Ordinul reglementeaza obligatiile prestatorilor de servicii, care efectueaza operatiuni de plata prin intermediul cardurilor de debit si a cardurilor de credit la terminalele ATM, de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor si oricaror altor tipuri de costuri pe care trebuie sa le suporte consumatorul in legatura cu contractul de prestari servicii.
Astfel, pe ecranul video al monitoarelor specifice terminalelor ATM, vor fi inscrise, in ordinea operatiunilor efectuate de catre consumator, toate informatiile legate de costurile tranzactiei (in suma exacta), dandu-i acestuia posibilitatea, de a renunta asupra efectuarii acesteia sau a oricaror operatiuni ce presupun eliberare de numerar, transfer din cont, plata facturi, sau oricare alte servicii solicitate in mod expres de catre consumator si efectuate prin intermediul ATM.
Astfel, pe ecranul video al monitoarelor specifice terminalelor ATM, vor fi inscrise, in ordinea operatiunilor efectuate de catre consumator, toate informatiile legate de costurile tranzactiei (in suma exacta), dandu-i acestuia posibilitatea, de a renunta asupra efectuarii acesteia sau a oricaror operatiuni ce presupun eliberare de numerar, transfer din cont, plata facturi, sau oricare alte servicii solicitate in mod expres de catre consumator si efectuate prin intermediul ATM.
Ordinul reglementeaza si situatiile de blocare/retinere a cardului de debit/credit la terminalul ATM propriu. Astfel prestatorii vor avea obligatia de a informa consumatorii, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la urmatoarele:
a) termenul maxim in care consumatorul poate reintra in posesia cardului blocat/retinut;
b) indicarea numarului de telefon la care consumatorul trebuie sa apeleze in cazul in care cardul a fost blocat/retinut, precum si intervalul orar in care consumatorul poate contacta prestatorul de servicii de plata.
Ordinul este in dezbatere publica fiind afisat pe site-ul ANPC (www.anpc.gov.ro), perioada de consultare/transmitere notificari fiind 01.09 – 11.09.2014. Propunerile si observatiile se pot trimite la adresaoffice@anpc.ro.
a) termenul maxim in care consumatorul poate reintra in posesia cardului blocat/retinut;
b) indicarea numarului de telefon la care consumatorul trebuie sa apeleze in cazul in care cardul a fost blocat/retinut, precum si intervalul orar in care consumatorul poate contacta prestatorul de servicii de plata.
Ordinul este in dezbatere publica fiind afisat pe site-ul ANPC (www.anpc.gov.ro), perioada de consultare/transmitere notificari fiind 01.09 – 11.09.2014. Propunerile si observatiile se pot trimite la adresaoffice@anpc.ro.
Biroul de presa
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu