În cadrul analizei efectuate de autoritatea de concurență, a fost
evaluat impactul operațiunii asupra opțiunilor producătorilor/furnizorilor de produse alimentare și nealimentar. Astfel, s-a constat că furnizorii au ca opțiuni pentru plasarea produselor și celelalte formate de magazine, incluzând rețele locale de supermarketuri, cash&carry, comerț tradițional etc.În plus, prezența unor competitori importanți pe această piață generează o presiune concurențială semnificativă pentru a nu crește prețurile pentru consumatori, Carrefour fiind concurat de grupul Schwarz (Kaufland&Lidl), Auchan, Profi, Penny și Mega Image.
De asemenea, analiza a vizat ariile de captare a consumatorilor din jurul magazinelor Cora, respectiv 10 hipermarket-uri în București, Bacău, Constanța, Drobeta Turnu Severin, Cluj Napoca, Ploiești și 8 magazine de proximitate Cora Urban în București și Chiajna (jud. Ilfov), luând în calcul o zonă de până la 10 minute de mers cu mașina în jurul hipermarket-urilor/supermarket-urilor și o zonă de până la 10 minute de mers pe jos și cu mașina în jurul magazinelor de proximitate.
De menționat este faptul că autoritatea de concurență nu a primit observații din partea mediului de afaceri cu privire la potențiale efecte de limitare sau închidere a pieței în urma acestei tranzacții.
În urma analizelor, Consiliul Concurenţei a constatat că această tranzacție nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa romȃnească sau pe o parte a acesteia și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal.
Reamintim că operațiunea a fost, inițial, în analiza Comisiei Europene, având în vedere că sunt implicate companii care derulează activități în mai multe țări, dar pentru că piața din România este cea mai afectată de această tranzacție, autoritatea română de concurență a solicitat să preia cazul, iar forul european a aprobat ca analiza să se facă la nivel național.
Grupul Carrefour operează în România magazine de vânzare cu amănuntul, sub formă de hipermarketuri (Carrefour), magazine de tip supermarket (Carrefour Market), magazine de proximitate (Carrefour Express) și magazine de tip discount (Supeco).
Romania Hypermarche S.A. face parte din grupul belgian Louis Delhaize, care se ocupă preponderent de comerțul cu amănuntul. În România deține hipermarketurile „Cora" și magazinele de proximitate „Cora Urban".
Decizia autorității de concurență va fi publicată pe site-ul autorității naționale de concurență, după eliminarea informațiilor cu caracter confidențial.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu