Autoritatea Națională
pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a lansat în
consultare publică un proiect de decizie care reglementează formatul și
modalitatea de transmitere către Autoritate a unor documente și informații
privind exercitarea dreptului de acces pe proprietatea publică sau privată de
către furnizorii de rețele de comunicații electronice. De asemenea, proiectul
de decizie detaliază termenele de transmitere pentru fiecare categorie de
documente și stabilește condițiile în care
furnizorii au acces la informațiile
transmise către ANCOM.
Informaţii care
trebuie raportate
Furnizorii de rețele de comunicații electronice care exercită dreptul de
acces pe proprietatea publică sau privată au obligația de a transmite ANCOM o
copie de pe fiecare contract de acces ori, după caz, de pe fiecare hotărâre
judecătorească definitivă care ține loc de contract, precum și documentele care
le modifică ori completează.
De asemenea, furnizorii de rețele de comunicații electronice vor transmite
și informații privind datele de identificare a imobilului care face obiectul
dreptului de acces, cuantumul prețului sau a tarifului și unitatea de măsură
pentru care acesta se calculează, necesar a fi cunoscute de către furnizori pentru
a se asigura încheierea unor contracte de acces în condiții nediscriminatorii.
Modalitate de
raportare
Transmiterea
informațiilor și a documentelor se va realiza prin intermediul aplicației
informatice puse la dispoziție de ANCOM, urmând a fi transmise electronic, în
mod securizat, utilizând o semnătură electronică bazată pe un certificat
calificat.
Termene de
raportare
Informaţiile cu
privire la contractele de acces ori, după caz, la hotărârile judecătoreşti
definitive care țin loc de contract, precum și documentele care le modifică sau
le completează, încheiate, respectiv emise, până la intrarea în vigoare a
deciziei se vor raporta în termen de 90 de zile de la această dată.
Informaţiile cu
privire la contractele și la hotărârile judecătorești definitive încheiate,
respectiv emise, după data intrării în vigoare a deciziei, se vor raporta în
termen de 10 zile de la data încheierii, respectiv comunicării. Informațiile
referitoare la documentele de modificare sau completare încheiate, respectiv
emise ulterior intrării în vigoare a deciziei se vor transmite în termen de 10
zile de la data încheierii, respectiv emiterii acestora.
Aplicaţie
informatică de acces la informațiile transmise în temeiul deciziei
Pentru a asigura
condiții nediscriminatorii de exercitare a dreptului de acces asupra imobilelor
proprietate publică sau privată, ANCOM va pune la dispoziția furnizorilor de
rețele de comunicații electronice, prin intermediul unei aplicații informatice
disponibile pe pagina sa de internet, toate informațiile ce sunt raportate
conform acestei decizii.
Sancţiuni
Neraportarea acestor
informaţii și documente cu respectarea termenelor, formatului şi modalității de
transmitere a informaţiilor se sancționează de către ANCOM cu amendă de la
1.000 la 100.000 lei.
Legea nr. 159/2016
Proiectul de decizie
supus astăzi consultării publice face parte din procesul de elaborare a
legislaţiei secundare pentru implementarea Legii nr. 159/2016 privind regimul
infrastructurii fizice a rețelelor de comunicații electronice, precum și pentru
stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării rețelelor de
comunicații electronice.
Legea stabilește
condițiile în care se realizează accesul pe proprietatea publică sau privată în
vederea realizării lucrărilor de construire a rețelelor de comunicații
electronice și a elementelor de infrastructură fizică asociate acestora,
accesul la infrastructura fizică a operatorilor de rețea (furnizori de
utilități, infrastructura de transport a căilor ferate, drumuri etc.) și
construirea de rețele de comunicații electronice și infrastructuri fizice
asociate acestora.
Procesul de
consultare publică
Proiectul de privind stabilirea formatului și a
modalității de transmitere de către furnizorii de rețele de comunicații
electronice a unor documente și informații privind exercitarea dreptului de
acces pe proprietăți, precum și pentru stabilirea condițiilor de acces la
acestea, respectiv privind modificarea și completarea unor reglementări în
scopul realizării transmiterii acestor documente și informații poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită
observaţii şi propuneri până la data de 21.09.2017, pe adresa sediului central
al ANCOM (Str. Delea Nouă nr.2, sector 3, Bucureşti), direct la Registratură
sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii. Observaţiile pot fi
transmise şi prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.org.ro.
Autoritatea
Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM)
este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din
România, prin promovarea concurenţei pe
piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea
investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe
detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro,
www.portabilitate.ro
şi www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.
COMUNICAT DE PRESA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu