Ministerul Afacerilor Interne implementează un serviciu
administrativ informatic pentru cetăţeni și mediul de afaceri necesar
vizualizării online a datelor referitoare la apostilele eliberate de
instituţiile prefectului din România, printr-un proiect cu finanţare europeană
Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia Generală pentru
Îndrumarea şi Controlul Instituţiei Prefectului, derulează începând cu data de
5 iulie 2013 proiectul „Sistem interoperabil centralizat pentru evidenţa
apostilei eliberate de către instituţiile prefectului pentru actele oficiale
administrative” cod SMIS 31493, Programul Operaţional Sectorial „Creşterea
Competitivităţii Economice”, proiect cofinanţat din Fondul European de
Dezvoltare Regională „Investiţii pentru viitorul dumneavoastră”.
Proiectul
are o valoare totală de 2.039.818,61 lei, din care asistenţa financiară
nerambursabilă este de 1.645.015,01 lei. Proiectul se implementează în
municipiul Bucureşti şi în toate municipiile reşedinţă de judeţ, la sediul
M.A.I. şi la sediile instituţiilor prefectului, pe o durată de 23 luni,
respectiv, până la data de 07.06.2015.
Ministerul
Afacerilor Interne dezvoltă, astfel, un serviciu administrativ informatic care
asigură interoperabilitatea sistemelor informatice folosite de către
instituţiile prefectului pentru eliberarea apostilei, prin intermediul unei
baze de date centralizate a MAI, actualizată în timp real, prin
operaţionalizarea unui sistem TIC eficace şi securizat de verificare a
apostilelor eliberate precum şi prin dezvoltarea competenţelor profesionale ale
persoanelor responsabile cu gestionarea bazei de date şi cu operarea înregistrărilor.
Noul serviciu public oferă posibilitatea consultării în timp
real prin mijloace electronice a bazei de date centralizate şi verificării
autenticităţii apostilelor eliberate de cele 42 instituţii ale prefectului
pentru actele oficiale administrative, în conformitate cu obligaţiile
internaţionale asumate de România prin aderarea la Convenţia cu privire la
suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga
la 5 octombrie 1961. Verificarea se poate face accesând pagina de internet
www.apostila.mai.gov.ro.
De
rezultatele proiectului vor beneficia, în primul rând, persoanele interesate să
verifice autenticitatea unei apostile emise de statul român (angajatori, mediu
de afaceri, autorităţi şi instituţii publice, instituţii de învăţământ etc din
cele 108 state semnatare ale Convenţiei de la Haga), în contextul globalizării
pieţei forţei de muncă şi a liberei circulaţii a persoanelor şi serviciilor.
Totodată, beneficiari ai implementării proiectului vor fi şi cele 42 de
instituţii ale prefectului care vor efectua înregistrările în baza de date
centralizată sau care vor dori să obţină informaţii despre alte apostile
eliberate în România, prin 95 de angajaţi ai acestora şi ai M.A.I. care au fost
instruiţi pentru a opera sistemul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu