Universitatea Politehnica Timișoara (UPT) a publicat primele rezultate obținute în cadrul proiectului european Train2Validate, care are ca scop certificarea profesională a calificărilor de validator și facilitator în metoda „ușor de citit” (easy-to-read / E2R). Rezultatele vizează situația validatorilor și facilitatorilor E2R în Europa și au fost obținute în urma prelucrării a 337 de răspunsuri la un chestionar adresat validatorilor și facilitatorilor în metoda E2R din cele 5 țări participante la proiect (Germania, Italia, România, Slovenia și Spania).
Rezultatele relevă că două
treimi din totalul repondenților au o anumită formare în E2R cu toate că nu
există programe oficiale de formare, principalii furnizori ai acestor
activități de formare fiind în general voluntari și organizații non-profit. De
asemenea, aproximativ 60% din repondenți ar fi interesați să urmeze un curs de
formare și în alte arii ale metodei E2R. Aceste informații sunt în concordanță
cu răspunsurile privind o posibilă formare oficială și certificată în E2R: 70%
consideră că au nevoie de competențe și cunoștințe mai bune, 78% ar urma astfel
de programe de formare profesională, iar
90% ar recomanda aceste programe semenilor lor. Aceste rezultate
validează obiectivul principal al proiectului Train2Validate, care constă în
crearea unui program de formare profesională a validatorilor și facilitatorilor E2R, certificat la nivel
european.
Rezultatele, publicate în raportul
„Cadru comun de referință și bune practici privind validarea în Europa”,
vizează, de asemenea, normele, procedurile și strategiile de lucru în procesul
de validare și facilitare, precum și cunoștințele, competențele și abilitățile
necesare validatorilor și formatorilor E2R. Raportul, redactat în limba
engleză, poate fi consultat în întregime aici.
Rezultatele in extenso
obținute în această primă etapă a proiectului vor fi publicate într-un volum
colectiv, care va contribui semnificativ la diseminarea informațiilor și la
schimbul de cunoștințe într-un domeniu
de prioritate europeană.
Aceste rezultate au făcut
posibilă identificarea cunoștințelor, competențelor și abilităților necesare
validatorilor și facilitatorilor în metoda E2R, pe baza cărora partenerii de
proiect vor elabora, în etapa imediat următoare a proiectului, grile specifice
de competențe pentru aceste două noi calificări profesionale. Grilele de
competențe vor fi prezentate public în cadrul celei de-a doua conferințe de
proiect, care va avea loc în luna octombrie la Madrid.
Echipa de cercetare a
Universității Politehnica Timișoara este coordonată de prof. univ. dr. Daniel
Dejica-Carțiș și este alcătuită din conf. univ. dr. Simona Șimon, conf. univ.
dr. Marcela Fărcașiu și lect. univ. dr. Annamaria Kilyeni, din cadrul Departamentului
de Comunicare și Limbi Străine, Facultatea de Științe ale Comunicării.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu