Alegerea produselor si serviciilor de comunicatii prin raportare la mediu
Pentru alegerea serviciilor de
comunicatii electronice si serviciilor postale, preturile si calitatea serviciilor sunt cele mai importante, cu note de 8,7 si, respectiv, 8,5 (pe o scala de la 1 la 10), in timp ce impactul asupra mediului primeste o nota de 6,2 in preferintele utilizatorilor.63% dintre persoanele intervievate considera ca reducerea amprentei de carbon a serviciilor de comunicatii electronice necesita in primul rand renuntarea la tehnologiile vechi, mai putin eficiente.
In cazul serviciilor postale, utilizarea ambalajelor biodegradabile (58% dintre respondenti) si a masinilor electrice pentru livrare (50% dintre respondenti) ar avea cel mai mare impact asupra amprentei de carbon. Taxarea suplimentara a serviciilor nesustenabile cu mediul ar fi acceptata de o cincime dintre respondenti.
Respondentii ar fi dispusi intr-o mica masura sa accepte timpi de livrare a serviciilor postale mai lungi, media raspunsurilor fiind de 6,04 din 10.
Perceptiile privind sustenabilitatea echipamentelor de comunicatii electronice
Majoritatea respondentilor inlocuiesc echipamentele o data la 4 ani sau mai rar, laptopurile/computerele fiind pastrate cel mai mult. Deteriorarea echipamentelor este motivul pentru cea mai recenta inlocuire.
Echipamentele (telefoane inteligente, tablete, laptopuri, computere etc.) utilizate in ultimii 5 ani au fost cel mai adesea oferite rudelor/prietenilor (49%), au fost duse la reparat (47%) sau au fost reciclate (32%).
In decizia de cumparare, 60% dintre respondenti ar tine cont de clasa energetica a telefonului doar in conditiile unui pret similar. Totodata, compensatiile in bani sau voucherele ar influenta pozitiv decizia de reciclare a echipamentelor electronice pentru 72% dintre respondenti, iar predarea echipamentului vechi la primirea celui nou pentru 59% dintre respondenti.
Informare si responsabilitate
Respondentii se considera in general neinformati cu privire la impactul asupra mediului al produselor si serviciilor de comunicatii electronice si postale.
Marea majoritate a respondentilor (83%) considera ca cel mai mare impact al comunicatiilor electronice asupra mediului il au echipamentele utilizate, iar pentru serviciile postale, cel mai mare impact il au ambalajele coletelor (73%).
Informatiile primite de la familie, cunostinte si prieteni sunt mai de incredere decat cele obtinute prin retelele de socializare sau mass-media.
Majoritatea respondentilor considera ca informatiile privind sustenabilitatea produselor/serviciilor de comunicatii electronice sau postale ar trebui reglementata, utilizandu-se aceleasi standarde.
Perceptia privind impactul tehnologiei asupra activitatilor
In general, cel mai util aspect al digitalizarii este conectarea cu alti oameni (media 8,79), in special pentru respondentii din categoria de varsta 16-24 ani. Respondentii din categoriile 45-54 ani si 65+ ani considera ca cel mai util aspect al digitalizarii este accesul mai usor la cultura sau informare (media 8,65, respectiv, 8,51).
Dintre respondentii care utilizeaza internetul, cel mai mult timp este dedicat muncii (144 de minute pe zi, in medie).
Studiul de piata referitor la atitudinile si perceptiile privind sustenabilitatea serviciilor de comunicatii electronice si serviciilor postale este disponibil aici si a fost realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national de 1.471 de respondenti, persoane fizice cu varste de peste 16 ani, care locuiesc in Romania, atat in mediul urban, cat si in mediul rural.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu