Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 7 august 2017

Documentația pentru obținerea venitului minim garantat, a alocației pentru susținerea familiei și a ajutorului pentru încălzire, simplificată de Guvern

 Guvernul a adoptat, în ședința de astăzi, un proiect de Hotărâre prin care simplifică documentația necesară obținerii unor beneficii sociale, respectiv a venitului minim garantat, a alocației pentru susținerea familiei și a ajutorului pentru încălzire.

Documentul adoptat de Executiv introduce și noi condiții și criterii în acordarea ajutoarelor de urgență.
Practic, Hotărârea de Guvern modifică și completează Normele metodologice de aplicare a Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, Normele de aplicare a Legii nr.277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei și Normele de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului privind măsurile de protecție socială pe perioada sezonului rece, pentru a le adapta modificărilor aduse prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.93/2016.
Cele mai importante modificări se referă la:
·        reglementarea aceluiași formular de cerere pentru toate cele trei beneficii sociale menționate;
·        introducerea formularului de cerere simplificat pentru solicitarea unui nou drept dintre cele trei, în cazul în care persoana/familia este deja beneficiar al unuia dintre ele;
·        eliminarea copiilor legalizate, documentele doveditoare putând fi prezentate doar în copie; 
·        reglementarea schimbului de informații între primării – agențiile teritoriale pentru plăți și inspecție socială – agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă/ inspectoratele teritoriale de muncă, cu privire la verificarea îndeplinirii obligațiilor prevăzute de lege de către persoanele apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social;
·        modificarea anexelor în conformitate cu modificările introduse prin OUG nr. 93/2016;
·        introducerea unor condiții și criterii în acordarea ajutoarelor de urgență de la bugetul de stat, care să ateste situația de urgență sau deosebită în care se află familia/persoana și, prin aceasta, asigurarea uniformității în elaborarea propunerilor la nivel teritorial.

Potrivit datelor centralizate de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, la sfârșitul lunii iunie 2017 erau înregistrați 230.699 de beneficiari de venit minim garantat.

Informații de background:
Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.93/2016 pentru reglementarea unor măsuri de simplificare a acordării unor beneficii de asistenţă socială, precum şi pentru stabilirea unor măsuri bugetare pentru acestea în anul 2016, au fost stabilite măsuri de simplificare a procedurii de acordare a ajutorului social (venitul minim garantat), alocației pentru susținerea familiei și a ajutorului pentru încălzirea locuinței. Aceste măsuri vizează, în principal:
·        solicitarea concomitentă a celor trei beneficii în situația în care persoana/familia întrunește condițiile de eligibilitate pentru toate, inclusiv ca perioadă de solicitare având în vedere că ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă numai în perioada sezonului rece;
·        luarea în considerare a documentelor doveditoare depuse pentru unul dintre beneficii, dacă pentru celelalte întrunirea condițiilor de eligibilitate se produce ulterior stabilirii dreptului inițial (spre exemplu inițial se stabilește dreptul la ajutorul social și ulterior apare un copil în familie și se solicită alocația pentru susținerea familiei). Solicitarea unui alt drept se va putea face prin depunerea unui formulat simplificat de cerere;
·        eliminarea prezentării unor documente, informațiile conținute de acestea putând fi verificate prin schimbul electronic de date intre instituții (adeverința de la AJOFM din 3 în 3 luni  sau declarația pe proprie răspundere care se depune din 3 în 3 luni);
·        modificarea condițiilor de eligibilitate în cazul alocației pentru susținerea sprijinirii adecvate a familiilor, pentru copiii care frecventează cursurile școlare.


Biroul de presă al Guvernului 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu