• În
primii trei ani de campanie, peste 4.300 de cazuri de bullying au fost
înregistrate de Asociația Telefonul Copilului, la linia gratuită 116 111
• Aspectul
fizic este principalul motiv pentru care copiii au fost hărțuiți, urmat de
statutul social
• În
peste jumătate dintre situații, copiii sunt expusi mai multor forme de bullying
în același timp
Bucureşti, 24 aprilie 2018 – Sportiva Cristina Neagu, desemnată de trei
ori cea mai bună handbalistă a lumii,
s-a alăturat în calitate de ambasador campaniei anti-bullying „Clubul
Prieteniei”. Derulată de către Cartoon Network împreună cu Asociația Telefonul
Copilului și ajunsă la a patra ediție, campania abordează anul acesta empatia,
toleranța, acceptarea proprie, precum și a diferențelor între copii. Jumătate
dintre apelurile primite la linia telefonică gratuită reclamă agresiuni care au
ca motivație apectul fizic și statutul social.
În perioada 2015-2017, Asociația
Telefonul Copilului a înregistrat un număr de 4.328 de cazuri de bullying. 54%
dintrecopii nu au vorbit cu nimenialtcinevadespreabuzul la care au fostsupuși,
24% au împărtășit cu prieteniisaucolegiiși doar 22% au vorbit cu părinții. Mai
mult de jumătate dintre copiii care au apelat linia gratuită au fost fete
(51.18%), 42.08% băieți și doar 6,74% au fost adulți, în special părinții celor
agresați. În 62% dintre situații, copiii au semnalat că sunt expuși mai multor
forme de bullying în același timp: fizic (îmbrâncire, deposedare de obiecte,
lovire; verbal - insulte, umiliri, intimidări), relațional (zvonuri, situații
stânjenitoare, bârfe, excluderi) și online (mesaje, filme, imagini cu conținut
defăimător, jignitor, umilitor).
Principalele motive pentru care
copiii au fost hărțuiți sunt aspectul fizic - 33,10%, statutul social
-27,12%, interesele și pasiunile -
12,18%, situația scolară foarte bună -
8,21%, situația scolară mediocră - 7,55%, nevoile speciale sau dizabilitățile -
4,42%, etnia - 3,17%, religia - 2,14% și
2,11% orientarea sexuală.
"Anul trecut, unul din trei
copii care a apelat Telefonul Copilului a solicitat consiliere psihologică
pentru a gestiona abuzul de tip bullying. Acest fenomen dă măsura societății
românesti de astăzi și a modelelor care
sunt oferite copiilor. Și ne spune, totodată, că este cazul să acționăm
în mod urgent. Părinții sunt cele mai importante repere ale copiilor în primii
ani de dezvoltare, definitorii pentru configurația ulterioară a indivizilor.
Formele de agresiune între membrii familiei, între aceștia și exterior,
încurajează și validează atitudini și comportamente similare în rândul
copiilor. Modul tendențios în care se discută în casă, aparent nevinovat,
despre vecini, prieteni, colegi, episoadele de confruntări verbale, umilințe
din trafic, din autobuz și alte interacțiuni, violența domestică între
parteneri stau toate, împreună și separat, la baza agresiunii de tip bullying.
Copiii noștri nu pot fi altfel decât suntem noi. Avem o responsabilitate imensă
să le oferim ancore sănătoase și să îi învățăm, prin exemplul propriu, empatia,
respectul, toleranța și îmbrățișarea diferențelor”, a declarat Cătălina Surcel,
Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului.
Cristina Neagu s-a alăturat
proiectului și este ambasadoarea mesajului de prietenie în spotulcampaniei: “Mă
bucur foarte mult să fiu parte din acest efort. Vreau să le transmit celor
afectați de bullying că nu sunt singuri și că întotdeauna există un sprijin:
părinții, prietenii, colegii sau Telefonul Copilului. De asemenea, vreau să îi
încurajez să fie puternici, să aibă încredere în ei înșiși, să fie ei înșișiși
să își accepte diferențele,indiferent de ceea ce aud în jurul lor”.
“Mesajulprieteniei merge
maideparteanulacesta și adresăm problema complexă a bullying-ului într-un mod
mai profund. În 2018 le spunem copiilor că este minunat să fiiunic. Modul în
care ne distingem unii de ceilalți ne face speciali și face ca lumea să fie mai
interesantă. Acceptarea diversității, dar și a propriilor diferențe este o
lecție de viață importantă și dorim să ne educăm copiii în acest spirit”, a
declaratMalgosia Chapman, Vicepreședinte Brand &Content Engagement Europa
Centrală și de Est, Turner.
Proiectul Cartoon Network și
Asociația Telefonul Copilului urmărește conștientizarea și prevenirea
fenomenului, precum și identificarea acelor cazuri de tip bullying - violență
verbală sau fizică, abuz emoțional, hărțuire și excludere - care au nevoie de
sprijinul specialiștilor și pot beneficia de serviciile de consiliere oferite
de către psihologi și asistenți sociali. Copiii, victime sau colegii acestora,
precum și părinții sunt încurajați să ceară sprijin la linia gratuită 116 111
sau să găsească sfaturi pe www.cartoonnetwork.ro/clubulprieteniei.
În cadrul campaniei, mesajul este
susținut și prinBrățările Prieteniei, care sunt disponibile prin parteneriatul
cu Noriel. Acestea pot fi găsite în toate cele 65 deunități ale rețelei și sunt
oferite gratuit copiilor și părinților.
“CLUBUL PRIETENIEI CARTOON
NETWORK”se derulează și în alte ţări din EMEA. Copiii pot afla detalii despre
fenomenul bullying pe website-ul www.CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei, unde
pot, de asemenea, viziona videoclipuri animate și mesajul Cristinei Neagu.
-FINAL-
Pentru detalii, vă rugăm contactaţi:
Laura Dumitrescu, Marketing & PR
Executive România, Bulgaria & Balkans
e-mail:
laura-irina.dumitrescu@turner.com
tel.: 031 100 090 sau 0761109999
Cartoon Network este postul de
televiziune pentru copii care difuzează seriale de animaţie – atât comedii
precum Uimitoarea lume a lui Gumball, Să-nceapă aventura, Un show obişnuit, cât
şi seriale de acţiune şi aventuri ca Ben 10, Bakugan, Star Wars: The Clone Wars
sau Generator Rex. Experienţa Cartoon Network este completată de jocurile,
concursurile şi informaţiile de pe www.CartoonNetwork.ro. Cartoon Network este
disponibil în 26 de limbi, în 25 de versiuni separate din 166 de ţări şi în 260
de milioane de case din întreaga lume. Cartoon Network este operat de Turner
Broadcasting System, Inc., o companie Time Warner.
Cu o experienţă de 15 ani în
domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul
Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România,
care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă
la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul
Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr
armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 ianuarie 2015, un număr
total de 2.073.366 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul
Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 52.133 de cazuri care au
necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de
Telekom România. Pentru informaţii detaliate despre Asociaţia Telefonul
Copilului şi activitatea acesteia, vă invităm să accesaţi website-ul
organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro și pagina FB
https://www.facebook.com/asociatiatelefonulcopilului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu