Ministerul Finanţelor continuă eforturile de îmbunătăţire a sistemului e-Factura, prin colaborarea strânsă cu firmele care oferă servicii de contabilitate şi cu reprezentanţii mediului de afaceri.
În acest sens, au fost efectuate o serie de actualizări la nivelul sistemului, dintre care cea mai importantă este introducerea funcţiei de autofacturare, care oferă posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului.Această schimbare vine în întâmpinarea nevoilor mediului de afaceri, fiind o funcţionalitate solicitată de antreprenori în cadrul discuţiilor cu experţii MF/ANAF.
Un alt aspect important semnalat de contribuabili a fost imposibilitatea accesării sistemului în situaţiile în care au loc lucrări de mentenanţă la nivelul Spaţiului Privat Virtual. În acest sens, echipa CNIF a identificat operaţiunile tehnice necesare astfel încât contribuabilii să poată utiliza e-Factura în mod normal, chiar şi în perioadele în care sunt în desfăşurare lucrările de mentenanţă.
"Am luat foarte în serios feedback-ul primit din partea antreprenorilor cu privire la dificultăţile întâmpinate în timpul lucrărilor de mentenanţă. În consecinţă, echipa noastră a intervenit pentru a găsi soluţii şi a asigura că e-Factura rămâne accesibilă şi funcţională în orice moment. Pe această cale încurajez contribuabilii în continuare să semnaleze orice probleme sau sugestii legate de utilizarea platformei. Aşa am ajuns să implementăm şi autofacturarea, dar şi să efectuăm o serie de corecţii la aplicaţia de completare oferită gratuit de MF/ANAF. De asemenea, echipa continuă să colaboreze strâns cu reprezentanţii platformelor de facturare, pentru a asigura sinergia între tehnologii. Au fost peste 1.200 persoane implicate, fiind organizate zilnic discuţii", a explicat ministrul Marcel Boloş.
Dincolo de acestea, furnizorii de servicii de contabilitate au cerut să poată filtra facturile în baza anumitor criterii specifice. Această facilitate a fost introdusă printr-o modificare la apelul de listă facturi disponibile de la serviciile web apelabile automat prin API.
Amintim că Ministerul Finanţelor a anunţat că din 16 ianuarie nu mai pot fi introduse facturi duplicat în sistemul e-Factura.
În contextul implementării cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 în relaţia business-to-business (B2B), până în prezent, peste 18 milioane de facturi au fost înregistrate cu succes în sistemul e-Factura, în valoare totală de 75 miliarde de lei.
Noi webinarii, organizate în luna februarie
Pentru a eficientiza interacţiunea cu utilizatorii finali, în zilele 7 şi 8 februarie sunt organizate noi webinarii în care se pot adresa orice nelămuriri şi primi răspunsuri din partea experţilor din Agenţia Naţională de Administrare Fiscală/Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare.
Până în prezent, alte patru astfel de cursuri online au fost organizate, pentru toate fiind atinsă capacitatea maximă de înscriere de 1.000 persoane.
Implementarea e-Factura
Reamintim că în situaţia în care sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu este funcţional timp de minimum 24 de ore, obligaţia de transmitere prevăzută la art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021 se suspendă până la repunerea în funcţiune a sistemului.
Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.
În perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024, nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu se sancţionează.
Biroul de relaţii cu mass-media
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu