„De peste 10 ani,
utilizatorii au libertatea de a-şi alege furnizorul de telefonie păstrându-şi
în acelaşi timp numărul de telefon, facilitate care a contribuit la jocul
competitiv între operatori. În această perioadă, numărul de portări a crescut
constant de la un an la altul, utilizatorii putând astfel să beneficieze de
ofertele cele mai potrivite pentru nevoile lor de consum. Astfel, la un deceniu
de la lansarea serviciului de portabilitate, peste 5,1 milioane de numere de
telefon au fost
porta te, aproape 4,4 milioane dintre acestea fiindnumere de
telefonie mobilă și peste 700.000 numere de telefonie fixă.”, a declarat Sorin
Grindeanu, președintele ANCOM.
Un deceniu de portabilitate
Din data de 21
octombrie 2008, când a fost lansat acest serviciu, și până la jumătatea lunii
octombrie 2018 au fost portateîn total 5.131.415de numere, dintre care 4.391.304
sunt numere de telefonie mobilă şi740.111sunt numere de telefonie fixă. De la
începutul anului 2018 și până la jumătatea lunii octombrie au fost portate682.507numere
de telefon, din care 644.761sunt numere de telefonie mobilă şi37.746sunt numere
de telefonie fixă.
Topul furnizorilor care au primit numere de telefon în
rețeaua lor - telefonie mobilă
După primii 10 ani de
la lansarea acestui serviciu, RCS&RDS este furnizorul cu cele mai multe
numere de telefonie mobilă obținute prin portare (1.583.038), fiind urmat de Orange
cu 1.006.134 de numere, Vodafone cu 1.003.996, Telekom Romania Mobile
Communications cu 604.484 și Telekom Romania Communications cu 192.787de numere de telefonie
mobilă portate.
În intervalul 1 ianuarie
– 15 octombrie 2018, RCS&RDS a primit în reţea prin portare201.472de numere de telefonie mobilă, urmat de Orange cu 134.228numere, Vodafone cu 120.875de numere, Telekom Romania Communications cu 110.722şi Telekom Romania Mobile
Communications cu77.429
denumereportate.
Furnizor de telefonie mobilă
|
Numere portate în ianuarie – octombrie2018
|
Numere portate în 10 ani
|
RCS & RDS
|
201.472
|
1.583.038
|
Orange
|
134.228
|
1.006.134
|
Vodafone
|
120.875
|
1.003.996
|
Telekom Romania Communications
|
110.722
|
192.787
|
Telekom Romania Mobile Communications
|
77.429
|
604.484
|
Alții
|
35
|
865
|
Topul furnizorilor care
au primit numere de telefon în rețeaua lor - telefonie fixă
De la lansarea
portabilităţiişi până la mijlocul acestei luni au fost portate740.111 de numere de
telefonie fixă, marea majoritate a acestora fiind atrase de către cinci
furnizori: RCS&RDS care a primit prin portare în total 216.907 de numere,
Vodafone - 168.191, UPC - 142.984, Orange - 139.533, respectivTelekom Romania
Communications cu 32.993 de numere de telefonie fixă primite din alte rețele
prin portare.
Şi în anul 2018,
RCS&RDS a primit cele mai multe numere –17.458, fiind urmat deTelekom
Romania Communications(6.135),Orange (5.720),UPC (3.300)și Vodafone (2.872).
Furnizor de telefonie fixă
|
Numere portate în ianuarie – octombrie 2018
|
Numere portate în 10 ani
|
RCS & RDS
|
17.458
|
216.907
|
Telekom Romania Communications
|
6.135
|
32.993
|
Orange
|
5.720
|
139.533
|
UPC România
|
3.300
|
142.984
|
Vodafone
|
2.872
|
168.191
|
Alții
|
2.261
|
39.503
|
Sesizări primite de la utilizatori
ANCOM a primit în anul 2018 un număr de 568 de sesizări
de la utilizatori cu privire la desfăşurarea procesului de portare,
principalele probleme sesizate vizând anumite disfuncționalităţi apărute în
cadrul procesului, cum ar fi, spre exemplu, netransmiterea unor mesaje între
bazele de date ale furnizorilor, refuzul portării și alocarea numerelor
provizorii.
O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM
au solicitat anularea procesului de portare. ANCOM nu
este însă în măsură să anuleze un proces de portare, demersurile în acest
sensrevenind exclusivîn responsabilitatea părţilorimplicate în acest proces. Un
proces de portare poate fi anulat prin depunerea unei cereri de anulare a
acestuia la furnizorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor)şi
poate fi anulată numai de către titularul contractului de furnizare a serviciului
sau de reprezentantul legal al acestuia. Cererea de anulare poate fi depusă cel
mai târziu cu 24 ore înainte de ora iniţială stabilită pentru realizarea
portării.După depunerea cererii de anulare a portării
de către utilizator, în condiţiile legii, furnizorul acceptor introduce această
cerere în baza de date centralizată, iar
furnizorul donor confirmă anularea procesului de portare.
Informarea utilizatorilor
ANCOM pune la
dispoziţie pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce reţeafuncţionează orice număr de telefon
folosit în România, chiar dacă a fost portat. Site-ul oferă detalii cu privire
la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la
întrebări care apar frecvent în situaţiaportării numerelor, dar şi sfaturi
pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului
de portare. Pentru a fi convinși că fac cea mai bună și informată alegere
atunci când își schimbă furnizorul de servicii, utilizatorii pot accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte de telefonie și internet administrat de
Autoritate.
ANCOM este instituţia care protejează interesele
utilizatorilor de comunicaţii din România, prin
promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor
limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.
Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţiwww.ancom.org.ro,www.portabilitate.roşiwww.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de
internet, accesați www.netograf.ro.
COMUNICAT DE PRESA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu