Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 1 februarie 2014

Raportul de evaluare a rezultatelor activităților desfășurate de structurile Instituției Prefectului Județu - Caraș-Severin în anul 2013

Prezentarea Raportului de evaluare a rezultatelor activităților desfășurate de Instituția Prefectului - Județul Caraș-Severin pentru anul 2013 s-a desfăşurat astăzi, 31 ianuarie 2014, în Sala de Protocol – Cabinet Prefect, în prezenţa şefilor structurilor teritoriale ale Ministerului Afacerilor Interne şi a şefilor de servicii din cadrul instituţiei.

Astfel, potrivit raportului, cu privire la asigurarea aplicării şi respectării Constituţiei, a legilor şi a celorlalte acte normative, s-au efectuat un număr de 37 de verificări pe diferite domenii, cum ar fi sănătate, fenomene meteorologice, turism, prin intermediul a 5 comisii mixte de control, constituite în temeiul legii, prin ordin al prefectului, din instituțiile competente în fiecare domeniu verificat în parte.
Referitor la verificarea legalităţii actelor administrative adoptate sau emise de autorităţile administraţiei publice locale şi contenciosul administrativ, în anul 2013 au fost verificate un număr de 26608 acte administrative adoptate/emise de autorităţile administraţiei publice locale, iar ca urmare a acestei activități s-a considerat că un număr de 26565 acte administrative au fost legale şi  43 de acte administrative au fost considerate ilegale (42 hotărâri consilii locale şi 1 dispoziţie primar).
Pentru realizarea politicilor naţionale şi a planului de măsuri pentru integrare europeană şi intensificare a relaţiilor externe, au fost derulate 21 de activități de  îndrumare (campanii de informare ,seminarii, conferinte, instruiri), în vederea accesării fondurilor europene, legate de diseminarea informațiilor cu privire la axele și măsurile active în cursul anului 2013. Totodată, au fost efectuate 10 intervenții pentru unitățile administrativ-teritoriale care au solicitat sprijin punctual pentru implementarea proiectelor cu finanțare comunitară, și au fost monitorizate 149 de proiecte în valoare de 439.300 mii euro aflate în implementare la nivelul UAT-urilor sau instituțiilor publice.
În ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea activităţii pentru situaţii de urgenţă, precum şi  pregătirea şi ducerea la îndeplinire a măsurilor de apărare care nu au caracter militar, în perioada analizată au fost efectuate 3 verificări şi 3 rapoarte finale privind pagubele înregistrate la nivelul unor localităţi, au fost organizate 13 şedinţe ale Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, în cadrul cărora au fost adoptate 5 Hotărâri, și s-au efectuat 126 de informări către prefect din care 87 și către Ministerul Afacerilor Interne.
În legătură cu organizarea și desfășurarea activității de eliberare şi evidenţă a paşapoartelor simple, au fost emise un număr de 3840 pașapoarte electronice şi 4126 temporare dintr-un număr total de 9605 cereri pentru eliberarea paşapoartelor (5468 pașapoarte electronice şi 4137 temporare).
Cu privire la organizarea și desfășurarea activității legate de regimul permiselor de conducere, al certificatelor de înmatriculare a autovehiculelor şi al plăcuţelor cu numere de înmatriculare, la nivelul anului 2013 au existat 15466 candidaţi programaţi la examinare, 10990 candidaţi examinaţi  la proba teoretică, 5894 examinaţi la proba practică, au fost preschimbate 12305 permise de conducere, înmatriculate 8363 autovehicule şi 5228 radiate din circulaţie.
Cooperarea intra și interinstituțională este asigurată la nivelul instituției și prin organizarea și desfășurarea, conform legii, a diferitelor comisii și comitete, dintre care pot fi menționate Colegiul Prefectural, Comitetul Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice, Consiliul Consultativ pentru Protecţia Consumatorilor, Comisia de Dialog Social, care s-au întrunit în anul de referință într-un număr de 52 de ședințe, s-au elaborat 61 de rapoarte, ca urmare a acestora au fost transmise 59 de adrese, iar comisiile de resort au emis 19 avize.
Cu privire la activitatea de relații externe, în cursul anului 2013 au fost organizate și desfășurate în  condiții optime vizitele ambasadorilor și consulilor din mai multe state, dintre care putem aminti Germania, Franța, Serbia, Macedonia. A fost asigurată o bună funcționare a Protocolului de cooperare dintre Instituțiile Prefectului Județelor Caraș-Severin și Timiș din România și Prefecturile Districtelor Banatului de Nord, Central și de Sud din Republica Serbia. A fost actualizat ”Ghidul Investitorului pentru Județul Caraș-Severin” ce a fost distribuit delegațiilor externe și ”Ghidul Înfrățirilor” ca un instrument util de lucru pentru autoritățile publice locale care încheie  astfel de parteneriate.
Obiective și priorități pentru anul 2014
            Instituția Prefectului - Județul Caraș-Severin va desfășura în anul 2014 activități în concordanță cu obiectivele strategice și operaționale conferite de prevederile legale, acestea vor fi îndeplinite cu profesionalism și vor fi axate pe obținerea de rezultate concrete. Totodată, din analiza  cadrului legislativ, a agendei naționale și a interesului public județean pe anul 2014, instituția va acorda o deosebită atenție următoarelor activități:
·         organizarea desfășurării în condiții optime a alegerilor europarlamentare și a celor prezidențiale, precum și a altor scrutinuri electorale, dacă va fi cazul;
·         gestionarea cu maximă rapiditate și eficiență a situațiilor de urgență în cazul apariției unor calamități naturale (zăpezi abundente, inundații, altele)
·         finalizarea în bune condiții a inventarierii terenurilor conform Legii nr. 165/2013, privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România
·         prelungirea Protocolului de Cooperare dintre Instituțiile Prefectului Județelor Caraș-Severin și Timiș din România și Prefecturile Districtelor Banatului de Nord, Central și de Sud din Republica Serbia, semnat în anul 2010 și care își încetează valabilitatea în cursul anului 2014.
Comunicat de presă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu