Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 18 august 2017

ANALIZA EVOLUŢIEI INDICATORILOR SITUAŢIEI OPERATIVE ŞI A ACTIVITĂŢILOR DESFĂŞURATE DE EFECTIVELE STRUCTURII RUTIERE ÎN PERIOADA 01.01 - 15.08.2017

Judeţul Caraş-Severin – al treilea din România ca mărime, prezintă o reţea totală de căi terestre de transport de 2.377 km, din care 1.907 km reţea rutieră; drumurile naţionale însumează 565,36 km, iar drumurile judeţene şi comunale 1.342 km, cu o densitate medie a drumurilor publice de 22,4 km la 100 kmp. Principalele rute de tranzit ale judeţului sunt reprezentate de DN.6 (E 70), DN.57, DN.58, DN.58B, DN.68, drumuri ce cunosc valori de trafic superioare restului reţelei rutiere.
I.                   Dinamica accidentelor 
Numărul accidentelor grave este în scădere  (-3;-3%), numărul persoanelor decedate
creşte  (+2;+7%), numărul răniţilor grav  scade (-17; -20%), iar cel al răniţilor ușor din accidente grave de asemenea scade  (-11; -21%) faţă de perioada de referinţă a anului 2016.
           Evoluția accidentelor grave înregistrate în perioada 01.01-15.08.2017 este prezentată statistic în tabelul de mai jos.

PERIOADA
ACCIDENTE
MORTI
RANITI GRAV
RANITI USOR
 01.01-01.08.2017
2016
2017
Dif
2016
2017
dif
2016
2017
dif
2016
2017
dif
94
91
-3
25
27
2
100
83
-17
63
52
-11

              Numărul total al accidentelor cu victime este în scădere (-37; -17%), numărul persoanelor
decedate creşte (+2; +7%), cel al răniţilor grav scade (-17; -20%), iar cel al răniților ușor scade consistent (-28; -11%).  
             Evoluția accidentelor de circulație rutieră cu victime înregistrate în cursul perioadei este
 prezentată statistic în tabelul de mai jos.

PERIOADA
ACCIDENTE
MORTI
RANITI GRAV
RANITI USOR

2016
2017
dif
2016
2017
dif
2016
2017
dif
2016
2017
dif
01.01-01.08.2017
259
222
-37
25
27
2
100
83
-25
279
251
  -28

              Analizând dinamica indicatorilor privind evoluția accidentelor rutiere și a consecințelor
 acestora prin prisma rezultatelor înregistrate la finalul  anului, se poate observa o creştere  uşoară a riscului rutier. Aceasta este generată  de trendul în creştere al evoluției indicatorului  persoane decedate  înregistrat la finalul perioadei analizate, comparativ cu perioada de referinţă a anului trecut.
              De asemenea , având în vedere obiectivul Comisiei Europene stabilit prin Comunicarea
finală nr. 0389/20.07.2010, de reducere cu 50 %  a numărului de persoane decedate în accidente rutiere
pe şoselele din Europa în perioada 2010-2020, evoluția accidentelor grave înregistrate în cursul perioadei 2010 – 2017, este prezentată statistic în tabelul de mai jos.

PERIOADA
ACCIDENTE
MORTI
RĂNIŢI GRAV
2010

86

32

79
2011

91

17

104
2012

92

17

95
2013

95

18

101
2014

79

18

87
2015

86

13

90
2016
94
25
100
2017
91
27
83
             Pe cauze generatoare combătute în cadrul programului, în perioada analizată:
-          Nerespectarea regimului legal de viteză = 64 accidente; (sub cele două forme cumulat : viteza neregulamentară şi neadaptată la condiţiile de drum) rămâne principala cauză la nivelul judeţului ( +9 accidente faţă  de 2016). Numărul persoanelor decedate este în scădere   ( -1; de la 9 la 8), scăzând de asemenea  şi numărul persoanelor rănite  urmare a accidentelor produse din această cauză: +14; de la 108 la 94 (față de perioada de referință a anului 2016). Această cauză reprezintă  29% (faţă de 21% în 2016) din numărul total al accidentelor produse în perioada analizată.

-          Nerespectarea distanţei între vehicule : 23 accidente,  reprezintă a doua cauză generatoare a accidentelor cu victime ( +8 accidente faţă de 2016) . Nu se înregistrează  persoane decedate, crescând  însă numărul persoanelor rănite  cu 14 (de la 24 la 38). Această cauză cumulează  10% din numărul total al accidentelor , faţă de 6%  în aceiaşi perioadă a anului  2016.
-          Abateri biciclişti : 17  accidente, a treia cauză generatoare de accidente,  soldate cu 0 M (-2); 8 RG (+7) și 10 RU (-7); se înregistrează o scădere  a  numărului de accidente (-2/ de la 19 la 17),  față de perioada de referință a anului 2016 . Procentual, reprezintă 8% din total accidente cu victime.
-          Neacordare prioritate  vehicule: 16 accidente, a patra cauză generatoare de accidente,  soldate cu 0 M (-1) ; 5 RG (-3) și 20 RU (-16); se înregistrează o scădere a numărului de accidente (-12; de la 28 la 12), faţă de perioada de referinţă din 2016. Procentual, reprezintă 7% din total accidente cu victime.

În ceea ce priveşte cauzele generatoare de accidente grave de circulaţie , situaţia se
 prezintă astfel:
-           Nerespectarea regimului legal de viteză = 24 accidente; (sub cele două forme cumulat :
viteza neregulamentară şi viteza neadaptată la condiţiile de drum)  prima cauză de producere a  accidentelor  rutiere grave  ( acelaşi număr de accidente ca şi în 2016). Numărul persoanelor decedate este în scădere : -1  ( de la 6 la 5), scăzând de asemenea  şi numărul  persoanelor rănite  urmare a




accidentelor produse din această cauză: -12  (de la 54 la 42, față  de perioada de referință a anului 2016). Această cauză reprezintă  26% (acelaşi procent ca şi în 2016) din numărul total al accidentelor produse în perioada analizată.

-    Indisciplina pietonală : 11 accidente, (sub cele trei forme: pietoni pe carosabil, alte abateri pietoni şi traversare neregulamentară) reprezintă a doua cauză generatoare a accidentelor grave . Se înregistrează acelaşi număr comparativ cu 2016,   de asemenea o creştere a numărului de persoane decedate +1 (de la 4 la 5 ), numărul persoanelor rănite  scade uşor -1  (de la 7 la 6). Această cauză cumulează  12% din numărul total al accidentelor , la fel ca şi în 2016.

-    Depăşirile neregulamentare: 7 accidente, a treia cauză generatoare de accidente,  soldate cu 4M (+3); 7 RG (+1) și 8 RU (+4); se înregistrează o creştere  a  numărului de accidente  +1 (de la 6 la 7), cât şi o creştere semnificativă a numărului de persoane decedate (+3/ de la 1 la 4),  față de perioada de referință a anului 2016 . Procentual, reprezintă 9% din total accidente cu victime.

           Evoluția accidentelor de circulație rutieră înregistrate în perioada 01.01 – 01.08.2017 pe rețeaua de drumuri naționale din competența directă a Biroului Drumuri Naționale și Europene, se prezintă astfel:

TOTAL
GRAVE
USOARE
M
R.G.
R.U.
TOTAL

D.N. 6
28 (-25)
14 (-17)
14 (-8)
12 (0)
20 (-22)
43 (-14)
D.N. 58
21 (-2)
11 (+6)
10 (-2)
1 (-3)
11 (+9)
24 (0)
D.N. 58 A
0 (-3)
0 (0)
0 (0)
0 (-1)
0 (-2)
0 (-2)
D.N. 57 B
8 (-4)
1 (-3)
 7 (-1)
0 (0)
1 (-3)
12 (-7)
D.N. 67 D
0  (0)
0 (0)
0 (0)
0 (0)
0 (0)
0 (0)
D.N. 66 A
0  (0)
0 (0)
0 (0)
0 (0)
0 (0)
0 (0)
                       
II.                Activităţi de reducere a riscului rutier desfăşurate
Având în vedere evoluţia situaţiei operative, în perioada analizată au fost luate mai multe măsuri de prevenire și combatere a cauzelor generatoare de accidente. În cursul lunii ianuarie 2017, a fost elaborat de la nivelul Serviciului Rutier și transmis în teritoriu spre punere în aplicare ”Programul de siguranță rutieră la nivelul județului Caraș-Severin în anul 2017”, în care s-au stabilit sarcini și obiective concrete, cu scopul general de reducere a mortalității prin accidente de circulație rutieră în
zona de competență. De menționat este faptul că, în baza programului, s-au elaborat de la nivelul Serviciului Rutier planuri de acțiune pentru reducerea victimizării pe rețeaua de drumuri naționale, care au fost puse în aplicare de lucrătorii serviciului , Biroului Drumuri Naţionale şi Europene și cei din cadrul polițiilor 1 - 8. 
În plan preventiv, pe lângă desfăşurarea unor activităţi de informare şi educaţie rutieră, s-a procedat la executarea de activități comune cu administratorii de drum în vederea menținerii stării deviabilitate a acestor căi de comunicație reușind să se mențină starea de viabilitate a acestor căi de comunicație. De asemenea, s-au efectuat revizii comune vizând starea de viabilitate a rețelei de drumuri naționale și au fost remediate în mare măsură, de către factorii responsabili, deficiențele constatate.



Au fost organizate acțiuni atât ca urmare a concluziilor desprinse din analizele lunare cât și ca urmare a unor dispoziții primite de la eșaloanele superioare, dintre acestea reprezentative fiind cele în cadrul strategiei de acţiune TISPOL.
Efectivele rutiere au fost angrenate în executarea unor activități preventive în cadrul unor planuri de măsuri inițiate la nivel național cum sunt Planul de măsuri pentru îmbunătăţirea climatului de ordine şi disciplină rutieră în rândul lucrătorilor din sistemul de ordine şi siguranţă publică în scopul prevenirii implicării acestora în evenimente rutiere, Planul de măsuri privind menţinerea siguranţei rutiere pe perioada sezonului rece 2016-2017, precum și în cadrul altor planuri dispuse de eșaloanele superioare sau de la nivelul inspectoratului.
La nivel local, în total au fost organizate 1112  acțiuni de structurile rutiere, 865 cu efective proprii şi 247  împreună cu alte formațiuni de poliție sau în colaborare cu alte instituții. Din acestea, ponderea o dețin acțiunile privind : încălcarea regimului legal de viteză: 212, conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice: 200, depăşirile neregulamentare: 125;  indisciplina pietonală: 93; neacordarea priorităţii de trecere pietonilor: 83, privind taximetria: 82; neutilizarea centurilor de siguranţă sau dispozitivelor de retenţie: 60.
În plan coercitiv­
Sub aspectul infracţiunilor descoperite  - au fost efectuate activităţi de cercetare cu privire la 387 fapte sesizate; din totalul infracţiunilor  220  sunt infracțiuni la regimul circulației rutiere, diferenţa, respectiv 167  fiind reprezentată de infracţiuni de altă natură.
Detaliind pe tipuri de infracțiuni constatate, ponderea o deţin infracţiunile de conducere a unui autovehicul fără permis de conducere sau cu permis necorespunzător categoriei: (62), către o persoană  având o îmbibație alcoolică în sânge peste limita legală, refuzul ori sustragerea de la prelevarea probelor biologice (87), conducerea unui autovehicul neînmatriculat/neînregistrat sau cu număr fals (52). 
Ca urmare a activităţilor executate, lucrătorii formaţiunilor rutiere au constatat 20.186  contravenţii  , din care 19.897 constatate la OUG 195/2002, rep. și 289 la alte acte normative,  au fost reţinute  1178 de  permise de conducere (depășire: 548, prioritate pietoni: 107, viteză: 75, alcool: 64), au fost retrase 365 de certificate de înmatriculare (defecțiuni tehnice: 107, alte situaţii: 236; neconcordanţe între document şi datele tehnice: 45).

Trebuie menţionat faptul că, urmare a punerii în aplicare a Programului de siguranță rutieră, dar și a planurilor de acțiune pe perioada weekend-ului dispuse de comanda inspectoratului, a crescut prezenţa activă în trafic a poliţiştilor rutieri, atât din structurile rutiere, cât şi din structurile de ordine publică care, acţionând de regulă cu echipamentele de supraveghere a traficului şi/sau în echipaje mixte, ocazie cu care s-a constatat săvârşirea a 24.516  contravenţii la regimul circulaţiei rutiere, dintre care  19.897 au fost aplicate  de efectivele de poliţie rutieră şi 4619 de efectivele de ordine publică.
Din aceste contravenţii un număr de 1497 au fost aplicate altor categorii de participanţi la trafic decât conducătorilor auto, astfel:
-          Pietoni : 1242;
-          Biciclişti : 140;
-          Motociclişti : 6;
-          Mopedişti : 16 ;
-          Căruţaşi : 47;
-          Alți participanți : 46.
           

În baza procedurilor specifice de lucru și a dispozițiilor pe linie de poliție rutieră, dar și a programului de siguranță rutieră 2017, s-au desfășurat activități pentru prevenirea și combaterea implicării în accidente de circulație rutieră a autovehiculelor destinate transportului comercial de mărfuri și persoane, acțiunile fiind executate atât cu forțe proprii, cât și în colaborare cu I.S.C.T.R. sau R.A.R.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu