Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 11 ianuarie 2024

Facturile detaliate pentru serviciile de comunicatii electronice, un instrument util de monitorizare si control al cheltuielilor

Accesibilitatea prețurilor serviciilor de telefonie și internet este legată și de informațiile pe care utilizatorii le primesc cu privire la costurile de utilizare și de capacitatea acestora de a-și controla cheltuielile. Pe lângă factura standard obișnuită, care

este emisă în mod periodic, utilizatorii de servicii de comunicații electronice pot solicita și o factură detaliată pentru a monitoriza și controla mai eficient cheltuielile generate de utilizarea acestor servicii. ANCOM vine în întâmpinarea utilizatorilor de servicii de telefonie și internet cu schimbări în procesul de emitere a facturilor detaliate.

 

Factura detaliată

Facturile detaliate pentru serviciile de comunicații electronice se pot elibera la cererea utilizatorilor și prin modalitatea indicată de către aceștia, indiferent de calitatea de persoană fizică sau juridică a utilizatorului și de modalitatea de plată a serviciilor (preplătite sau pe bază de abonament), în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.

 

Facturile detaliate trebuie să includă cel puțin informaţii precum: perioada de tarifare, tariful lunar perceput pentru abonament, suma totală tarifată (inclusiv TVA)și, după caz, tarifele pentru serviciile suplimentare utilizate și traficul suplimentar efectuat, tarifele pentru conectarea/instalarea/reconectarea/deconectarea serviciilor, respectiv cele pentru închirierea sau achiziționarea unor echipamente. Din facturile detaliate trebuie să reiasă și gratuitățile și reducerile acordate utilizatorilor.

 

Totodată, în funcție de serviciul furnizat, facturile detaliate trebuie să conțină informații specifice precum:

pentru serviciile de comunicații de voce, SMS și MMS:

detalii complete ale apelurilor și mesajelorexpediate, incluzândnumărul de telefon, data şi ora, durata, tariful aplicat (pentru tariful aplicat în roaming internațional se va preciza țara al cărei timp legal a fost utilizat la emiterea facturii detaliate);

valorile apelurilor și mesajelor diferenţiate pe tipuri de rețele, internaţionale, în roaming, numere cu tarif special;

pentru serviciile de acces la internet:

data şi ora începerii fiecărei sesiuni de date, volumul de trafic consumat/sesiune, tariful total aplicat pentru sesiune/grup de sesiuni în funcție de unitatea de tarifare;

numărul de ore/volumul de trafic inclus în abonament (limita de trafic), precum şi traficul suplimentar generat prin depăşirea numărului de ore/volumului de trafic inclus în abonament, dacă este cazul;

unitatea minimă de contorizare a traficului, precum şi modalitatea de rotunjire a unei sesiuni, dacă este cazul;

tariful aplicabil pe unitatea minimă utilizată pentru contorizarea traficului.

 

Facturile detaliate pot fi furnizate în format letric, prin transmiterea unei scrisori, sau în format electronic, la adresa de poștă electronică sau în contul de client. Furnizorii pot elibera facturi detaliate contra cost,însă au obligația de a oferi cel puțin o modalitate gratuită, din cele enumerate mai sus, de transmiterea facturilor detaliate.

 

Aceste reglementări actualizate vin în întâmpinarea cerințelor legislative europene și reafirmă angajamentul ANCOM de a promova interesele utilizatorilor finali în domeniul comunicațiilor electronice.În contextul actual al tehnologiei digitale, ANCOM încurajează utilizatorii să opteze pentru primirea facturilor în format electronic, inclusiv a facturilor detaliate. Facturile electronice oferă acces imediat la informații, contribuie la reducerea consumului de hârtie și la minimizarea impactului asupra mediului. Totodată, facturile electronice sunt ușor de stocat și gestionat electronic, simplificând procesul de arhivare și urmărire a cheltuielilor.

 

Ce, cum şi unde reclami

Dacă după consultarea unei facturi detaliate, utilizatorii contestă modul de tarifare a serviciilor utilizate, aceștia pot adresa furnizorului o sesizare. Termenul maxim pentru contestarea sumelor facturateeste precizat în contract şi, de regulă, este de 30 de zile de la data emiterii facturii. ANCOM recomandă adresarea unei sesizări în scris și solicitarea unui număr de înregistrare a acesteia.În cazul în care un utilizator este nemulţumit de rezolvarea sesizării adresate furnizorului,acesta se poate adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

 

Atenţie!Conform procedurilor proprii de soluționare a reclamațiilor primite de la utilizatori, furnizoriipotaccepta neplata facturii/sumei contestate până la soluţionarea reclamaţiei sau pot solicitaplata întregii facturi până la data scadentă, urmând ca în cazul soluţionării favorabile a sesizării, să returneze suma contestată (de regulă, prin reducerea următoarei facturi).

 

ANCOM poate interveni dacă furnizorii nu emit facturile detaliate la cererea utilizatorilor, în condițiile descrise mai sus, sau dacă acestea nu conțin informațiile minime prevăzute de lege. Sesizările pot fi trimise https://infocentru.ancom.ro/contact/sesizeaza-ancom/

 

InfoCentru ANCOM

Mai multe informații cu privire la facturi sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM.

 

InfoCentruANCOM pune la dispozitia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicatii electronice (telefonie, internet si televiziune) si serviciile postale, pentru a-i sprijini in alegerea si folosirea acestor servicii. Informatiile se refera in principal la incheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. In plus, utilizatorii pot gasi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

ANCOM este institutia care promoveaza interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurentei si inovatiei pe pietele comunicatiilor electronice si serviciilor postale, administrarea pro-competitiva a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotatie si resurse tehnice asociate), incurajarea investitiilor eficiente in retele si infrastructuri si promovarea conectivitatii ultrarapide. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitati www.ancom.ro,www.portabilitate.ro si www.veritel.ro. Pentru a testa si monitoriza calitatea serviciului de internet, accesati www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu semnal mobil a localitatilor, drumurilor nationale si judetene din Romania, accesati www.aisemnal.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu