Vineri,
16 mai 2014, începând cu ora 13.00, la Sala Lira a Liceului de Arte „Sabin Păuţa” Reşiţa
va avea loc ediţia a VII-a a Festivalului – Concurs Interjudeţean „Drag mi-i
graiul bănăţan”. La cele trei secţiuni ale concursului (recitare în grai
bănăţean, interpretare de melodii populare şi dansuri populare) pot participa
preşcolari şi elevi din clasele I-XII.
Concursul
este organizat de Şcoala 7 Reşiţa, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar
Judeţean Caraş-Severin, Casa Corpului Didactic Caraş-Severin, Centrul pentru
Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Caraş-Severin, Casa Orăşenească
de Cultură Bocşa, Asociaţia Învăţătorilor Caraş-Severineni şi Liceul de Arte
„Sabin Păuţa” Reşiţa.
Toţi
elevii şi preşcolarii participanţi vor primi diplome de participare. Jurizarea
se va face pe cicluri de învăţământ şi pe cele trei secţiuni ale concursului.
Din juriu fac parte specialişti în folclor şi cadre didactice ale şcolii
organizatoare, precum şi reprezentanţi ai instituţiilor partenere.
Manifestarea
este inclusă în Calendarul Activităţilor Educative Regionale şi Interjudeţene
2014, avizat de Ministerul Educaţiei Naţionale şi se derulează în cadrul
Seminarului „Didactica Internaţional”. Festivalul „Drag mi-i graiul bănăţan!”,
organizat în fiecare an în jurul datei de 9 Mai, Ziua Europei, are ca scop conservarea şi promovarea graiului bănăţean, a valorilor naţionale româneşti în contextul apartenenţei
la Uniunea
Europeană.
Regulamentul festivalului, precum şi alte informaţii
despre manifestare, se găsesc pe site-ul şcolii organizatoare (www.scoala7resita.ro).
Consilier
educativ,
prof.
Cristina Ardeleanu
Tel.
0734935948
Festivalul – Concurs
Interjudeţean
„Drag mi-i graiul bănăţan!”
Ediţia a VII-a, 16 mai 2014
FIŞĂ DE
ÎNSCRIERE
NUMELE ŞI PRENUMELE ELEVULUI (AL
ANSAMBLULUI FOLCLORIC):
Secţiunea
Clasa
Titlul poeziei şi autorul (secţiunea I)
sau
Titlul melodiei (secţiunea a II-a)
NUMELE ŞI PRENUMELE CADRULUI DIDACTIC COORDONATOR:
DATE DE CONTACT ALE COORDONATORULUI
-
telefon
-
e-mail
INSTITUŢIA
Al doilea cadru didactic coordonator (în cazul
ansamblurilor folclorice)
Regulamentul
Festivalului – Concurs Interjudeţean
„Drag mi-i graiul
bănăţan!”
Ediţia
a VII-a
Manifestare inclusă
în Calendarul Activităţilor Educative Regionale şi Interjudeţene 2014
(Nr.
24337/1/7.03.2014 – poziţia 487) avizat de
Ministerul
Educaţiei Naţionale
·
Festivalul va avea loc în data de 16 mai 2014, ora 13.00, la Sala Lira a Liceului de
Arte „Sabin Păuţa” Reşiţa.
·
Secţiunile festivalului:
I.
Recitare
în grai bănăţean
II.
Interpretare
de melodii populare, cu sau fără acompaniament (solişti vocali)
III.
Dansuri
populare
·
Categorii de vârstă:
·
Preşcolar
·
Primar
·
Gimnazial
·
Liceal
·
Un
cadru didactic poate participa cu maximum
două puncte în program.
·
Participarea
individuală (recitare şi interpretare solist vocal) va fi coordonată de un singur cadru didactic. În cazul
ansamblului folcloric se acceptă doi coordonatori.
·
Poeziile
se recită INDIVIDUAL – nu se acceptă recitarea unei poezii în doi sau mai mulţi
elevi.
·
Durata
evoluţiei unui elev la prima şi a doua secţiune nu va depăşi
3 minute.
·
Fiecare
participant va recita o singură poezie sau va interpreta o singură melodie
populară.
·
Durata dansului popular nu
va depăşi 5 minute.
·
Toţi
participanţii vor purta costum popular.
·
Ansamblurile
folclorice sunt alcătuite din 6 – 8 perechi.
·
Participanţii la secţiunile a II-a şi a III-a îşi pot
aduce suport muzical pe CD sau pot fi acompaniaţi de instrumentişti.
·
Juriul,
format din specialişti în folclor şi cadre didactice, va aprecia evoluţia
participanţilor. Se vor da premiile I, II, III şi menţiune la
fiecare secţiune, pe categorii de vârstă. Nu se admit
contestații. Deciziile juriului sunt
definitive.
·
Pentru
fiecare punct din program se va da o diplomă de participare (ansamblurile
folclorice primesc o singură diplomă).
·
Se
va completa o fişă de înscriere pentru fiecare participare. Taxa de participare este de 10 lei.
·
Înscrierile
se fac în perioada 5 – 14 mai 2014 la adresa de e-mail cristi_ardeleanu@yahoo.com.
Fiecare cadru didactic participant va trimite la adresa menţionată fişa de
înscriere.
·
Fiecare
cadru didactic va veni cu protocolul de
parteneriat semnat şi ştampilat la şcoala de unde provine.
NOTĂ
Nu se vor evalua pentru premiere:
·
momentele din concurs care
depăşesc termenul impus de către organizatori.
·
textele cu conţinut licenţios –
Juriul roagă cadrele didactice să aleagă textele cu responsabilitate.
Nu vor intra în concurs participanţii
care nu poartă costum popular.
·
După data limită nu se vor mai
face înscrieri!
·
Înaintea festivalului vom publica
pe site-ul şcolii programul.
·
Alte informaţii puteţi solicita
la adresa de mail menţionată sau pe mail-ul şcolii (scoala7resita@yahoo.com)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu