Declarație de presă privind măsurile dispuse la nivelul structurilor teritoriale ale Ministerului Afacerilor Interne din județul Caraș-Severin, în contextul debutului campaniei electorale pentru alegerile locale parțiale din data de 7 decembrie 2025
Tema acestei declarații de presă o reprezintă prezentarea principalelor măsuri luate la nivelul structurilor teritoriale ale Ministerului Afacerilor Interne din județul Caraș-Severin, în contextul desfășurării alegerilor locale parțiale din comuna Marga.
După cum știți, pe 7 decembrie 2025 sunt organizate alegeri locale parțiale în mai multe localități din țară, printre care și în comuna Marga din județul nostru.
Potrivit cadrului legal, campania electorală pentru alegerile locale parțiale începe astăzi, 22 noiembrie, cu 15 zile înainte de data desfășurării alegerilor şi se încheie în dimineața zilei de sâmbătă, 6 decembrie, care precede ziua votului.
În această perioadă principalele misiuni ale structurilor MAI din județ vor fi menținerea ordinii publice, inclusiv în comuna Marga unde au loc alegeri, asigurarea măsurilor necesare pentru desfășurarea în condiții de siguranță a manifestărilor electorale și verificarea tuturor semnalărilor de posibile incidente electorale.
Totodată, efectivele MAI asigură securitatea buletinelor de vot și a celorlalte materiale necesare votării pe timpul operațiunilor de transport și depozitare și măsurile de protecție la sediul biroului electoral de circumscripție comunală din comuna Marga.
La nivelul județului Caraș-Severin au fost luate toate măsurile pentru ca și această campanie electorală să se desfășoare în condiții de siguranță.
Orice sesizare, indiferent de persoanele implicate, va fi tratată cu profesionalism și echidistanță, prioritatea noastră fiind respectarea legii și aplicarea ei în mod echilibrat și transparent.
Reamintim că au dreptul de a alege cetăţenii români care au împlinit vârsta de 18 ani, inclusiv cei care împlinesc această vârstă în ziua alegerilor.
Pentru a vota, cetățenii români au nevoie de un act de identitate valabil, precum – Carte Electronică de Identitate, Carte de Identitate Simplă, Carte de Identitate model 1997, Carte de Identitate Provizorie sau Buletin de Identitate. Le recomandăm cetățenilor care intenționează să voteze, să verifice dacă documentul lor este valabil, iar dacă nu este, să solicite unul nou.
Cartea electronică de identitate poate fi eliberată în mai puțin de 10 zile în țară.
Cererea pentru obținerea Cărții electronice de identitate poate fi depusă la orice serviciu de evidență a persoanelor, indiferent de domiciliul solicitantului. Acesta poate solicita ca ridicarea cărții electronice de identitate să se facă de la orice alt serviciu de evidență a persoanelor.
Potrivit legii, dreptul de vot se exercită numai în comuna, orașul, municipiul sau subdiviziunea administrativ-teritorială a municipiului în care alegătorul își are domiciliul sau reședința, cu condiția ca reședința să fi fost stabilită cu mai mult de 6 luni înainte de ziua votului și să fie valabilă la data scrutinului. Cetățenii care și-au stabilit reședința într-o circumscripție electorală cu mai puțin de 6 luni înaintea scrutinului vor putea vota doar acolo unde au domiciliul, nu unde au reședința.
Astfel, ne dorim ca cetățenii să cunoască principalele interdicții pentru a preveni comiterea unor contravenții sau infracțiuni electorale.
Experiența altor tururi de scrutin anterioare a arătat că în perioada electorală este important să fim responsabili cu informațiile pe care le distribuim. Vă rugăm să evitați răspândirea știrilor neconfirmate sau a informațiilor false și să vă informați doar din surse oficiale și de încredere. Doar astfel putem contribui cu toții la un proces democratic corect și transparent.
Tentativele de manipulare prin dezinformare pot fi zădărnicite printr-un efort comun al autorităților și cetățenilor, pe care îi încurajăm să rămână vigilenți și să se informeze din surse oficiale verificate.
Vă mulțumim pentru responsabilitate!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu