Instituţia Prefectului-Judeţul Caraş-Severin a organizat astăzi, 14 mai 2021, o nouă şedinţă a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin în cadrul căreia s-a adoptat Hotărârea nr. 55/14.05.2021 care prevede următoarele:
Art. 1. (1) . Se constată încadrarea în limitele incidenței cumulate la 14 zile, respectiv
mai mare de 1,5 / 1.000 locuitori și mai mică sau egală cu 3 / 1.000 locuitori,
în vederea punerii în aplicare a măsurilor stabilite în anexa la prezenta
hotărâre, pentru:
UAT |
Rata
incidenței cumulate la 14 zile |
BREBU |
2,45 |
(2). Se constată încadrarea
în limitele incidenței cumulate la 14 zile, respectiv mai mică sau egală cu 1,5
/ 1000 locutori, pentru :
UAT |
Rata
incidenței cumulate la 14 zile |
DOCLIN |
0,51 |
Art. 2. Conform H.G. nr. 531/2021,
Anexa nr.3, art. 2, pct. 5, respectiv art.7, alin. (6), măsurile instituite
pentru incidenţa cumulată la 14 zile mai mare de 4 / 1.000 locuitori și mai
mică sau egală cu 7,5 / 1.000 locuitori, stabilite prin HCJSU Caraş-Severin
nr.51/05.05.2021 pentru UAT Vermeş şi Grădinari, se ridică.
Art. 3. Măsurile pentru diminuarea
impactului riscului epidemiologic la nivelul judeţului Caraş-Severin se aplică
pentru perioada 15.05. –
28.05.2021 şi vor fi reevaluate la
finalul acesteia, pe baza analizei prezentate de către Direcţia de Sănătate
Publică Caraş-Severin.
Art. 4. (1). Prezenta hotărâre
intră în vigoare începând cu data de 15.05.2021, este valabilă pentru unităţile
administrativ-teritoriale de pe raza judeţului Caraş-Severin prevăzute la art.1
din prezenta hotărâre şi se va publica pe site-urile Instituţiei Prefectului –
Judeţul Caraş-Severin şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Semenic”
al Judeţului Caraş-Severin.
(2). Măsurile stabilite prin HCJSU Caraş-Severin nr.51/05.05.2021, nr.53/10.05.2021 şi nr.54/12.05.2021 rămân valabile pentru unităţile administrativ-teritoriale care nu sunt nominalizate la art.1 din prezenta Hotărâre.
Măsuri instituite pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, în vederea diminuării impactului riscului epidemiologic la nivelul UAT-urilor Brebu şi Doclin, judeţul Caraş-Severin
I. Măsuri instituite conform prevederilor HGR nr.531/2021, pentru unităţile
administrativ-teritoriale din judeţul Caraş-Severin în care incidenţa cumulată la
14 zile, conform datelor preluate de pe Alerte ms.ro în data de 14.05.2021, este
mai mare de 1,5 şi mai mică sau egală cu
3 / 1.000 locuitori, respectiv BREBU:
1.
Organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul cinematografelor,
instituţiilor de spectacole şi/sau concerte este permisă cu participarea
publicului până la 30% din capacitatea maximă a spaţiului;
2. Activitatea
cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare,
comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice
şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul
clădirilor, este permisă fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului şi
în intervalul orar 06,00 – 22,00;
3.
Activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor,
pensiunilor sau altor unităţi de cazare este permisă fără a depăşi 30% din capacitatea
maximă a spaţiului şi intervalul orar 06,00 – 22,00;
4. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului.
II. Măsuri instituite conform prevederilor HGR nr.531/2021, pentru unităţile
administrativ-teritoriale din judeţul Caraş-Severin în care incidenţa cumulată la
14 zile, conform datelor preluate de pe Alerte ms.ro în data de 14.05.2021, este
mai mică sau egală cu 1,5 / 1.000 locuitori, respectiv, DOCLIN :
1.
Organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul cinematografelor,
instituţiilor de spectacole şi/sau concerte este permisă cu participarea
publicului până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului;
2. Activitatea
cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare,
comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice
şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul
clădirilor, este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi
în intervalul orar 06,00 – 22,00;
3.
Activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor,
pensiunilor sau altor unităţi de cazare este permisă fără a depăşi 50% din
capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 06,00 – 22,00;
4. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului.
III. Măsuri instituite conform prevederilor HGR nr.531/2021, care se vor aplica la
nivelul tuturor unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Caraş-Severin,
în vederea asigurării rezilienţei comunităţilor şi diminuării impactului
tipului de risc:
1. În spaţiile publice,
spaţiile comerciale, mijloacele de transport în comun şi la locul de muncă se
instituie obligativitatea purtării măştii de protecţie, astfel încât să acopere
nasul şi gura, cu excepţia persoanelor care suferă de autism, copii, tineri,
adulţi care au diferite comorbidităţi asociate autismului (dizabilitate
intelectuală, tulburări senzoriale, sensibilitate la stimuli auditivi, vizuali
sau tactili);
2. Pentru prevenirea
răspândirii infecţiilor cu SARS-CoV-2 sunt interzise organizarea şi
desfăşurarea de mitinguri, demonstraţii, procesiuni, concerte sau alte tipuri
de întruniri în spaţii deschise, precum şi a întrunirilor de natura
activităţilor culturale, ştiinţifice, artistice, sportive sau de divertisment
în spaţii închise, cu excepţia celor organizate şi desfăşurate potrivit
punctelor 2 – 20 de la art.1 din Anexa nr.3 la HGR nr.531/2021;
3. Se interzice desfăşurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători,
aniversări, petreceri în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau
private;
4. activităţile
de pregătire fizică în cadrul structurilor şi bazelor sportive, definite
conform Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, cu modificările şi
completările ulterioare, constând în cantonamente, antrenamente şi competiţii
sportive organizate pe teritoriul României, pot fi desfăşurate numai în
condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului
şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 43 şi al art. 71 alin. (2)
din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
5.
Competiţiile sportive se pot desfăşura pe teritoriul României fără spectatori,
numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi
sportului şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 43 şi al art. 71
alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
6. competiţiile
sportive se pot desfăşura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor,
doar ca evenimente test/pilot cu aprobarea Comitetului Naţional pentru Situaţii
de Urgenţă, pe baza propunerii Ministerului Tineretului şi Sportului şi cu
avizul Ministerului Sănătăţii. Participarea este permisă doar pentru persoanele
care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2, persoanele care se află în
perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării
infectării cu SARS-CoV-2, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui
test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui
test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, în condiţiile stabilite prin
ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului
sănătăţii, emis în temeiul art. 43 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr.
55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
7. În condiţiile pct. 4, se permite desfăşurarea de către sportivii profesionişti, legitimaţi şi/sau de performanţă a activităţilor de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate în aer liber, iar activităţile de pregătire fizică în spaţii închise sunt permise numai cu respectarea regulilor de distanţare între participanţi, astfel încât să se asigure minimum 7 mp/persoană;
8.
Activităţile instituţiilor muzeale, bibliotecilor, librăriilor,
cinematografelor, studiourilor de producţie de film şi audiovizual,
instituţiilor de spectacole şi/sau concerte, şcolilor populare, de artă şi de
meserii, precum şi evenimentele culturale în aer liber se pot desfăşura numai
în condiţiile stabilite prin ordin comun al ministrului culturii şi al
ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 44 şi al art. 71 alin. (2) din
Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
9. În
condiţiile pct. 8 organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul
cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte se pot desfăşura
cu participarea publicului peste 50% din capacitatea maximă a spaţiului doar ca
evenimente test/pilot cu aprobarea Comitetului Naţional pentru Situaţii de
Urgenţă, pe baza propunerii Ministerului Culturii şi cu avizul Ministerului
Sănătăţii. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate
împotriva virusului SARS-CoV-2, persoanele care se află în perioada cuprinsă
între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2,
persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de
72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai
vechi de 24 de ore, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului
culturii şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 44 şi al art. 71
alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
10. Organizarea
şi desfăşurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă
ocupanţii unui autovehicul sunt membrii aceleiaşi familii sau reprezintă
grupuri de până la 3 persoane, iar organizarea şi desfăşurarea în aer liber a
spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor
evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 300 de
spectatori cu locuri pe scaune, aflate la distanţă de minimum 2 metri unul faţă
de celălalt, precum şi cu purtarea măştii de protecţie.
11.
Activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor şi rugăciunilor
colective, se desfăşoară în interiorul şi/sau în afara lăcaşurilor de cult cu
respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al
ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul
art. 45 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi
completările ulterioare;
12.
Organizarea de procesiuni şi/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu
respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al
ministrului sănătăţii şi al Secretariatului de Stat pentru Culte;
13.
Se interzic activităţile recreative şi sportive desfăşurate în aer liber, cu
excepţia celor care se desfăşoară cu participarea a cel mult 10 persoane care
nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii, după
caz, cu ministrul tineretului şi sportului, ministrul mediului, apelor şi
pădurilor sau ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale;
14.
Se interzice organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive
etc.) în spaţii închise cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine
culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente;
15. Se interzice organizarea de evenimente private
(nunţi, botezuri, mese festive etc.) în spaţii deschise cum ar fi, fără a se
limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, terase, baruri,
cafenele, săli/corturi de evenimente;
16. Se permite
organizarea de cursuri de instruire şi workshopuri pentru adulţi, inclusiv cele
organizate pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene, cu
un număr de participanţi de maximum 25 de persoane în interior şi de maximum 50
de persoane în exterior şi cu respectarea normelor de sănătate publică;
17. Se permit
organizarea şi desfăşurarea de către instituţiile cu atribuţii în domeniul
apărării naţionale, ordinii şi siguranţei publice, în aer liber, a
activităţilor specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog;
18. Se
permite, în condiţiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea şi desfăşurarea
adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri şi demonstraţii cu un
număr de participanţi de maximum 100 de persoane şi cu respectarea următoarelor
măsuri:
a)
purtarea măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, de către
toţi participanţii;
b)
dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în
spaţiul în care se desfăşoară mitingul sau demonstraţia;
c)
menţinerea distanţei fizice de minimum
d)
dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe
perioada desfăşurării mitingului sau a demonstraţiei;
e)
aplicarea regulilor de igienă colectivă şi individuală pentru prevenirea
contaminării şi limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2;
19.
Se permite desfăşurarea activităţilor de prevenire şi combatere a pestei
porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de
persoane;
20. În interiorul localităţilor se interzic circulaţia
persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparţin
aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri;
21. În toate localităţile se interzice circulaţia persoanelor în afara
locuinţei/gospodăriei în intervalul orar 22,00 - 5,00, cu următoarele excepţii:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între
locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale
şi înapoi;
b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi
amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de
medicamente;
c) deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care
sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu
perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare
sau alte mijloace de transport de persoane şi care poate fi dovedit prin bilet
sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
d) deplasarea din motive justificate, precum
îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu
dizabilităţi ori deces al unui membru de familie;
22. Pentru verificarea
motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să
prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de
serviciu sau adeverinţa eliberată de angajator ori o declaraţie pe propria
răspundere;
23. Pentru verificarea
motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte,
la cererea personalului autorităţilor abilitate, o declaraţie pe propria
răspundere, completată în prealabil;
24. Declaraţia pe propria
răspundere, trebuie să cuprindă numele şi prenumele, data naşterii, adresa
locuinţei/ gospodăriei/locului activităţii profesionale, motivul deplasării,
data completării şi semnătura;
25. Pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu
SARS-CoV-2, în perioada stării de alertă se interzic efectuarea transportului
rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum şi suplimentarea unor curse
regulate, potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la
procesiunile şi/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfăşoară
aceste activităţi;
26. Măsurile prevăzute la pct.II.2, II.3, III.2, III.3,
IV.2, IV.3 se aplică şi operatorilor economici care desfăşoară activităţi în
spaţiile publice închise care au un acoperiş, plafon sau tavan şi care sunt
delimitate de cel puţin 2 pereţi, indiferent de natura acestora sau de
caracterul temporar sau permanent.
27.
În situaţia în care activitatea operatorilor economici, prevăzuţi la pct. II.2,
II.3, III.2, III.3, IV.2, IV.3 este restricţionată sau închisă, se permite
prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor
alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective;
28. Operatorii economici
prevăzuți la pct. pct. II.2, II.3, III.2, III.3, IV.2, IV.3 vor respecta obligațiile stabilite prin
ordin al ministrului sănătății și al ministrului economiei, antreprenoriatului
şi turismului emis în temeiul art.71 alin.2) din Legea nr.55/2020 cu
modificările și completările ulterioare.
29. Prepararea, comercializarea şi consumul produselor alimentare şi
băuturilor alcoolice şi nealcoolice sunt permise în spaţiile special destinate
dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepţia celor prevăzute la
pct pct. pct. II.2, II.3, III.2, III.3, IV.2, IV.3 cu asigurarea unei distanţe de minimum
30. Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi şi
discoteci.
31. (1) Se instituie
obligaţia pentru operatorii economici care desfăşoară activităţi de
comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau
private, să îşi organizeze şi să desfăşoare activitatea în intervalul orar 5,00
- 21,00.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin.
(1), în intervalul orar 21,00 - 5,00, operatorii economici pot activa doar în
relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin.
(1), unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate
de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul
transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai
mare de 9 locuri pe scaune inclusiv locul conducătorului auto şi cei din domeniul
transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă
autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de
muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară.
32. În interiorul centrelor comerciale în care îşi
desfăşoară activitatea mai mulţi operatori economici nu se permite exploatarea
locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum şi a activităţii barurilor,
cluburilor şi discotecilor.
33. Se
suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în
următoarele domenii: activităţi în piscine, locuri de joacă şi săli de jocuri.
34.
Se instituie obligaţia instituţiilor şi autorităţilor publice, operatorilor
economici şi profesioniştilor de a organiza activitatea astfel încât să
asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic şi
dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât şi
pentru vizitatori.
35. Se instituie obligaţia
desfăşurării activităţii la nivelul cabinetelor stomatologice şi unităţilor
sanitare non-COVID, în condiţiile stabilite prin ordinul ministrului sănătăţii,
emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi
completările ulterioare.
36.
Se instituie obligaţia operatorilor economici care desfăşoară activităţi de
jocuri de noroc, îngrijire personală, primire turistică cu funcţiuni de cazare,
precum şi activităţi de lucru în birouri cu spaţii comune în sistem deschis de
a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului
economiei, antreprenoriatului şi
turismului şi al ministrului sănătăţii, în baza căruia îşi pot desfăşura
activitatea.
37.
Se instituie obligaţia operatorilor economici care desfăşoară activităţi de
administrare a ştrandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau sălilor de
sport/fitness de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun
al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii.
38.
Se instituie obligaţia operatorilor economici care desfăşoară activităţi de
tratament balnear de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul
ministrului sănătăţii.
39.
Activitatea în creşe şi afterschool-uri este permisă numai cu respectarea
condiţiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei, al ministrului
muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii.
40.
În cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ sunt permise activităţile
didactice şi alte activităţi specifice, precum şi organizarea şi desfăşurarea
examenelor pentru elevi/studenţi, cadre didactice, în condiţiile respectării
măsurilor de prevenire, stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei şi
al ministrului sănătăţii.
41.
La apariţia a 3 cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7
zile consecutive, în spaţiile destinate cazării elevilor sau studenţilor se
instituie măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru
elevii/ studenţii care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă
locaţie se asigură, de către unitatea de învăţământ responsabilă, cazarea în
condiţii de carantină, precum şi măsurile necesare pentru sprijinirea
asigurării necesităţilor de bază.
42. (1) În condiţiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020,
cu modificările şi completările ulterioare, se suspendă activitatea târgurilor,
bâlciurilor şi a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din HG nr.
348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de piaţă în
unele zone publice, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) În
condiţiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi
completările ulterioare, activitatea pieţelor agroalimentare, inclusiv a
pieţelor volante se desfăşoară în condiţiile stabilite prin ordin comun al
ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, al ministrului
agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului sănătăţii şi al ministrului
muncii şi protecţiei sociale.
43. În condiţiile art. 5 alin. (2) lit. d),
alin. (3) lit. f) şi art. 17 din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi
completările ulterioare, pe durata stării de alertă, angajatorii dispun
organizarea muncii la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde
specificul activităţii permite, în condiţiile art. 108 - 110 din Legea nr. 53/2003
- Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum
şi ale celor stabilite prin Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii
de telemuncă, cu modificările ulterioare.
44. În situaţia în care nu se
poate desfăşura activitatea de către salariat în regim de telemuncă sau muncă
la domiciliu şi în vederea evitării aglomerării transportului public,
angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale
şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile
autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care
capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate
administrativ-teritorială, având un număr mai mare de 50 de salariaţi, au
obligaţia organizării programului de lucru astfel încât personalul să fie
împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o
diferenţă de cel puţin o oră.
HOTĂRÂRE
privind constatarea încadrării în
limitele de incidenţă cumulată la 14 zile, conform datelor preluate de pe
Alerte ms.ro în data de 14.05.2021 şi aprobarea măsurilor
pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,
la nivelul UAT-urilor Brebu şi Doclin, judeţul
Caraş-Severin
Având în vedere
prevederile OUG nr.21/2004, privind Sistemul Naţional de Management al
Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare,
Ţinând cont de
prevederile :
- Legii nr.55/2020 privind unele măsuri pentru
prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările
şi completările ulterioare,
- HGR
nr.531/2021 privind prelungirea stării de alertă pe
teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021, precum şi stabilirea
măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea
efectelor pandemiei de COVID-19,
Văzând
prevederile art. 10 din HGR nr. 1491 din 9 septembrie 2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind structura organizatorică,
atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru
situaţii de urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare,
Luând în
considerare adresa Parlamentului României, Camera Deputaţilor înregistrată la
Instituţia Prefectului – Judeţul Caraş-Severin cu nr.7142/23.04.2021,
Ținând cont de
adresa Direcţiei
de Sănătate Publică Caraş-Severin nr. 5195/14.05.2021 cu privire la situaţia cazurilor de infecţie cu SARS-CoV-2, la nivelul fiecărei unităţi
administrativ-teritoriale la 1000 de locuitori, precum şi rata de incidenţă la
14 zile raportată la 1000 de locuitori conform Alerte ms.ro la data de 14.05.2021
precum şi cea referitoare la Analiza de risc epidemiologic a cazurilor Covid 19 cu rată de
incidență cumulată conform datelor preluate de pe Alerte ms.ro în data de 14.05.2021
la nivelul localităţilor / județului Caraș-Severin,
În baza art. 14
din Anexa nr.3 la HGR nr. 531/2021, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de
Urgenţă Caraş-Severin întrunit în şedinţă extraordinară în data de 14.05.2021,
HOTĂRĂŞTE:
Art.
1. (1) .
Se constată încadrarea în limitele
incidenței cumulate la 14 zile, respectiv mai mare de 1,5 / 1.000 locuitori și
mai mică sau egală cu 3 / 1.000 locuitori, în vederea punerii în aplicare a
măsurilor stabilite în anexa la prezenta hotărâre, pentru:
UAT |
Rata incidenței cumulate la 14 zile |
BREBU |
2,45 |
(2).
Se
constată încadrarea în limitele
incidenței cumulate la 14 zile, respectiv mai mică sau egală cu 1,5 / 1000
locutori, pentru :
UAT |
Rata incidenței cumulate la 14 zile |
DOCLIN |
0,51 |
Art.2. Conform H.G. nr. 531/2021, Anexa nr.3, art. 2, pct.
5, respectiv art.7, alin. (6), măsurile instituite pentru incidenţa cumulată la
14 zile mai mare de 4 / 1.000 locuitori și mai mică sau egală cu 7,5 / 1.000
locuitori, stabilite prin HCJSU Caraş-Severin nr.51/05.05.2021 pentru UAT Vermeş
şi Grădinari, se ridică.
Art.3. Măsurile pentru diminuarea impactului riscului
epidemiologic la nivelul judeţului Caraş-Severin se aplică pentru perioada 15.05. –
28.05.2021 şi vor fi reevaluate la
finalul acesteia, pe baza analizei prezentate de către Direcţia de Sănătate
Publică Caraş-Severin.
Art.4. (1). Prezenta
hotărâre intră în vigoare începând cu data de 15.05.2021, este valabilă pentru
unităţile administrativ-teritoriale de pe raza judeţului Caraş-Severin
prevăzute la art.1 din prezenta hotărâre şi se va publica pe site-urile
Instituţiei Prefectului – Judeţul Caraş-Severin şi Inspectoratului pentru
Situaţii de Urgenţă „Semenic” al Judeţului Caraş-Severin.
(2). Măsurile stabilite prin
HCJSU Caraş-Severin nr.51/05.05.2021, nr.53/10.05.2021 şi nr.54/12.05.2021 rămân
valabile pentru unităţile administrativ-teritoriale care nu sunt nominalizate
la art.1 din prezenta Hotărâre.
Art.5. (1). Prezenta Hotărâre se transmite prin
grija Secretariatului Tehnic Permanent, prin e-mail, membrilor Comitetului
Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin şi UAT-urilor Vermeş, Grădinari,
Brebu şi Doclin şi se va publica pe site-urile Instituţiei Prefectului – Judeţul
Caraş-Severin şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Semenic” al
Judeţului Caraş-Severin.
(2). Prin grija Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență Vermeş, Grădinari,
Brebu şi Doclin prezenta hotărâre se va
afişa la loc vizibil şi va fi diseminată în mod corespunzător.
PREŞEDINTE AL COMITETULUI JUDEŢEAN
PENTRU
SITUAŢII DE URGENŢĂ
P R E F E C T,
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu