
Astfel, potrivit raportului, cu privire la asigurarea aplicării şi respectării
Constituţiei, a legilor şi a celorlalte acte normative, s-au efectuat un
număr de 37 de verificări pe
diferite domenii, cum ar fi sănătate, fenomene meteorologice, turism, prin intermediul
a 5 comisii mixte de control, constituite în temeiul legii, prin ordin al
prefectului, din instituțiile competente în fiecare domeniu verificat în parte.
Referitor la verificarea
legalităţii actelor administrative adoptate sau emise de autorităţile
administraţiei publice locale şi contenciosul administrativ, în anul 2013 au fost verificate un număr de
26608 acte administrative adoptate/emise de autorităţile administraţiei
publice locale, iar ca urmare a acestei activități s-a considerat că un număr
de 26565 acte administrative au fost
legale şi 43 de acte
administrative au fost considerate ilegale (42 hotărâri consilii locale şi
1 dispoziţie primar).
Pentru realizarea
politicilor naţionale şi a planului de măsuri pentru integrare europeană şi intensificare
a relaţiilor externe, au fost derulate 21 de activități de îndrumare (campanii de informare ,seminarii,
conferinte, instruiri), în vederea accesării fondurilor europene, legate de
diseminarea informațiilor cu privire la axele și măsurile active în cursul
anului 2013. Totodată, au fost efectuate 10 intervenții pentru unitățile
administrativ-teritoriale care au solicitat sprijin punctual pentru
implementarea proiectelor cu finanțare comunitară, și au fost monitorizate 149
de proiecte în valoare de 439.300 mii euro aflate în implementare la
nivelul UAT-urilor sau instituțiilor publice.
În ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea activităţii
pentru situaţii de urgenţă, precum şi
pregătirea şi ducerea la îndeplinire a măsurilor de apărare care nu au
caracter militar, în perioada analizată au fost efectuate 3 verificări şi 3 rapoarte finale privind
pagubele înregistrate la nivelul unor localităţi, au fost organizate 13 şedinţe ale Comitetului Judeţean
pentru Situaţii de Urgenţă, în cadrul cărora au fost adoptate 5 Hotărâri, și s-au efectuat 126 de informări către prefect din
care 87 și către Ministerul
Afacerilor Interne.
În legătură cu organizarea și desfășurarea activității de
eliberare şi evidenţă a paşapoartelor simple, au fost emise un număr de 3840 pașapoarte electronice şi 4126 temporare dintr-un număr total de 9605
cereri pentru eliberarea paşapoartelor (5468 pașapoarte electronice şi 4137
temporare).
Cu privire la organizarea și desfășurarea activității
legate de regimul permiselor de conducere, al certificatelor de înmatriculare a
autovehiculelor şi al plăcuţelor cu numere de înmatriculare, la nivelul anului
2013 au existat 15466 candidaţi programaţi la examinare, 10990 candidaţi
examinaţi la proba teoretică, 5894 examinaţi
la proba practică, au fost preschimbate 12305 permise
de conducere, înmatriculate 8363 autovehicule şi 5228 radiate din circulaţie.
Cooperarea intra și
interinstituțională este asigurată la nivelul
instituției și prin organizarea și desfășurarea, conform legii, a diferitelor
comisii și comitete, dintre care pot fi menționate Colegiul Prefectural,
Comitetul Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice, Consiliul Consultativ pentru
Protecţia Consumatorilor, Comisia de Dialog Social, care s-au întrunit în anul
de referință într-un număr de 52 de
ședințe, s-au elaborat 61 de
rapoarte, ca urmare a acestora au fost transmise 59 de adrese, iar comisiile de resort au emis 19 avize.
Cu privire la activitatea
de relații externe, în cursul anului 2013 au fost organizate și desfășurate
în condiții optime vizitele
ambasadorilor și consulilor din mai multe state, dintre care putem aminti
Germania, Franța, Serbia, Macedonia. A fost asigurată o bună funcționare a
Protocolului de cooperare dintre Instituțiile Prefectului Județelor
Caraș-Severin și Timiș din România și Prefecturile Districtelor Banatului de
Nord, Central și de Sud din Republica Serbia. A fost actualizat ”Ghidul
Investitorului pentru Județul Caraș-Severin” ce a fost distribuit delegațiilor
externe și ”Ghidul Înfrățirilor” ca un instrument util de lucru pentru
autoritățile publice locale care încheie
astfel de parteneriate.
Obiective și priorități
pentru anul 2014
Instituția Prefectului
- Județul Caraș-Severin va desfășura în anul 2014 activități în concordanță cu
obiectivele strategice și operaționale conferite de prevederile legale, acestea
vor fi îndeplinite cu profesionalism și vor fi axate pe obținerea de rezultate
concrete. Totodată, din analiza cadrului
legislativ, a agendei naționale și a interesului public județean pe anul 2014,
instituția va acorda o deosebită atenție următoarelor activități:
·
organizarea desfășurării în
condiții optime a alegerilor europarlamentare și a celor prezidențiale, precum
și a altor scrutinuri electorale, dacă va fi cazul;
·
gestionarea cu maximă
rapiditate și eficiență a situațiilor de urgență în cazul apariției unor
calamități naturale (zăpezi abundente, inundații, altele)
·
finalizarea în bune condiții a
inventarierii terenurilor conform Legii
nr. 165/2013, privind măsurile pentru finalizarea procesului de
restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv
în perioada regimului comunist în România
·
prelungirea Protocolului de
Cooperare dintre Instituțiile Prefectului Județelor Caraș-Severin și Timiș din
România și Prefecturile Districtelor Banatului de Nord, Central și de Sud din
Republica Serbia, semnat în anul 2010 și care își încetează valabilitatea în
cursul anului 2014.
Comunicat de presă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu