ANCOM: După încetarea duratei inițiale, de cel mult 24 de luni, un contract de comunicații electronice se poate prelungi automat, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată. Utilizatorii pot rezilia contractul, fără penalități,oricând după expirarea duratei inițiale. Înainte de prelungirea automată a contractului, furnizorii au obligația de a informa utilizatorii, în timp util și pe
un suport durabil, cu privire la încetarea contractului și la mijloacele de denunțare unilaterală a acestuia, dar și despre cele mai bune tarife pentru serviciile de care beneficiază.Prelungirea
contractelor de comunicații electronice
De regulă, un contract de
comunicații electronice se prelungește automat, după încetarea duratei
inițiale, de cel mult 24 de luni, pentru o perioadă determinată sau
nedeterminată. Furnizorii de servicii de comunicații electronice au obligația de
a informa utilizatorii finali despre încetarea contractului și mijloacele de denunțare
unilaterală.
În cazul în care utilizatorii se hotărăsc să renunțe la
contract după expirarea perioadei inițiale, nu vor plăti nicio taxă de reziliere,
dar trebuie să țină cont că,de obicei,există o perioadă de preaviz, de cel mult
30 de zile, care se referă la termenul de procesare a cererii de denunțare.În
aceste situații utilizatorii vor suporta doar tarifele aferente utilizării
serviciului pe durata perioadei de notificare prealabilă.
În cazul în care un utilizator nu face niciun demers
pentru încetarea contractului,serviciul pe care îl utilizează va fi furnizat în
continuare. Pe perioada de prelungire automată, furnizorii de servicii de
comunicații electronice au obligația de a trimite, cel puțin odată pe an, o
informare cu privire la cele mai bune tarife pentru serviciul contractat.
Astfel, utilizatorii pot verifica dacă au apărut oferte
mai bune pentru serviciile deținute și pot solicita renegocierea contractului. Utilizatorii
care aleg o altă ofertă și încheie un nou contract sau un act adițional la cel
existent trebuie să știe că aceasta presupune, de cele mai multe ori, începerea
unei noi durate contractuale minime.
Dacă la un contract de servicii de comunicații
electronice aflat în derulare se adaugă servicii sau echipamente suplimentare,
perioada inițială a contractului poate fi prelungită doar cu acordul
utilizatorului. În acest caz, furnizorul trebuie să îl informeze pe
utilizatordespre serviciile contractate, tarife, durata contractului, perioada
contractuală inițială, condițiile privind suspendarea și reconectarea
serviciilor și condițiile de încetare a contractului.
Durata noiiperioade contractuale nu poate depăși
diferența dintre perioada contractuală aferentă noului serviciu sau echipament
terminal suplimentar achiziționat și perioada rămasă din derularea primului
contract.
Ce, cum şi
unde reclami
ANCOM
poate lua măsuri dacă prelungirea contractului nu se realizează conform
regulilor menționate mai sus sau dacă utilizatorul nu primește informările cu
privire la încetarea contractului și cele mai bune tarife. Sesizările pot fi trimise aici.
InfoCentru
ANCOM
Mai multe informații cu privire
la contractele de furnizare de servicii de comunicații electronice destinate
publicului sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM. Vizualizează
aici și un video explicativcu privire la prelungirea contractelor.
InfoCentruANCOM pune la dispozitia utilizatorilor informatii
utile despre serviciile de comunicatii electronice (telefonie, internet si
televiziune) si serviciile postale, pentru a-i sprijini in alegerea si
folosirea acestor servicii. Informatiile se refera in principal la incheierea
contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea
terminalelor sau serviciul de roaming. In plus, utilizatorii pot gasi aici
ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces
la internet.
ANCOM este
institutia care promoveaza interesele utilizatorilor de servicii prin
promovarea concurentei si inovatiei pe pietele comunicatiilor electronice si
serviciilor postale, administrarea pro-competitiva a resurselor limitate
(spectru radio, resurse de numerotatie si resurse tehnice
asociate), incurajarea investitiilor eficiente in retele si infrastructuri
si promovarea conectivitatii ultrarapide. Pentru mai multe detalii despre
activitatea ANCOM vizitati www.ancom.ro,www.portabilitate.ro si www.veritel.ro. Pentru a testa si monitoriza calitatea serviciului de internet, accesati www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu semnal mobil a localitatilor, drumurilor
nationale si judetene din Romania, accesati www.aisemnal.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu