Începând cu data de 15 iunie 2017, furnizorii au obligația să aplice în mod automat reglementările europene „Roam like at home” tuturor planurilor tarifare cu roaming în UE/SEE inclus, achiziționate atât înainte de 15 iunie 2017, cât și după această dată. Astfel, pentru a utiliza resursele naționale de voce, SMS și date în statele Uniunii Europene, dar și în Norvegia, Islanda și Liechtenstein (SEE), clienții operatorilor mobili din România nu trebuie să achiziționeze un nou plan tarifar sau să își reînnoiască abonamentul în vigoare.
Furnizorii au posibilitatea să ofere
planuri tarifare (abonamente ori cartele preplătite) alternative la „Roam like
at home”, caz în care consumul în roaming va fi tarifat conform dispoziţiilor
din contracte. Furnizorii au însă obligația să solicite acordul expres al
utilizatorilor pentru aplicarea unui plan tarifar alternativ la „Roam like at
home”.
Atenție! Chiar dacă aleg să
achiziționeze un plan tarifar alternativ pentru servicii de roaming,
utilizatorii au dreptul să revină la „Roam like at home” fără condiţii sau
costuri suplimentare. Modificarea se face în termen de 1 zi lucrătoare de la
primirea cererii, însă furnizorii au dreptul să amâne operarea acesteia până în
momentul în care tariful de roaming anterior a fost valabil o perioadă minimă de
2 luni.
Planuri tarifare fără roaming
Operatorii
pot să ofere planuri tarifare cu servicii exclusiv naţionale, fără acces la
serviciul de roaming. Utilizatorii care doresc să utilizeze şi servicii de
roaming au posibilitatea să opteze pentru un alt plan tarifar, care include și acest
serviciu, și vor beneficia de „Roam like at home” dacă nu optează pentru un
plan tarifar alternativ pentru roaming. Schimbarea planului tarifar sau a altor
clauze se poate efectua conform prevederilor exprese din contract sau pe baza
negocierii directe cu furnizorul.
Excepții
de la “Roam like at home”
Furnizorii
care nu sunt în măsură să susțină comercial furnizarea „Roam like at home” pot
solicita și pot fi autorizați de autoritatea de reglementare, în urma unei
analize, să perceapă utilizatorilor o suprataxă de sustenabilitate, în plus
față de tarifele naționale, încă de la primul minut/SMS/MB consumat în roaming
în UE/SEE. În prezent, ANCOM analizează o astfel de cerere depusă de operatorul
RCS & RDS S.A., urmând să facă publice
rezultatele analizei după ce aceasta va fi finalizată și comunicată
furnizorului.
Mai
multe informații cu privire la „Roam like at home” sunt publicate în secțiunea
dedicată acestui subiect, de pe pagina de internet a ANCOM, aici.
Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia
utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicaţii electronice
(telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini
în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal
la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor,
deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot
găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile
de acces la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare
în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia
care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de
comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor
eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre
activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro şi www.portabilitate.ro. Pentru a compara ofertele de
telefonie şi internet, intraţi pe www.veritel.ro.
Persoană de contact: Cătălina
DRAGOMIR, Şef Serviciu Comunicare, tel. 0372.845.417
Data: 14.06.2017
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu