Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării
Ştiinţifice a centralizat rezultatele celor 231.958 de elevi de clasa a
XI-a şi a XII-a, care au participat la toate probele simulării naţionale a
examenului de Bacalaureat 2016.
Datele statistice relevă
că ponderea elevilor de clasa a XII-a care au obţinut
medii ce asigură promovarea examenului (6 şi peste 6) este de 38,39% (42.386
de elevi din 110.423
de elevi prezenţi). Rezultatul este relativ la acelaşi nivel cu cel al ratei de promovare de anul trecut - 38,77%.
de elevi prezenţi). Rezultatul este relativ la acelaşi nivel cu cel al ratei de promovare de anul trecut - 38,77%.
Pe probe, situaţia
notelor peste 5 este
următoarea: 64,6% la Limba şi
literatura română (procentaj superior celui de anul trecut:
61,36%), 80,8% la Limba maternă (cu
5 procente în plus faţă de 2015 - 75,49%), 53,2% la proba obligatorie a profilului -
Matematică sau Istorie (procentaj superior faţă de 2015
- 52,49%), respectiv 60,8% la
proba la alegere a profilului (în uşoară creştere, în raport cu
2015 - 60,3%).
Rata
de promovare la clasa a XI-a este de 25,76%, în scădere cu 3 procente
comparativ cu 2015, când aceasta s-a situat la valoarea de 28,51%. Cu alte
cuvinte, dintre cei 121.535 de elevi participanţi la simularea din
2016, 31.313 elevi au obţinut medii peste 6.
Pe probe, situaţia notelor peste 5 primite de elevii
de clasa a XI-a se
prezintă astfel:Limba română -
57,6 (în creştere cu aproximativ 6 procente faţă de 2015 - 51,77%), proba obligatorie a profilului/Matematică
sau Istorie - 37,6% (în scădere cu aproape 5 procente faţă de anul
trecut - 42,35%) şi Limba maternă
- 72,7% (în creştere faţă de 2015 - 56,97%). Precizăm
că elevii claselor a XI-a nu au susţinut proba la alegere, având în vedere
că aria de acoperire a disciplinelor nu este similară celei de clasa a XII-a.
Pe
tranşe de medii, situaţia cumulată (clasa a XI-a şi clasa a
XII-a) arată astfel: 25.823 de elevi au obţinut medii
între 6 şi 6,99, 25.802 elevi - medii între 7 şi 7,99, 16.866
de elevi - medii între 8 şi 8,99 şi 5.195 de elevi - medii
între 9 şi 9,99. Treisprezece elevi au încheiat simularea examenului
de bacalaureat cu media 10.
În 4 judeţe, rata de
promovare la clasa a XII-a a fost de peste 45%: Cluj (47,5%), Alba (46,6%),
Galaţi (46,2%) şi Iaşi (46%). Procente de promovare sub 25% s-au înregistrat în
judeţele Giurgiu (24,7) şi Ilfov (18,4). În ceea ce priveşte rezultatele
elevilor de clasa a XI-a, procente de promovare de peste 30% s-au consemnat în
5 judeţe: Cluj (32,7%), Suceava (31,7%), Iaşi (30,9%), Prahova (30,8%) şi Alba
(30,7%). Sub pragul de 20% s-au înregistrat în judeţele Timiş (19,9%),
Teleorman (18,4%), Giurgiu (15,4%) şi Ilfov (11,4%).
Conform
metodologiei de desfăşurare a examenului naţional de bacalaureat, media minimă de promovare, pentru
fiecare disciplină în parte, este 5, iar media finală a notelor la
toate disciplinele, necesară pentru promovarea examenului de Bacalaureat, este
minimum 6.
Simularea probelor scrise
din cadrul examenului de bacalaureat, atât pentru clasa a XI-a, cât şi pentru
clasa a XII-a, are un dublu obiectiv: familiarizarea elevilor cu rigorile
acestui tip de examen şi identificarea nevoilor acestora pentru a conştientiza
nivelul de pregătire şi pentru a lua măsuri în consecinţă în vederea
îmbunătăţirii rezultatului final.
Notele de la simulările
naţionale se trec în catalog doar la solicitarea scrisă a elevului. De
asemenea, rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unităţi de
învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul
clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în
vederea adoptării unor măsuri pentru optimizarea performanţelor şcolare.
Ministerul Educaţiei Naţionale
şi Cercetării Ştiinţifice solicită inspectoratelor şcolare judeţene
monitorizarea atentă a programului de pregătire a elevilor de liceu prin
inspecţii şcolare tematice şi consultări cu comisiile metodice din licee,
precum şi a planurilor individuale de remediere, în cazul elevilor
cu rezultate slabe la simulare.
Mai mult, pentru elevii de
clasa a XII-a, Ministerul Educaţiei recomandă organizarea unor simulări
judeţene la începutul lunii mai, care să urmărească evoluţia elevilor şi să
permităplanuri remediale specifice.
BIROUL
DE COMUNICARE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu