Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 7 martie 2016

Contractul de telefonie, internet sau televiziune

 Contractul de telefonie, internet sau televiziune: care este perioada minimă contractuală?
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) reamintește utilizatorilor de servicii de telefonie, internet sau televiziune din România că pot cere furnizorilor și că aceștia au obligația să le pună la dispoziție oferte cu o perioadă minimă contractuală de cel mult 12 luni, utilizatorii având de asemenea dreptul de a beneficia de o perioadă contractuală inițială de maximum 24 de luni.
Potrivit prevederilor legale, furnizorii de servicii de telefonie, internet și televiziune pot stabili o perioadă contractuală minimă, denumită și perioadă contractuală inițială, în cazul contractelor ce au ca obiect furnizarea de servicii de comunicații electronice.
La rândul lor, utilizatorii sunt protejați de legislația din România prin stabilirea a două praguri pentru perioada contractuală minimă — de 12, respectiv 24 de luni — perioadă în care nu pot rezilia contractul fără plata unor taxe. Unii furnizori le oferă utilizatorilor opțiunea de a încheia un contract pe perioadă nedeterminată, la prețuri standard (fără beneficii sau reduceri), avantajul fiind că acest contract poate fi reziliat oricând, fără plata unor penalități.
Prin urmare, furnizorii de comunica?ii din România nu pot încheia cu utilizatorii contracte cu o durată inițială mai mare de 24 de luni. În cazul persoanelor juridice, durata contractuală minimă se stabilește prin negociere și poate depăși 24 de luni. Totuși, persoanele juridice pot solicita aplicarea regimului de consumator, respectiv oferirea posibilității încheierii unui contract pentru o perioadă contractuală minimă de până la 24 de luni.
Perioada contractuală minimă nu trebuie confundată cu durata totală a contractului. Astfel, după expirarea perioadei contractuale minime, contractul se va derula în continuare pe o perioadă nedeterminată sau se va prelungi succesiv cu perioade egale cu perioada contractuală minimă, în funcție de prevederile concrete ale contractului, dacă abonații nu solicită încetarea acestuia. În această situație, renunțarea la contract se face fără plata unor penalități asociate perioadei minime contractuale, pentru că durata minimă inițială a expirat.
Utilizatorii care doresc rezilierea unui contract de servicii de comunicații electronice trebuie să verifice dacă a expirat perioada minimă a contractului, iar, în caz contrar, care sunt sumele pe care ar trebui să le plătească pentru încetarea contractului. Acest lucru este valabil și pentru persoanele care doresc să-și porteze numărul de telefon, având în vedere că prin depunerea unei cereri de portare solicită automat și încetarea contractului cu furnizorul din rețeaua căruia vor să plece.
Stabilirea prin contract a unor sume de bani pe care clientul trebuie să le plătească în cazul în care dorește rezilierea contractului înainte de expirarea perioadei minime contractuale nu este interzisă, dar este reglementată de legislația din domeniul protecției consumatorilor. ANPC este instituția care poate constata existența unor clauze abuzive în contracte, iar instanța este cea care poate dispune eliminarea lor din contractele aflate în curs de executare.
Pentru informații suplimentare, cei interesați pot accesa InfoCentrul din pagina de internet a Autorității, www.ancom.org.ro, subsecțiunea Contractul pe înțelesul tău. Utilizatorii pot sesiza ANCOM în situațiile în care contractul de servicii telecom nu conține nicio precizare referitoare la durata totală sau la durata inițială a acestuia, menționează o perioadă minimă contractuală mai mare de 24 de luni sau dacă nu li s-a oferit posibilitatea de a încheia un contract cu o durată inițială de cel mult 12 luni, urmând pașii din secțiunea Sesizează ANCOM.
Secțiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale, pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) este instituția care protejează interesele utilizatorilor de comunicații din România, prin promovarea concurenței pe piața de comunicații, administrarea resurselor limitate, încurajarea investițiilor eficiente în infrastructură și a inovației. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro și www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu