Cult Research, o companie românească de cercetare de piață cu o
abordare agilă și orientată spre consumator, a realizat un sondaj de
opinie în rândul populației, pentru a analiza retrospectiv percepția asupra
anului 2023 și a anticipa rezoluțiile pentru anul 2024. Prin intermediul
panelului CultIO, studiul a cartografiat perspectivele și a identificat
tendințele pentru anul acesta.
Potrivit concluziilor
studiului, anul 2023 a fost perceput în mare parte în termeni favorabili de către respondenți, fiind descris prin experiențe personale pozitive și stări emoționale pozitive. Românii au indicat întărirea relațiilor cu cei apropiați ca fiind unul dintre cele mai optimiste aspecte ale anului trecut, urmat de atingerea unui obiectiv personal sau profesional major.În ceea ce privește optica românilor asupra anului 2024,
principalul obiectiv propus este îmbunătățirea stării financiare (28%), pe când
„o stare de sănătate mai bună” a ocupat locul al doilea în clasamentul
planurilor pentru anul acesta, fiind menționată de un sfert dintre
participanți.
Cercetarea a mai scos în evidență faptul că peste
jumătate dintre români s-au exprimat ca fiind optimiști privind aspecte legate
de relațiile personale, dezvoltarea personală, starea de sănătate și situația
financiară.
De asemenea, s-au observat diferențe semnificative de
percepție, în funcție de gen și vârstă. Femeile manifestă un grad mai
ridicat de optimism comparativ cu bărbații în privința situației
financiare personale, a relațiilor personale și stării de sănătate. Pe de altă
parte, persoanele cu vârste cuprinse între 25 – 34 de ani, dar și cele de 65 de
ani sau peste, sunt în medie cei mai optimiști, gândindu-se la starea
financiară personală.
Capacitatea tinerilor de a se adapta noilor provocări, de
a învața eficient și pe plan personal, se datorează în parte
flexibilității lor mentale și emoționale, precum și nivelului lor
ridicat de deschidere către experiențe noi. Dintr-o perspectivă argumentativă,
această adaptabilitate poate avea un impact pozitiv semnificativ în fața
schimbărilor și oportunităților care pot apărea în viata lor
personală și profesională.
În schimb, persoanele cu vârste cuprinse între 35 și 44
de ani manifestă în general sentimente pozitive mai pronunțate în
ceea ce privește relațiile personale, constatare ce poate fi asociată cu etapa
specifică a vieții în care se află aceștia. Astfel, la această vârstă,
mulți au avut timp să își consolideze relații solide, cu
experiențe și învățări acumulate de-a lungul anilor ce pot influența
modul în care acești respondenți percep și își gestionează relațiile,
generând un nivel mai mare de încredere și stabilitate în
interacțiunile personale.
Cu toate acestea, românii participanți la acest studiu au
exprimat o oarecare rezervă față de oportunitățile de angajare și dezvoltare
personală, în ciuda optimismului manifestat asupra anului 2024, iar topul
temerilor resimțite pentru anul 2024 este alcătuit din instabilitate economică
(33%), apariția conflictelor geopolitice și a războaielor (29%), precum și
apariția unor probleme personale de sănătate (27%).
Creșterea prețurilor este un factor major care poate
influența direct nivelul de trai al cetățenilor. Când prețurile la bunuri
și servicii esențiale cresc, familiile se confruntă cu o presiune
semnificativă asupra bugetelor lor. Acest fenomen poate fi responsabil de
reducerea resurselor financiare disponibile pentru alte nevoi, cum ar fi
educația, sănătatea sau recreere, familiile fiind adesea forțate să facă
alegeri mai strânse în privința cheltuielilor.
În plus, teama sau îngrijorarea legate de o
potențială scădere semnificativă a calității vieții poate contribui la
amplificarea sentimentelor de nesiguranță și instabilitate economică.
Românii pot deveni mai precauți în privința cheltuielilor și
a investițiilor pe termen lung din cauza incertitudinii provocate de
această presiune financiară.
„Privim cu un optimism bine temperat către 2024, după un
an marcat de provocări dar și de și evoluții semnificative în rândul
societății românești. Analiza atentă a acestor percepții poate deveni utilă atât
pentru organizații și instituții interesate de perspectivele și trendurile
din România, cât și pentru noi ca specialiști pentru a putea pune în context
rezultatele altor studii despre consumatori. În calitate de cercetători,
transmitem și folosim aceste informații cu scopul de a contribui la conturarea unei
perspective i constructive asupra evoluției societății românești în 2024”, a
spus Paul Acatrini, Managing Partner & Research Director Cult Research.
DESPRE CULT RESEARCH:
Cult Research este o companie românească de cercetare de piață
înființată în urmă cu 15 ani. Compania își propune să ofere soluții empatice de
consultanță prin cercetare agilă ajutând companiile, instituțiile și
organizațiile non-guvernamentale (inclusiv internaționale) să-și crească
performanța adaptându-se mereu în funcție de nevoile consumatorului. Serviciile
oferite se adresează unor domenii cât mai variate: agribusiness, banking, auto,
comunicare, administrație publică, FMCG, retail etc.
Cult Research își dorește să contribuie la buna funcționare a
societății prin oferirea de analize și informații cu privire la diferite teme
de interes național. Ne folosim expertiza pentru a oferi informații ce
pot contribui la o mai bună înțelegere a preferințelor și comportamentului
consumatorilor români. Astfel participăm la conturarea unei societăți în care
calitatea vieții este îmbunătățită constant.
Acest studiu s-a desfășurat online, prin intermediul CultIO.
Eșantionul a fost format din persoane cu vârste de peste 18 ani, cu acces la
Internet. Pentru mai multe informații despre Cult Research și studiile
sale, vă rugăm să vizitați www.cultresearch.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu