Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 3 aprilie 2018

ANCOM: Ce drepturi au utilizatorii când acceptă, prin telefon, email sau online, o ofertă de la furnizori


Atunci când utilizatorii achiziționează servicii de telefonie, internet sau televiziune prin intermediul telefonului, e-mailului sau al unei aplicaţii online, furnizorul trebuie să le pună la dispoziție o serie de informații minime, relevante pentru ca aceștia să poată lua o decizie adaptată nevoilor de consum. Contractul la distanță (inclusiv cel telefonic) se consideră încheiat doar după ce utilizatorii și-au exprimat consimțământul în scris (pe un suport durabil). Utilizatorii au dreptul de a se retrage dintr-un contract la distanţă în termen de 14 zile de la încheierea acestuia, fără a invoca un motiv.

Ce este contractul la distanță?
Contractul la distanță este acel contract încheiat între un furnizor şi un utilizator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii organizat fără prezenţa fizică simultană a celor două părţi, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanţă (de exemplu, telefon, scrisoare, e-mail, aplicaţii online etc.).
În contextul unei piețe competitive și al diversității tot mai mari de oferte comerciale din domeniul comunicațiilor electronice, posibilitatea de a încheia contracte prin mijloace de comunicare la distanță oferă consumatorilor oportunitatea de a beneficia de oferte avantajoase, personalizate propriilor nevoi de consum, fără a se deplasa la centrele comerciale ale furnizorilor.
Drepturile utilizatorilor
Indiferent de mijlocul de comunicare la distanță utilizat pentru încheierea contractelor la distanţă,
ü  utilizatorii trebuie să primească, într-un mod adecvat mijlocului de comunicare la distanță utilizat, o serie de informații cu privire la serviciile pe care urmează să le contracteze, înainte ca aceste contracte să producă efecte obligatorii pentru ei;
ü  un astfel de contract intră în vigoare numai după ce utilizatorii și-au exprimat consimțământul în scris, pe un suport durabil (e-mail, scrisoare, fax) în cazul în care serviciile au fost contractate prin telefon, fax ori e-mail sau după ce furnizorul a confirmat comanda, în cazul în care serviciile au fost contractate online (prin intermediul unui site sau printr-o aplicație);
ü  utilizatorii au dreptul să se retragă din contract, fără nicio justificare, în termen de maxim 14 zile de la încheierea contractului.
Informațiile specifice despre încheierea contractelor la distanţă pentru fiecare tip de serviciu – telefonie, internet, televiziune – sunt disponibile în InfoCentrul ANCOM.
Obligațiile furnizorilor cu privire la informarea utilizatorilor
Operatorii telecom sunt obligați să pună la dispoziția utilizatorilor, înainte de încheierea contractului, informații precum toate costurile asociate serviciului care urmează să fie furnizat (prețul, respectiv tariful și modalitatea de calcul al acestuia, beneficiile, opțiunile și extraopțiunile incluse), perioada contractuală minimă, costurile de transport pentru primirea echipamentul achiziționat, dacă este cazul, termenul de la care utilizatorul va beneficia de serviciile achiziționate, modul de soluționare a reclamațiilor, informații despre dreptul de retragere din contract și condițiile în care utilizatorul își poate exercita acest drept.
Ghidul realizat de ANCOM și ANPC
Atât ANCOM, cât și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au atribuții privind verificarea și sancționarea modului în care este implementată legislația privind încheierea contractelor la distanță de către furnizorii de servicii de comunicații electronice, în relația lor cu consumatorii.
De aceea, pentru a veni în sprijinul furnizorilor de servicii de comunicații electronice, dar și al utilizatorilor acestor servicii, ANCOM și ANPC au elaborat un ghid care prin care este prezentată modalitatea de interpretare a legislației naționale referitoare la încheierea contractelor la distanță, respectiv în afara spațiilor comerciale. 
Ce, cum şi unde reclami
Dacă ești consumator, ai încheiat un contract la distanță și furnizorul nu ți-a respectat drepturile, poți sesiza ANCOM sau Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.
Dacă ești utilizator final persoană juridică, ai încheiat un contract la distanță și furnizorul nu ți-a respectat drepturile, poți sesiza ANCOM.

Secțiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile poștale, pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) este institutia care protejeaza interesele utilizatorilor de comunicatii din Romania, prin  promovarea concurentei pe piata de comunicatii, administrarea resurselor limitate, incurajarea investitiilor eficiente in infrastructura si a inovatiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitati www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro si www.veritel.ro. Pentru a testa si monitoriza calitatea serviciului de internet, accesati www.netograf.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu