autofreza
|
buc.
|
1
|
|
7
|
Buldoexcavator-la cerere
|
buc.
|
1
|
|
8
|
Incarcator
|
buc.
|
9
|
|
9
|
Autoremorcher-la cerere
|
buc.
|
1
|
|
10
|
ARD (Autoutilitara 7 loc)
|
buc.
|
6
|
|
11
|
ARD (Autoutilitara 7 loc) -la cerere
|
buc.
|
6
|
|
12
|
Statie preparare CaCl2-la cerere
|
buc.
|
1
|
|
13
|
Autogreder-la cerere
|
buc.
|
1
|
|
14
|
Automacara-la cerere
|
buc.
|
1
|
|
15
|
Tractor-la cerere
|
buc.
|
2
|
|
16
|
Autoremorcher+trailer-la cerere
|
buc
|
1
|
|
17
|
Baze si puncte de strijin
|
nr.
|
6
baze
|
3 PS
|
SITUATIA STOCURILOR DE MATERIALE
LA 01.10.2015
Nr
crt
|
|
UM
|
S.D.N.
CARANSEBEŞ
|
1
|
Stoc sare la zi
|
t
|
1916.82
|
2
|
Stoc nisip la zi
|
t
|
2175
|
3
|
Stoc clorura de calciu
|
t
|
23.05
|
Mentionam
ca pentru asigurarea auto-utilajelor de deszapezire cuprinse in planul operativ
de actiune DRDP Timisoara a incheiat acorduri cadru pe perioada 2016-2020, iar
pentru asigurarea materialelor chimice (sare, clorura de calciu) este in
desfasurare o procedura de achizitie publica la CNADNR Bucuresti.
De asemenea, atat la nivel central, intre CNADNR-IGPR,
dar si la nivel local, intre SDN si IPJ, s-au incheiat protocoale de
colaborare, prin care se stabilesc diverse actiuni comune de verificare a
sectoarelor inainte de inceperea sezonului de iarna cat si modul de colaborare
in activitatea de deszapezire.
În concluzie, considerăm că,
exceptand poate anumite perioade cu fenomene extreme, numărul total de 30 buc.
auto cu lama si raspanditor (Utilaj multifunctional cu lama si RSP +ATB cu lama
si RSP) suplinite de 16 buc. auto-utilaje grele (incarcatoare, autofreze,
autogredere, etc), organizate pe baze de deszăpezire şi puncte de sprijin,
coordonate şi conduse prin Comandamentul D.R.D.P. Timişoara şi S.D.N.
Caransebeş, în conlucrare permanentă cu Comandamentul Judeţean Caraş-Severin,
pot asigura condiţii corespunzătoare pentru circulaţia rutiera pe întreaga
reţea de drumuri naţionale de pe raza sectiei Caransebes, pe toata durata
iernii 2016-2017.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu