Menținerea
certificării internaționale pentru standardul anti-mită pe o durată de 3 ani este condiționată de efectuarea
auditurilor de supraveghere la 12 luni, respectiv 24 luni de la data obținerii acestei
certificări.
AFIR a manifestat întotdeauna toleranță zero pentru mită, sens în care
s-a implicat activ în implementarea și ulterior îmbunătățirea continuă a unui
sistem de management anti-mită competitiv și modern la nivelul instituției.
Scopul acestui sistem este încurajarea și promovarea unei culturi
instituționale anti-mită puternice, menită să descurajeze orice potențiale
fapte de mituire.
Politica anti-mită încurajează semnalarea faptelor de mită, în
sensul în care orice angajat, contractor, beneficiar sau terț poate sesiza imediat orice solicitare
directă sau indirectă de oferire, promitere, dare, acceptare a unui avantaj
necuvenit de orice valoare, financiar sau nefinanciar, de recompensare a unei
persoane prin plăți, bunuri, călătorii, asistență personală sau alte beneficii
pentru o persoană sau rudele sale, cu scopul de a acționa sau a nu acționa în
legătură cu îndeplinirea sarcinilor specifice. Aceste sesizări pot fi transmise prin intermediul adresei de e-mail sesizare.mita@afir.info, garantând în
același timp anonimatul sesizorului.
„Prevenirea și eliminarea faptelor de luare
și dare de mită necesită un efort continuu și asumat. Rezultatul pe care vrem
și trebuie să îl obținem este o relație corectă cu beneficiarii și solicitanții
și mai ales să le putem oferi egalitatea de șanse pe care fiecare dintre ei
trebuie să o aibă. Agenția a depus în permanență eforturi în vederea prevenirii
și combaterii faptelor reprobabile de corupție și va continua să implementeze
toate instrumentele de management pentru atingerea acestor obiective” a
declarat Mihai MORARU, Director general AFIR.
Unul
dintre principalele roluri ale sistemului de management anti-mită constă în
implementarea unor controale adecvate la nivelul activităților specifice
desfășurate de Agenție, menite să crească șansele de detectare, dacă este
cazul, a faptelor de mită.
Implementarea
sistemului de management anti-mită înseamnă atât întărirea măsurilor de
siguranță deja existente, cât și adoptarea unora specifice. Dintre măsurile
specifice politicii anti-mită enumerăm: desemnarea unui responsabil de
conformare și monitorizare anti-mită care să supervizeze conceperea și
implementarea acestui sistem de management, conștientizarea periodică a
angajaților, realizarea analizei riscului de mită, stabilirea unor politici de
raportare, monitorizare și investigare a semnalărilor de mită, precum și de
audit intern.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu