Începând cu data de 1
mai, acesta va deveni unicul instrument de validare şi decontare a serviciilor
medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate pentru asiguraţii care au
intrat în posesia lui.
CNAS a luat măsurile
necesare pentru a fi respectat dreptul garantat prin lege la servicii medicale
al tuturor persoanelor care au calitatea de asigurat în sistemul public de
sănătate.
Distribuirea cardului
de sănătate către asiguraţi a demarat în luna septembrie a anului trecut şi
până în prezent au fost distribuite peste 13,6 milioane de carduri.
Începând cu data de 1
mai, asiguraţii care au intrat în posesia cardului vor face dovada calităţii de
asigurat şi vor valida serviciile medicale şi farmaceutice pe care le primesc
utilizând cardul.
Pentru cei
aproximativ 500.000 de asiguraţi care nu au primit cardul de sănătate,
furnizorii de servicii medicale vor verifica în sistem calitatea de asigurat a
pacientului pentru a-i oferi serviciul necesar. Serviciile medicale acordate
fără card de sănătate vor fi monitorizate separat. Se vor face demersurile
necesare pentru transferul cardurilor de la o casă de asigurări la alta, pentru
a înlesni punerea în posesia asiguraţilor a cardurilor de sănătate.
Tot de la această
dată, furnizorii de servicii medicale aflaţi în relaţie contractuală cu casele
de asigurări care nu vor avea funcţional sistemul cardului şi nu vor valida
serviciile medicale cu cardul, atunci când asiguratul se prezintă cu el, vor
suporta costurile serviciilor acordate din venituri proprii.
“Asiguraţii trebuie
să înţeleagă că acest card are menirea de a eficientiza sistemul de asigurări
de sănătate şi nu de a bloca accesul lor la servicii medicale. El le dă dreptul
să controleze modul cum sunt utilizaţi banii în sistem, de unde vor fi
decontate doar acele servicii medicale pe care ei le validează. În situaţia în
care plătesc pentru un serviciu medical, nu trebuie să valideze acel serviciu
cu cardul de sănătate, pentru a evita dubla decontare”, a declarat Vasile
Ciurchea, preşedintele CNAS.
În data de 1 mai este
asigurată permanenţa în toate casele de asigurări din ţară pentru activitatea
cu publicul.
De asemenea, se
asigură asistenţa tehnică pentru asiguraţi şi furnizorii de servicii medicale.
Furnizorii care
întâmpină probleme legate de utilizarea cardului de sănătate au la dispoziţie
Helpdesk-ul din cadrul CNAS pentru a solicita lămuriri şi ajutor, 24 de ore din
24, 7 zile din 7.
Asiguraţii pot apela
numărul de telefon inscripţionat pe cardul de sănătate pentru orice probleme sau nelămuriri legate de
cardul de sănătate, de luni până vineri în intervalul 08:00 – 20:00.
Introducerea cardului
de sănătate nu modifică drepturile asiguraţilor la servicii medicale:
- serviciile medicale
de urgenţă se vor acorda fără să fie necesară validarea cu cardul, pentru că
aceste servicii se acordă atât persoanelor asigurate cât şi celor neasigurate;
- de asemenea, copiii
cu vârsta până la 18 ani nu au primit card de sănătate, ei beneficiază de
servicii medicale conform legii. Aceste servicii se acordă necondiţionat,
indiferent dacă parinţii sau tutorii legali sunt sau nu asiguraţi;
- persoanele
neasigurate beneficiază ca şi până acum de pachetul minim de servicii medicale.
“ Implementarea unui
proiect la nivel naţional nu este un lucru uşor de realizat. Trebuie să ţinem
cont de faptul că acest card de sănătate este extrem de necesar în sistem şi
fac apel la responsabilitate din partea tuturor părţilor implicate. CNAS a
creat condiţiile de implementare, dar implementarea efectivă se realizează în
cabinetele medicilor, atunci când pacientul se prezintă cu cardul de sănătate”,
a declarat Vasile Ciurchea, preşedintele CNAS.
Biroul de presă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu