Violenţa
în şcoală cu victime şi agresori elevi, vârsta la care intervine răspunderea
penală ca urmare a săvârşirii unor incriminate de lege, inclusiv a celor care
implică manifestări violente, măsurile
ce pot fi luate faţă de minori, factorii favorizanţi ai ”îmbrăţişării” unui
comportament agresiv, modul corect, lipsit de riscuri, de gestionare a unor
situaţii conflictuale, capcanele societăţii moderne şi ale uni anturaj
nepotrivit au fost subiectele pe care poliţiştii le-au adus în discuţie, în
cadrul acestei întâlniri.
Privitor
la principalii factori care favorizează adoptarea de către adolescenţi a unui
comportament delincvent, poliţiştii a făcut referire concretă la:
ü
violenţa verbală
şi fizică utilizată în relaţiile personale;
ü
influenţa
anturajului şi teribilismul specific
adolescenţilor;
ü
comunicarea
deficitară cu prietenii, colegii de şcoală şi membrii familiei;
ü
lipsa de
preocupare pentru activităţi sportive sau culturale, în timpul
liber.
Faptul
că actele de violenţă, independent de motivul şi locul de manifestare, pot
întruni elementele constitutive ale unei infracţiuni dar şi consecinţele
sociale ale unui cazier „pătat” au fost alte câteva informaţii pe care
poliţiştii le-au transmis tinerilor alături de îndemnul de a fi mai toleranţi
unii cu
ceilalţi şi de
a-şi rezolva conflictele interpersonale utilizând ca principal instrument: comunicarea.
La rândul lor, elevii au
transmis colegilor din celelalte clase ale şcolii propriile mesaje
antiviolenţă, prin realizarea unor desene extrem de sugestive privind
problematica manifestărilor violente indiferent de vârsta agresorului, sugerând
totodată şi cele mai corecte atitudini de adoptat, din punctul lor de vedere.
COMUNICAT DE PRESĂ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu