Modificarea contractelor pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atât la cererea utilizatorului, în condițiile prevăzute în contract sau pe baza negocierii directe, cât și la inițiativa furnizorului. Potrivit prevederilor legale, dacă un operator intenționează să modifice unilateral contractul încheiat cu un utilizator final, acesta din urmă are dreptul să renunțe la contract, fără a plăti despăgubiri, în termen de 30 de zile de la primirea notificării privind intenția de modificare a contractului, dacă nu este de acord cu modificările propuse.
Potrivit Deciziei președintelui ANCOM nr.158/2015 privind obligațiile
de informare a utilizatorilor finali, notificarea privind intenția de a
modifica unilateral contractul trebuie
să fie transmisă sub formă de scrisoare, e-mail, SMS, fax sau prin intermediul
contului de client al abonatului de pe site-ul furnizorului, în acest din urmă caz
notificarea trebuind să fie însoțită de un SMS și/sau e-mail de avertizare cu
privire la transmiterea acesteia.
Indiferent
de modul în care operatorul transmite notificarea, acesta trebuie să asigure
transmiterea integrală a textului notificării, fără a face trimitere la alte
surse de informare. De asemenea, în cazul în care notificarea este transmisă pe
suport hârtie, aceasta trebuie să fie separată de orice material publicitar.
Potrivit aceleiași
decizii ANCOM, furnizorii de servicii de telefonie, internet și televiziune de
pe piața din România sunt obligați să publice pe site-urile proprii informații privind
condițiile de modificare a contractului, inclusiv demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a solicita
modificarea acestuia.
Dacă
furnizorul a modificat contractul fără să notifice sau nu a informat
utilizatorii despre dreptul de a denunța contractul fără penalități prin
intermediul notificării, ANCOM poate lua măsuri. Sesizările pot fi trimise aici.
Utilizatorii pot afla mai multe
detalii despre contractele încheiate cu furnizorii și despre informațiile pe
care aceștia sunt obligați să le publice pe site-urile proprii de internet prin
intermediul secțiunii InfoCentru din website-ul ANCOM.
Citește ce semnezi!
Este bine ca înainte de
semnarea unui contract, utilizatorul să ceară operatorului o copie a
contractului-cadru, care conţine prevederile generale aplicabile în relaţia
dintre abonat şi furnizorul de servicii, indiferent de oferta concretă pentru
care optează utilizatorul. Acest document este disponibil și pe pagina de
internet a furnizorului și trebuie analizat înainte de a semna și a intra
într-o relație contractuală.
Știați că:
contractul conţine, de
regulă, mai multe documente: pagina principală, termeni şi condiţii generale,
broşuri de tarife etc?
abonații primesc propriul
exemplar din contract, pe care este bine să îl păstreze pe toată perioada de
valabilitate a contractului?
și achiziționarea cartelelor
preplătite reprezintă tot un contract ce include termeni și condiții de
utilizare, disponibile sub diverse denumiri pe website-ul sau în centrele de
vânzare ale operatorilor, cum ar fi Termeni
și condiții de utilizare prepay?
Secțiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziția
utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice
(telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale, pentru a-i sprijini
în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal
la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor,
deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot
găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile
de acces la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii
(ANCOM) este instituția care protejează interesele utilizatorilor de
comunicații din România, prin promovarea
concurenței pe piața de comunicații, administrarea resurselor limitate, încurajarea
investițiilor eficiente în infrastructură și a inovației. Pentru mai multe
detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro și www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.
Persoană de contact: Cătălina DRAGOMIR, Şef Serviciu
Comunicare, tel. 0372.845.417
Data: 24.03.2016
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu