Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 6 iunie 2020

Internetul mobil, serviciul telecom cel mai afectat de incidente de securitate in anul 2019

 Informatiile colectate de la furnizori si analizate de catre ANCOM arata o crestere importanta a numarului incidentelor de securitate cu impact semnificativ - cu peste 40% (de la 556 la 794) in anul 2019 fata de anul 2018. Cu toate acestea, operatorii au avut un timp mediu de solutionare a incidentelor sub 6 ore, inregistrandu-se doar o usoara crestere fata de anul trecut.
Conexiuni afectate

Conform datelor raportate de catre furnizorii de servicii de telecomunicatii privind incidentele care au afectat securitatea si integritatea retelelor si serviciilor de comunicatii electronice, in 2019 s-au inregistrat 794 de incidente cu impact semnificativ asupra securitatii si integritatii retelelor si serviciilor de comunicatii electronice, in crestere cu 43% fata de 2018. Acestea au afectat, in total, peste 23 de de milioane de conexiuni.
Daca in anii 2017 si 2018 cele mai afectate servicii au fost cele de telefonie mobila si SMS, in anul 2019 cele mai multe conexiuni afectate de incidente semnificative sunt cele de internet mobil si transmisiuni de date mobile (aproximativ 10,47 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de telefonie mobila si SMS (aproximativ 9,16 milioane de conexiuni), retransmisie a programelor audiovizuale (aproximativ 1,47 milioane de conexiuni), telefonie fixa (aproximativ 1,21 milioane de conexiuni), cele mai putin afectate fiind cele de internet fix si transmisiuni de date fixe (aproximativ 1,19 milioane de conexiuni).
Anul trecut, numarul mediu al conexiunilor afectate de un incident a fost de 28.859 de conexiuni, in crestere fata de 2018, cand un incident avea, in medie, repercusiuni asupra a putin peste 24 de mii de conexiuni.
Durata totala a incidentelor raportate in 2019 este de 4.573 ore, in crestere fata de anul precedent (2.808 ore). Durata medie a unui incident a fost de 5 ore si 46 minute, de asemenea in usoara crestere fata de 2018 (5 ore si 3 minute), dar in scadere fata de 2017 (8 ore si 49 minute).
Distributia geografica
Din punct de vedere al ariei geografice afectate, in 542 din cazuri (68% din numarul total de incidente) au fost afectate resurse dintr-un singur judet, iar 4 incidente au avut un impact la nivel national.
Teleorman a fost cel mai afectat judet, 90 de incidente cu impact semnificativ afectand buna functionare a retelelor si serviciilor de comunicatii electronice din judet, urmat de Giurgiu cu 69 de incidente, Gorj cu 68 de incidente si Olt cu 67 de incidente. Judetele cel mai putin afectate in 2019 au fost Tulcea cu 13 incidente, Covasna, Salaj si Botosani, in cazul carora au fost raportate cate 14 incidente.
Resursele afectate
Din punct de vedere al resurselor afectate, in cele mai multe cazuri acestea fac parte din categoriile medii de transmisiune, statii de baza si controlere mobile si echipamente din noduri de transmisiune.
In cadrul a 20 de incidente au fost afectate concomitent mai multe categorii de resurse, producerea acestora avand multiple cauze (fenomene naturale, producerea concomitenta a doua evenimente distincte ori actiuni rau intentionate).
Raportul ANCOM
Raportul ANCOM privind incidentele semnificative care au afectat securitatea si integritatea retelelor si serviciilor de comunicatii electronice in anul 2019 a fost realizat pe baza informatiilor puse la dispozitie de catre furnizori. Autoritatea colecteaza aceste date in baza Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligatia de a notifica ANCOM cu privire la incidentele cu impact semnificativ asupra securitatii si integritatii retelelor si serviciilor de comunicatii electronice, adica a acelor incidente care au afectat un numar mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel putin o ora. 

COMUNICAT

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu