În cadrul şedinţei Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin, de astăzi, 24.03.2021, s-a adoptat Hotărârea nr. 33/24.03.2021, după cum urmează:
Art.1. Se aprobă Anexa nr.1 referitoare la Încadrarea în limitele de incidenţă cumulată a cazurilor de COVID-19, la nivelul localităţilor / județului Caraș-Severin, conform datelor preluate de pe Alerte ms.ro în data de 24.03.2021, pe baza analizelor prezentate de către Direcţia de Sănătate Publică Caraş-Severin. Măsurile pentru diminuarea impactului riscului epidemiologic la nivelul judeţului Caraş-Severin, conform prevederilor HGR nr.293/2021, sunt prevăzute în Anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
Art.2. Măsurile pentru diminuarea impactului
riscului epidemiologic la nivelul judeţului Caraş-Severin se aplică pentru o
perioadă de 14 zile (25.03.-07.04.2021), urmând a fi reevaluate la finalul
acestei perioade, pe baza analizei prezentate de către Direcţia de Sănătate
Publică Caraş-Severin.
Art.3. (1). Prezenta hotărâre intră în vigoare începând cu data de 25.03.2021, este valabilă pentru unităţile administrativ-teritoriale de pe raza judeţului Caraş-Severin prevăzute în Anexa nr.2 la prezenta hotărâre şi se va publica pe site-urile Instituţiei Prefectului – Judeţul Caraş-Severin şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Semenic” al Judeţului Caraş-Severin.
(2). Măsurile stabilite prin HCJSU nr. 30/17.03.2021 rămân valabile pe
perioada de aplicare a acesteia (18.03-31.03.2021) pentru unităţile
administrativ-teritoriale care nu sunt nominalizate în anexa nr.2 la prezenta
Hotărâre.
Art.4. (1). Prezenta Hotărâre se transmite prin grija Secretariatului Tehnic Permanent, prin e-mail, membrilor Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin şi unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Caraş-Severin.
(2). Prin
grija Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență prezenta hotărâre se va
afişa la loc vizibil şi va fi diseminată în mod corespunzător.
Hotărârea nr. 33/24.03.2021 şi anexele aferente pot fi accesate pe site-ul Instituţiei Prefectului - Caraş-Severin la secţiunea Activităţi/Situaţii de urgenţă.
HOTĂRÂREA
privind constatarea
încadrării în limitele de incidenţă cumulată a cazurilor de COVID-19, conform datelor
preluate de pe Alerte ms.ro în data de 24.03.2021 pentru perioada 07 –
20.03.2021 şi dispunerea măsurilor pentru punerea în aplicare a HGR nr.293/2021 la nivelul județului
Caraș-Severin
Având în vedere prevederile OUG nr.21/2004, privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare,
Ţinând cont de prevederile :
- Legii nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare,
- HGR nr.293/2021 privind
prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14
martie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia
pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,
Văzând prevederile art. 10 din HGR nr. 1491 din 9 septembrie 2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare,
Ținând cont de adresele Direcţiei de
Sănătate Publică Caraş-Severin nr. 3203/24.03.2021 cu privire la Incidenţa cumulată a cazurilor de COVID-19 la
nivelul localităţilor/judeţului Caraş-Severin, raportată la 1.000 de
locuitori, conform datelor preluate de pe Alerte ms.ro în data
de 24.03.2021 pentru perioada 07 – 20.03.2021 şi nr. 3204/24.03.2021 referitoare la Analiza de risc epidemiologic pentru rata
cumulată a incidenţei cazurilor COVID – 19 conform datelor preluate de pe Alerte ms.ro în data de 24.03.2021 pentru
perioada 07 – 20.03.2021, pe localităţi,
În urma analizării situației epidemiologice înregistrată la nivelul județului Caraș-Severin,
În baza art. 15 din Anexa nr.3 la HGR nr. 293/2021, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin întrunit în şedinţă extraordinară în data de 24.03.2021,
HOTĂRĂŞTE:
Art.1. Se aprobă Anexa nr.1 referitoare la Încadrarea
în limitele de incidenţă cumulată a cazurilor de COVID-19, la nivelul localităţilor
/ județului Caraș-Severin, conform datelor
preluate de pe Alerte ms.ro în data de 24.03.2021 pentru perioada 07 –
20.03.2021, pe baza analizelor prezentate de către Direcţia de Sănătate
Publică Caraş-Severin. Măsurile pentru diminuarea impactului riscului
epidemiologic la nivelul judeţului Caraş-Severin, conform prevederilor HGR nr.293/2021, sunt prevăzute în Anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
Art.2. Măsurile pentru diminuarea impactului
riscului epidemiologic la nivelul judeţului Caraş-Severin se aplică pentru o
perioadă de 14 zile (25.03.-07.04.2021), urmând a fi reevaluate la finalul
acestei perioade, pe baza analizei prezentate de către Direcţia de Sănătate
Publică Caraş-Severin.
Art.3. (1). Prezenta hotărâre intră în vigoare începând cu data de 25.03.2021, este valabilă pentru unităţile administrativ-teritoriale de pe raza judeţului Caraş-Severin prevăzute în Anexa nr.2 la prezenta hotărâre şi se va publica pe site-urile Instituţiei Prefectului – Judeţul Caraş-Severin şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Semenic” al Judeţului Caraş-Severin.
(2). Măsurile stabilite prin HCJSU nr. 30/17.03.2021 rămân valabile pe perioada
de aplicare a acesteia (18.03-31.03.2021) pentru unităţile
administrativ-teritoriale care nu sunt nominalizate în anexa nr.2 la prezenta
Hotărâre.
Art.4. (1). Prezenta Hotărâre se transmite prin grija Secretariatului Tehnic Permanent, prin e-mail, membrilor Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Caraş-Severin şi unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Caraş-Severin.
(2). Prin
grija Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență prezenta hotărâre se va
afişa la loc vizibil şi va fi diseminată în mod corespunzător.
PREŞEDINTE AL
COMITETULUI JUDEŢEAN
PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
PREFECT
Cristian GÂFU
Încadrarea în limitele de incidenţă cumulată a cazurilor de COVID-19 conform datelor preluate de pe Alerte ms.ro în data de 24.03.2021 pentru perioada 07 – 20.03.2021 la nivelul localităţilor / județului Caraș-Severin, 24.03.2021
"Nr.crt." JUDEȚ LOCALITATE POPULAȚIE ALERTE MS.RO CAZURI CONFIRMATE IN ULTIMELE 14 ZILE "INCIDENȚA LA 1000
LOCUITORI CONF. ALERTE MS.RO CALCULATA 07-20,03,2021"
CARAŞ-SEVERIN 317.984 -511 -1,6
1 CARAŞ-SEVERIN SLATINA-TIMIŞ 2998 -10 -3,33
2 CARAŞ-SEVERIN GRĂDINARI 2032 -6 -2,95
3 CARAŞ-SEVERIN MEHADICA 680 -2 -2,94
4 CARAŞ-SEVERIN VĂRĂDIA 1420 -4 -2,81
5 CARAŞ-SEVERIN COPĂCELE 1153 3 2,60
6 CARAŞ-SEVERIN GORUIA 772 -2 -2,59
7 CARAŞ-SEVERIN MUNICIPIUL REŞIŢA 83746 -213 -2,54
8 CARAŞ-SEVERIN CICLOVA ROMÂNĂ 1681 -4 -2,37
9 CARAŞ-SEVERIN TÂRNOVA 1687 -4 -2,37
10 CARAŞ-SEVERIN SOCOL 2122 -5 -2,35
11 CARAŞ-SEVERIN ORAŞ ORAVIŢA 12513 -29 -2,31
12 CARAŞ-SEVERIN MUNICIPIUL CARANSEBEŞ 29698 -65 -2,18
13 CARAŞ-SEVERIN TOPLEŢ 2536 -5 -1,97
14 CARAŞ-SEVERIN PĂLTINIŞ 2549 -5 -1,96
15 CARAŞ-SEVERIN SACU 1549 -3 -1,93
16 CARAŞ-SEVERIN NAIDĂŞ 1081 -2 -1,85
17 CARAŞ-SEVERIN CORNEA 1636 -3 -1,83
18 CARAŞ-SEVERIN BĂNIA 1656 3 -1,81
19 CARAŞ-SEVERIN ORAŞ ANINA 8919 -16 -1,79
20 CARAŞ-SEVERIN ORAŞ BĂILE HERCULANE 4723 -8 -1,69
21 CARAŞ-SEVERIN FÂRLIUG 1783 -3 -1,68
22 CARAŞ-SEVERIN BERLIŞTE 1279 -2 -1,56
23 CARAŞ-SEVERIN BUCHIN 2020 -3 -1,48
24 CARAŞ-SEVERIN BOLVAŞNIŢA 1352 -2 -1,47
25 CARAŞ-SEVERIN ORAŞ OŢELU ROŞU 12374 -18 -1,45
26 CARAŞ-SEVERIN POJEJENA 2764 -4 -1,44
27 CARAŞ-SEVERIN TICVANIU MARE 2066 -3 -1,45
28 CARAŞ-SEVERIN MĂURENI 3032 -4 -1,31
29 CARAŞ-SEVERIN ORAŞ BOCŞA 18834 -24 -1,27
30 CARAŞ-SEVERIN PRIGOR 2360 -3- 1,27
31 CARAŞ-SEVERIN MEHADIA 4021 -5 -1,24
32 CARAŞ-SEVERIN LĂPUŞNICU MARE 1658 -2 -1,20
33 CARAŞ-SEVERIN VĂLIUG 878 -1 -1,13
34 CARAŞ-SEVERIN CONSTANTIN DAICOVICIU 2853 -3 -1,05
35 CARAŞ-SEVERIN GLIMBOCA 1902 -2 -1,05
36 CARAŞ-SEVERIN IABLANIŢA 2019 -2 -0,99
37 CARAŞ-SEVERIN VRANI 1056 -1 -0,94
38 CARAŞ-SEVERIN CIUCHICI 1084 -1 -0,92
39 CARAŞ-SEVERIN ZORLENŢU MARE 1144 -1 -0,87
40 CARAŞ-SEVERIN ORAŞ MOLDOVA NOUĂ 12956 -11 -0,84
41 CARAŞ-SEVERIN BĂUŢAR 2556 -2 -0,78
42 CARAŞ-SEVERIN TEREGOVA 3866 -3 -0,77
43 CARAŞ-SEVERIN LUPAC 2623 -2 -0,76
44 CARAŞ-SEVERIN ZĂVOI 4118 -3 -0,72
45 CARAŞ-SEVERIN BUCOŞNIŢA 2847 -2 -0,70
46 CARAŞ-SEVERIN EFTIMIE MURGU 1498 -1 -0,66
47 CARAŞ-SEVERIN SASCA MONTANĂ 1509 -1 -0,66
48 CARAŞ-SEVERIN VERMEŞ 1522 -1 -0,65
49 CARAŞ-SEVERIN RUSCA MONTANĂ 1856 -1 -0,53
50 CARAŞ-SEVERIN CORONINI 2006 -1 -0,49
51 CARAŞ-SEVERIN SICHEVIŢA 2081 -1 -0,48
52 CARAŞ-SEVERIN LUNCAVIŢA 2270 -1 -0,44
53 CARAŞ-SEVERIN ARMENIŞ 2347 -1 -0,42
54 CARAŞ-SEVERIN BERZASCA 2622 -1 -0,38
55 CARAŞ-SEVERIN OBREJA 3555 -1 -0,28
56 CARAŞ-SEVERIN TURNU RUIENI 3545 -1 -0,28
57 CARAŞ-SEVERIN BERZOVIA 3944 -1 -0,25
58 CARAŞ-SEVERIN BOZOVICI 2857 -0 -0,00
59 CARAŞ-SEVERIN BREBU 1229 -0 -0,00
60 CARAŞ-SEVERIN BREBU NOU 406 -0 -0,00
61 CARAŞ-SEVERIN CARAŞOVA 2891 -0 -0,00
62 CARAŞ-SEVERIN CĂRBUNARI 886 -0 -0,00
63 CARAŞ-SEVERIN CIUDANOVIŢA 616 -0 -0,00
64 CARAŞ-SEVERIN CORNEREVA 2863 -0 -0,00
65 CARAŞ-SEVERIN DALBOŞEŢ 1559 -0 -0,00
66 CARAŞ-SEVERIN DOCLIN 1967 -0 -0,00
67 CARAŞ-SEVERIN DOGNECEA 2292- 0 -0,00
68 CARAŞ-SEVERIN DOMAŞNEA 1328 -0 -0,00
69 CARAŞ-SEVERIN EZERIŞ 1320- 0 -0,00
70 CARAŞ-SEVERIN FOROTIC 1665 -0 -0,00
71 CARAŞ-SEVERIN GÂRNIC 1300 -0 -0,00
72 CARAŞ-SEVERIN LĂPUŞNICEL 900 -0 -0,00
73 CARAŞ-SEVERIN MARGA 1058 -0 -0,00
74 CARAŞ-SEVERIN OCNA DE FIER 762 -0 -0,00
75 CARAŞ-SEVERIN RĂCĂŞDIA 2107 -0 -0,00
76 CARAŞ-SEVERIN RAMNA 1585 -0 -0,00
77 CARAŞ-SEVERIN ŞOPOTU NOU 1042 -0 -0,00
ANEXA nr.2 la HCJSU CS nr. 33/24.03.2021
Măsurile prevăzute în HGR nr.293/2021, în vederea
diminuării impactului riscului epidemiologic la nivelul judeţului
Caraş-Severin, conform datelor preluate de pe Alerte ms.ro în data de
24.03.2021 pentru perioada
07 – 20.03.2021
I.
Măsurile restrictive prevăzute în HGR nr.293/2021, pentru unităţile
administrativ-teritoriale din judeţul Caraş-Severin în care incidenţa cumulată
a cazurilor de COVID-19, conform datelor preluate de pe Alerte ms.ro în data de
24.03.2021 pentru perioada 07 – 20.03.2021,
este mai mare de 3 / 1.000 locuitori, respectiv, Slatina Timiş:
1. Organizarea şi
desfăşurarea activităţii în cadrul cinematografelor, instituţiilor de
spectacole şi/sau concerte este interzisă;
2. Activitatea cu publicul a
operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare
şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice,
de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, este
interzisă;
3. Activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din
interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare este permisă
doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unităţi;
4. Activitatea cu publicul a operatorilor economici
licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este interzisă.
II. Măsurile restrictive prevăzute în HGR nr.293/2021,
pentru unităţile administrativ-teritoriale din judeţul Caraş-Severin în care
incidenţa cumulată a cazurilor de COVID-19, conform datelor preluate de pe
Alerte ms.ro în data de 24.03.2021 pentru perioada 07 – 20.03.2021, este mai
mare de 1,5 şi mai mică sau egală cu 3 /
1.000 locuitori, respectiv, Grădinari, Ciclova Română, Oraviţa, Topleţ,
Păltiniş, Cornea, Bănia, Anina şi Berlişte:
1.
Organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul cinematografelor,
instituţiilor de spectacole şi/sau concerte este permisă cu participarea
publicului până la 30% din capacitatea maximă a spaţiului;
2. Activitatea cu
publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare,
comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice
şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul
clădirilor, este permisă fără a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului şi
în intervalul orar 06,00 – 22,00;
3. Activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din
interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare este permisă fără
a depăşi 30% din capacitatea maximă a spaţiului şi intervalul orar 06,00 – 22,00;
4. Activitatea cu publicul a operatorilor economici
licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăşi 30% din
capacitatea maximă a spaţiului.
III. Măsurile restrictive prevăzute în HGR nr.293/2021,
pentru unităţile administrativ-teritoriale din judeţul Caraş-Severin în care
incidenţa cumulată a cazurilor de COVID-19, conform datelor preluate de pe
Alerte ms.ro în data de 24.03.2021 pentru perioada 07 – 20.03.2021, este mai
mică sau egală cu 1,5 / 1.000 locuitori:
1.
Organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul cinematografelor,
instituţiilor de spectacole şi/sau concerte este permisă cu participarea
publicului până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului;
2. Activitatea cu
publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare,
comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice
şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul
clădirilor, este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi
în intervalul orar 06,00 – 22,00;
3. Activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din
interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare 2este permisă
fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar
06,00 – 23,00;
4. Activitatea cu publicul a operatorilor economici
licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăşi 50% din
capacitatea maximă a spaţiului.
IV.
Conform art.6 pct.8 lit.ţ) din Anexa
3 la HGR nr.293/2021, se limitează
gradul de ocupare a structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare
turistică, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. d) din Ordonanţa
Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de
turism în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
755/2001, cu modificările şi completările ulterioare, la cel mult 70% din capacitatea maximă a acestora, în Zona Borlova -
Muntele Mic, comuna Turnu Ruieni, judeţul Caraş-Severin, în care se practică schiul
şi alte sporturi de iarnă.
V. Măsuri generale prevăzute în HGR nr.293/2021 care
se vor aplica la nivelul tuturor unităţilor administrativ-teritoriale din
judeţul Caraş-Severin, în vederea asigurării rezilienţei comunităţilor şi
diminuării impactului tipului de risc:
1. În spaţiile publice, spaţiile
comerciale, mijloacele de transport în comun şi la locul de muncă se instituie
obligativitatea purtării măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi
gura;
2. Pentru prevenirea răspândirii
infecţiilor cu SARS-CoV-2 sunt interzise organizarea şi desfăşurarea de
mitinguri, demonstraţii, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în
spaţii deschise, precum şi a întrunirilor de natura activităţilor culturale,
ştiinţifice, artistice, sportive sau de divertisment în spaţii închise, cu excepţia
celor organizate şi desfăşurate potrivit punctelor 2 – 19 de la art.1 din Anexa
nr.3 la HGR nr.293/2021;
3. Se interzice desfăşurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători,
aniversări, petreceri în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private;
4. Activităţile de
pregătire fizică în cadrul structurilor şi bazelor sportive, constând în
cantonamente, antrenamente şi competiţii sportive organizate pe teritoriul
României, pot fi desfăşurate numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun
al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii, emis în
temeiul art. 43 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările
şi completările ulterioare;
5. Competiţiile
sportive se pot desfăşura pe teritoriul României fără spectatori, numai în
condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului
şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 43 şi al art. 71 alin. (2)
din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
6. În condiţiile pct. 4,
se permite desfăşurarea de către sportivii profesionişti, legitimaţi şi/sau de
performanţă a activităţilor de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate
în aer liber, iar activităţile de pregătire fizică în spaţii închise sunt
permise numai cu respectarea regulilor de distanţare între participanţi, astfel
încât să se asigure minimum 7 mp/persoană;
7. Activităţile
instituţiilor muzeale, bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor,
studiourilor de producţie de film şi audiovizual, instituţiilor de spectacole
şi/sau concerte, şcolilor populare, de artă şi de meserii, precum şi
evenimentele culturale în aer liber se pot desfăşura numai în condiţiile
stabilite prin ordin comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii,
emis în temeiul art. 44 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu
modificările şi completările ulterioare;
8. Organizarea şi
desfăşurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt interzise.
9. Activitatea
cultelor religioase, inclusiv a slujbelor şi rugăciunilor colective, se desfăşoară
în interiorul şi/sau în afara lăcaşurilor de cult cu respectarea regulilor de
protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al
ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 şi al art. 71 alin. (2)
din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
10. Organizarea de procesiuni şi/sau pelerinaje
religioase este permisă numai cu participarea persoanelor care au domiciliul
sau reşedinţa în localitatea unde se desfăşoară respectiva activitate;
11. Se interzice participarea la procesiunile şi/sau
pelerinajele religioase a persoanelor care nu au domiciliul sau reşedinţa în
localităţile în care se desfăşoară aceste activităţi;
12. Se interzic activităţile recreative şi sportive
desfăşurate în aer liber, cu excepţia celor care se desfăşoară cu participarea
a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună;
13. Se interzice organizarea de evenimente private
(nunţi, botezuri, mese festive etc.) în spaţii închise cum ar fi, fără a se limita
la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele,
săli/corturi de evenimente;
14. Se interzice organizarea de evenimente private
(nunţi, botezuri, mese festive etc.) în spaţii deschise cum ar fi, fără a se
limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, terase, baruri,
cafenele, săli/corturi de evenimente;
15. Se permite
organizarea de cursuri de instruire şi workshopuri pentru adulţi, inclusiv cele
organizate pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene, cu
un număr de participanţi de maximum 25 de persoane în interior şi de maximum 50
de persoane în exterior şi cu respectarea normelor de sănătate publică;
16. Se permit
organizarea şi desfăşurarea de către instituţiile cu atribuţii în domeniul
apărării naţionale, ordinii şi siguranţei publice, în aer liber, a
activităţilor specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog;
17. Se permite, în
condiţiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea şi desfăşurarea adunărilor
publice, republicată, organizarea de mitinguri şi demonstraţii cu un număr de
participanţi de maximum 100 de persoane şi cu respectarea următoarelor măsuri:
a)
purtarea măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, de către
toţi participanţii;
b)
dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în
spaţiul în care se desfăşoară mitingul sau demonstraţia;
c)
menţinerea distanţei fizice de minimum
d)
dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe
perioada desfăşurării mitingului sau a demonstraţiei;
e)
aplicarea regulilor de igienă colectivă şi individuală pentru prevenirea
contaminării şi limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2;
18. Se permite desfăşurarea activităţilor de prevenire
şi combatere a pestei porcine africane prin vânători colective la care pot
participa cel mult 20 de persoane;
19. În interiorul localităţilor se interzic circulaţia
persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparţin
aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri;
20. În toate localităţile se interzice circulaţia persoanelor în afara
locuinţei/gospodăriei în intervalul orar 22,00 - 5,00, cu următoarele excepţii:
a)
deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi
locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
b)
deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată
de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
c)
deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau
efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada
interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte
mijloace de transport de persoane şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice
altă modalitate de achitare a călătoriei;
d)
deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului,
asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori deces al unui
membru de familie;
21. Pentru verificarea
motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să
prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de
serviciu sau adeverinţa eliberată de angajator ori o declaraţie pe propria
răspundere;
22. Pentru verificarea
motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte,
la cererea personalului autorităţilor abilitate, o declaraţie pe propria
răspundere, completată în prealabil;
23. Declaraţia pe propria
răspundere, trebuie să cuprindă numele şi prenumele, data naşterii, adresa
locuinţei/gospodăriei/locului activităţii profesionale, motivul deplasării,
data completării şi semnătura;
24. Pentru prevenirea răspândirii infecţiilor cu
SARS-CoV-2, în perioada stării de alertă se interzic efectuarea transportului
rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum şi suplimentarea unor curse
regulate, potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la
procesiunile şi/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfăşoară
aceste activităţi;
25. Măsurile prevăzute la pct.I.2, I.3, II.2, II.3,
III.2, III.3 se aplică şi operatorilor economici care desfăşoară activităţi în
spaţiile publice închise care au un acoperiş, plafon sau tavan şi care sunt
delimitate de cel puţin 2 pereţi, indiferent de natura acestora sau de
caracterul temporar sau permanent.
26. În situaţia în care activitatea operatorilor
economici, prevăzuţi la pct. I.2, I.3,
II.2, II.3, III.2, III.3 este restricţionată sau închisă, se permite
prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor
alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective;
27. Operatorii economici prevăzuți la pct. I.2, I.3, II.2, II.3, III.2, III.3 vor respecta obligațiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății
și al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului emis în temeiul
art.71 alin.2) din Legea nr.55/2020 cu modificările și completările ulterioare.
28. Prepararea,
comercializarea şi consumul produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi
nealcoolice sunt permise în spaţiile special destinate dispuse în exteriorul
clădirilor, în aer liber, cu excepţia celor prevăzute la pct. I.2, I.3, II.2,
II.3, III.2, III.3 cu
asigurarea unei distanţe de minimum
29. Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi şi
discoteci.
30. (1) Se instituie
obligaţia pentru operatorii economici care desfăşoară activităţi de
comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau
private, să îşi organizeze şi să desfăşoare activitatea în intervalul orar 5,00
- 21,00.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în
intervalul orar 21,00 - 5,00, operatorii economici pot activa doar în relaţia
cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin.
(1), unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate
de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul
transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai
mare de 9 locuri pe scaune inclusiv locul conducătorului auto şi cei din
domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa
maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim
normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară.
31. În interiorul centrelor comerciale în care îşi
desfăşoară activitatea mai mulţi operatori economici nu se permite exploatarea
locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum şi a activităţii barurilor,
cluburilor şi discotecilor.
32. Se suspendă
activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în următoarele
domenii: activităţi în piscine, locuri de joacă şi săli de jocuri.
33. Se instituie obligaţia instituţiilor şi
autorităţilor publice, operatorilor economici şi profesioniştilor de a organiza
activitatea astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu,
triajul epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru
personalul propriu, cât şi pentru vizitatori.
34. Se instituie obligaţia desfăşurării activităţii la nivelul
cabinetelor stomatologice şi unităţilor sanitare non-COVID, în condiţiile
stabilite prin ordinul ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 71 alin. (2)
din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare.
35. Se instituie obligaţia operatorilor economici care
desfăşoară activităţi de jocuri de noroc, îngrijire personală, primire
turistică cu funcţiuni de cazare, precum şi activităţi de lucru în birouri cu
spaţii comune în sistem deschis de a respecta normele de prevenire stabilite
prin ordinul comun al ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului şi al ministrului sănătăţii, în
baza căruia îşi pot desfăşura activitatea.
36. Se instituie obligaţia operatorilor economici care
desfăşoară activităţi de administrare a ştrandurilor exterioare, a piscinelor
exterioare sau sălilor de sport/fitness de a respecta normele de prevenire
stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al
ministrului sănătăţii.
37. Se instituie obligaţia operatorilor economici care
desfăşoară activităţi de tratament balnear de a respecta normele de prevenire
stabilite prin ordinul ministrului sănătăţii.
38. Activitatea în
creşe şi afterschool-uri este permisă numai cu respectarea condiţiilor
stabilite prin ordin comun al ministrului educaţiei, al ministrului muncii şi
protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii.
39. În cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ
sunt permise activităţile didactice şi alte activităţi specifice, precum şi
organizarea şi desfăşurarea examenelor pentru elevi/studenţi, cadre didactice,
în condiţiile respectării măsurilor de prevenire, stabilite prin ordin comun al
ministrului educaţiei şi al ministrului sănătăţii.
40. La apariţia a 3 cazuri de infectare cu virusul
SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spaţiile destinate
cazării elevilor sau studenţilor se instituie măsura închiderii clădirii pentru
o perioadă de 14 zile. Pentru elevii/ studenţii care nu au posibilitatea
deplasării la domiciliu sau o altă locaţie se asigură, de către unitatea de
învăţământ responsabilă, cazarea în condiţii de carantină, precum şi măsurile
necesare pentru sprijinirea asigurării necesităţilor de bază.
41. (1) În condiţiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020,
cu modificările şi completările ulterioare, se suspendă activitatea târgurilor,
bâlciurilor şi a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin. (1) din HG nr.
348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de piaţă în
unele zone publice, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) În condiţiile art. 5
alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările
ulterioare, activitatea pieţelor agroalimentare, inclusiv a pieţelor volante se
desfăşoară în condiţiile stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltării,
lucrărilor publice şi administraţiei, al ministrului agriculturii şi
dezvoltării rurale, al ministrului sănătăţii şi al ministrului muncii şi
protecţiei sociale.
42. În condiţiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu
modificările şi completările ulterioare, utilizarea pârtiilor şi/sau a
traseelor de schi pentru agrement, definite potrivit art. 2 din HG nr. 263/2001
privind amenajarea, omologarea, întreţinerea şi exploatarea pârtiilor şi
traseelor de schi pentru agrement, republicată, precum şi organizarea şi
desfăşurarea activităţii operatorilor economici care le exploatează/întreţin se
fac în condiţiile stabilite prin ordin comun al ministrului economiei,
antreprenoriatului şi turismului, al ministrului dezvoltării, lucrărilor
publice şi administraţiei, al ministrului sănătăţii şi al ministrului muncii şi
protecţiei sociale.
43. În condiţiile art. 5 alin. (2) lit. d),
alin. (3) lit. f) şi art. 17 din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi
completările ulterioare, pe durata stării de alertă, angajatorii dispun
organizarea muncii la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde
specificul activităţii permite, în condiţiile art. 108 - 110 din Legea nr.
53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi ale celor stabilite prin Legea nr. 81/2018 privind
reglementarea activităţii de telemuncă, cu modificările ulterioare.
44. În situaţia în care nu se
poate desfăşura activitatea de către salariat în regim de telemuncă sau muncă
la domiciliu şi în vederea evitării aglomerării transportului public,
angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale
şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile
autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care
capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate
administrativ-teritorială, având un număr mai mare de 50 de salariaţi, au
obligaţia organizării programului de lucru astfel încât personalul să fie
împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o
diferenţă de cel puţin o oră.
x X x
https://cs.prefectura.mai.gov.ro/despre-noi/situatii-de-urgenta/
BIROUL DE PRESĂ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu