Pentru o corectă şi
obiectivă informare a opiniei publice, vă rugăm să publicaţi dreptul la replică
de mai jos referitor la punctul de vedere al operatorului judeţean de apă şi
canalizare -SC AquaCaraş SA privind plata redevenţei:
Cu privire la punctele 1
şi 2 din dreptul la replică transmis de SC AquaCaraş SA, precizăm că prin HCL
nr. 35/2013, Consiliul Local al Municipiului Reşiţa a aprobat şi stabilit nivelul
redevenţei plătite de către operator pentru perioada 2013-2016, astfel:
- pentru anul 2013: 72.000
lei +982.516,56 euro
- pentru anul 2014: 72.000
lei+966.141,15 euro
- pentru anul 2015: 72.000
lei +949.765,74 euro
- pentru anul 2016: 72.000
lei +933.390,32 euro.
Prin sentinţa civilă nr.
33/20.01.2014, pronunţată în dosarul nr. 3536/115/2013, Tribunalul Caraş-Severin a
respins acţiunea de anulare formulată de către operatorul judeţean SC
AquaCaraş SA, în calitate de reclamant, împotriva Consiliului Local al
Municipiului Reşiţa, for deliberativ, care a adoptat HCL nr. 35/2013, hotărâre prin
care Consiliul Local al Municipiului Reşiţa a aprobat cuantumul redevenţei care
trebuie achitată de reclamanta- SC AquaCaraş SA, ca unic operator al
serviciului de alimentare cu apă şi canalizare.
Operatorul SC AquaCaraş SA,
fiind nemulţumit de Hotărârea Tribunalului Caraş-Severin a declarat recurs
împotriva sentinţei civile nr. 33/20.01.2014.
Arătăm că prin decizia civilă nr.
9015/05.11.2014, Curtea de Apel Timişoara
a respins recursul, ca urmare a probatoriului administrat în cauză de
Consiliul Local Reşiţa, şi, pe cale de consecinţă, a hotărât, în mod
irevocabil, că recursul a fost neîntemeiat,
fiind înaintat cu rea credinţă.
Referitor la afirmaţiile
din punctele 4, 5, 6, 7, 8 şi 9 din dreptul la replică, formulat de operatorul
SC AquaCaraş SA, Consiliul Local al Municipiului Reşiţa a împuternicit
Consiliul Judeţean Caraş-Severin să ia împrumut, dovada fiind HCL 255/2010 prin
care s-a dat un mandat expres preşedintelui Consiliului Judeţean Caraş-Severin,.
Totodată, potrivit
dispoziţiilor imperative ale art. 25, alin.2 din Legea 241/2006 coroborate cu dispoziţiile imperative ale
art. 4, alin. 2, lit. c, teza a doua din OUG nr. 198/2005, arătăm că instanţa
de control judiciar, în speţă Curtea de Apel Timişoara, prin decizia civilă nr.
9015/05.11.2014, pronunţată în dosarul nr. 3536/115/2013, a hotărât, în mod
irevocabil, respingerea recursului formulat de către unicul operator-SC
AquaCaraş SA- ca fiind neîntemeiat şi, pe cale de consecinţă, a dispus menţinerea,
ca legală şi temeinică, a sentinţei civile Tribunalului Caraş-Severin nr.
33/2014, pronunţată în dosarul 3536/11572013. Faţă de cele redate mai sus
este evident că prevederile HCL nr. 35/2013 sunt temeinice iar Consiliul Local
a adoptat această hotărâre conform prevederilor legale.
Precizăm că modificarea
cuantumului unei redevenţe printr-o hotărâre a Adunării generale a Acţionarilor
a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară AcvaBanat este contrară
dispoziţiilor articolelor 8 şi 10 din Legea 51/2006, dat fiind faptul că o
asemenea hotărâre putea fi luată doar în cazul şi în condiţiile în care
Consiliul Local al Municipiului Reşiţa dădea un mandat în acest sens, mai exact,
adopta o Hotărâre de Consiliu Local.
Cu atât mai mult, arătăm
că Hotărârea AGA de modificare a cuantumului unei redevenţe este nelegală cu
cât aceste modificări contravin dispoziţiilor Actului constitutiv şi Statutului
Asociaţiei ADI AcvaBanat. Precizăm că acest drept nu i-a fost conferit în
mod expres în Actul constitutiv sau în Statutul asociaţiei.
Având în vedere că atât
instanţa de fond cât şi instanţa de control judiciar au stabilit şi au arătat
că prevederile HCL nr. 35/2013 sunt legale şid în vigoare, modificarea
cuantumului unei redevenţe este abuzivă, fapt confirmat şi de dispoziţiile
imperative stipulate la art. 8, alin. 1 din Legea nr. 51/2006, în care se
precizează că:
„Autorităţile administraţiei publice locale au competenţă exclusivă, în condiţiile
legii, în tot ceea ce priveşte înfiinţarea, organizarea, coordonarea şi
funcţionarea serviciilor de utilităţi publice, precum şi în ceea ce priveşte
crearea, dezvoltarea, modernizarea, administrarea şi exploatarea bunurilor
proprietate publică sau privată a unităţilor administrativ-teritoriale aferente
sistemelor de utilităţi publice”.
De asemenea, confirmarea poate fi întărită şi
de dispoziţiile art. 36, alin. 3, lit. c din Legea 215/2001 în care se
stipulează că:
“Consiliul Local exercită, în numele unităţii
administrativ-teritoriale, toate drepturile şi obligaţiile corespunzătoare
participaţiilor deţinute la societăţi comerciale sau regii autonome, în
condiţiile legii.”
Referitor la afirmaţiile
domnului Daniel Surdu, preşedintele AcvaBanat, din articolul „ACVABANAT
limpezeşte apele cu Primăria Reşiţa”, apărut în publicaţia online Reper 24,
considerăm că sunt făcute cu rea credinţă, dat fiind faptul că hotărârea de
care aminteşte că este definitivă şi irevocabilă este o hotărâre prin care nu
s-a pus în discuţie legalitatea sau nelegalitatea hotărârii AGA a ADI AcvaBanat
nr. 3/19 mai 2014, deci, în consecinţă, Tribunalul Caraş-Severin nu a
discutat pe fond obiectul acestei cauze.
Precizăm că Tribunalul a respins
acţiunea, s-a pronunţat pe excepţie, pe un viciu de procedură, fapt
pentru care această hotărâre nu are putere de lucru judecat cu privire la
fondul cauzei, respectiv valabilitatea şi legalitatea Hotărârii AGA a ADI AcvaBanat.
Având în vedere că
Hotărârea nr. 3/19mai 2014 de care amintea Daniel Surdu nu are putere de lucru
judecat, arătăm faptul că Consiliul Local Reşiţa a formulat o acţiune care se află pe rolul
Tribunalului Caraş-Severin, respectiv dosarul nr. 493/115/2015, cu termen de
judecată la data de 13 mai 2015, în care unul dintre capetele de cerere este chiar
obligarea ADI AcvaBanat să încheie cu operatorul SC AquaCaraş SA un Act
adiţional la Contractul
de delegare a gestiunii serviciului de alimentare cu apă şi canalizare prin
care să se conformeze dispoziţiilor HCL nr. 35/2013. Hotărârea AGA a ADI
AcvaBanat a fost modificată în mod abuziv, cu privire la stabilirea cuantumului
redevenţei, deşi HCL nr. 35/2013 a fost constatată ca legală şi temeinică, în
mod irevocabil, prin decizia Curţii de Apel Timişoara nr. 9015/05.11.2014.
Din punctul nostru de
vedere, modernizările efectuate şi investiţiile realizate la sistemul de alimentare
cu apă şi canalizare, inclusiv Uzină de Apă şi Staţie de Epurare performante,
în mod clar, ar fi trebuit să diminueze numărul de angajaţi şi statul de
funcţii din organigrama operatorului SC AquaCaraş SA însă, din contră, aceasta
s-a mărit, ceea ce denotă un management neperformant al societăţii.
Primăria Municipiului
Reşiţa
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu