Din cauza unor erori umane de preluare şi centralizare a
informaţiilor din teritoriu referitoare la rezultatele înregistrate la
simularea Evaluării Naţionale pentru elevii de clasa a VIII-a, comunicatul de
presă iniţial a conţinut o serie de date inexacte. Regăsiţi mai jos forma
corectă. În esenţă, vorbim despre un procent de 44,05 al mediilor peste 5.
***
Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a
centralizat rezultatele înregistrate la simularea probelor din cadrul Evaluării
Naţionale pentru elevii claselor a VIII-a (22-24 februarie). Rata de prezenţă
s-a situat la 90,71%: din totalul celor 187.006 elevi de clasa a VIII-a,
166.498 de elevi au participat la toate probele.
Pe tranşe de medii, se înregistrează următoarea situaţie
statistică: 22.422 de medii între 5 şi 5,99, 19.109 medii între 6 şi 6,99,
15.985 de medii între 7 şi 7,99, 11.989 de medii între 8 şi 8,99, 3.850 de
medii între 9 şi 9,99, respectiv 7 medii de 10.
În ceea ce priveşte rezultalele pe discipline, se constată
că procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% (prezenţă - 90,71%) la proba de
Limba şi literatura română, respectiv 32,60% (prezenţă - 90,20%) la matematică.
La proba de Limba şi literatura maternă, din 10.170 de elevi prezenţi, circa
76% au reuşit să obțină note peste 5.
Statistic, cele mai multe note peste 5 s-au înregistrat în
Capitală - 60,57% (rată prezenţă - 90,10%), urmată de Brăila - 58,50% (rată
prezenţă - 76,61%) şi Cluj - 55,33% (rată prezenţă - 91,37%). Cele mai mici
note s-au înregistrat, pe un fond de prezenţă de aproximativ 90%, în judeţele
Vaslui - 31,22%, Tulcea - 32,67%, și Călăraşi - 33,47%.
La nivel național, 73.342 de elevi (44,05%) au obţinut medii
peste 5 la simularea probelor din cadrul Evaluării Naţionale.
Reamintim că rolul acestor simulări, atât la Evaluarea
Națională, cât și la bacalaureat, este unul reglator, în sensul identificării
de către elevi, profesori și părinți a nivelului real de pregătire atins până
la momentul testelor pentru ca, ulterior, să se poată stabili planuri remediale
individuale.
Astfel, Ministerul Educației solicită inspectoratelor
școlare măsuri remediale adecvate, în vederea unei mai bune pregătiri a
elevilor din clasa a VIII-a. Dintre aceste măsuri, enumerăm:
Realizarea unei diagnoze clare a situaţiei la nivelul
fiecărui judeţ/ al fiecărei şcoli;
Analiza, în cadrul şedinţelor cu directorii, a rezultatelor
obţinute de fiecare şcoală, la simularea evaluării naţionale;
Elaborarea de către fiecare şcoală a graficului de pregătire
a elevilor pentru examenul de evaluare naţională şi monitorizarea acţiunilor
stabilite, de către inspectoratul şcolar;
Analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al
cercurilor pedagogice şi al consiliilor profesorale;
Implementarea unui program de pregătire suplimentară, în
regim gratuit, în cadrul şcolii, după orele de curs;
Personalizarea traseului de învăţare pentru elevii cu
probleme deosebite care au obţinut rezultate slabe la simularea evaluării
naţionale;
Efectuarea temelor diferenţiate pentru asigurarea
individualizării învăţării.
Ministerul Educației anunță inspecții școlare de
specialitate la nivel național, care se vor desfășura pe toată perioada de
dinaintea evaluărilor naționale și vor urmări
aplicarea planurilor remediale la nivelul unităților de învățământ.
Aceste inspecții vor fi realizate de inspectorii de specialitate din cadrul
MENCS și de cei din inspectoratele școlare.
Pe de altă parte, Ministerul Educației a solicitat
Institutului de Științe ale Educației o analiză riguroasă a rezultatelor
obținute la simularea evaluării, astfel încât diagnoza rezultată la nivel
național să conducă la politici publice destinate îmbunătățirii situației
elevilor din învățământul gimnazial.
BIROUL DE COMUNICARE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu