De astăzi, persoanele afectate de pandemia COVID-19, personalul medical supus condiţiilor de stres sau oricine se confruntă cu presiunea cauzată de pandemie beneficiază de servicii gratuite de sprijin psihologic prin apelarea liniei telefonice cu tarif normal 021 9081.
Peste 40 de psihoterapeuţi voluntari sunt implicaţi în proiectul demarat şi coordonat de către Ministerul Sănătăţii în parteneriat cu Asociaţia de Psihoterapii Cognitive şi Comportamentale (APCCR), Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca (prin Clinica Universitară de Psihologie PsyTech) şi Vodafone România.
Linia telefonică de sprijin psihologic 021 9081 funcţionează de luni până sâmbătă în intervalul 12.00 - 20.00 şi poate fi apelată cu tarif normal din toate reţelele telefonice.
Apelurile sunt preluate de peste 40 de psihoterapeuţi voluntari ai APCCR printr-o centrală virtuală, numită Cloud Voice, oferită gratuit de Vodafone România.
"A trecut mai mult de un an de când pandemia COVID-19 a dat buzna în viaţa fiecărui român. Izolarea, pierderea oamenilor dragi, problemele economice, limitările în interaciunile sociale au avut un efect negativ asupra sănătăţii mintale a multora dintre noi. Linia de sprijin psihologic lansată astăzi este o unealtă de suport pentru orice român afectat de pandemie. Cu sprijinul UBB, APCCR şi Vodafone, peste 40 de psihoterapeuţi voluntari vor fi alături de oricine simte că are nevoie de sprijin emoţional. Pentru că numai împreună, om cu om, vom reuşi să trecem de această perioadă grea", a declarat ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu.
"Este primul demers formal şi pe scară largă pe care îl văd din partea autorităţilor, care, în relaţie cu pandemia, se ocupă nu doar de binele medical al oamenilor, ci şi de binele lor psihologic (sănătate mintală/calitatea vieţii în pandemie). Este o schimbare majoră, în linie cu ce se întâmplă în ţările moderne la care ne raportăm. UBB, prin Clinica sa de Psihologie şi în colaborare cu o serie de organizaţii profesionale (Asociaţia Psihologilor din România, Asociaţia de Psihoterapiii Cognitive şi Comportamentale) a oferit un suport psihologic constant populaţiei în perioada de pandemie, acesta, prin implicarea ministerului de specialitate, dobândind acum o altă anvergură, asigurând oamenilor în nevoie acces la cele mai avansate intervenţii psihologie validate ştiinţific", a declarat Daniel David, rector al Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca.
"Provocările, dificultăţile şi nesiguranţa asociate ultimului an sunt factori care au activat vulnerabilităţi cu impact direct asupra sănătăţii mentale a populaţiei, rata problemelor emoţionale şi comportamentale fiind în creştere în această perioadă. Impactul problemelor de sănătate mentală asupra modului în care ne desfăşurăm activităţile zilnice, asupra sănătăţii fizice şi asupra stării de bine este major. În acest context, psihoeducaţia şi suportul psihologic sunt esenţiale pentru a-i susţine pe cei în dificultate. În condiţiile în care accesul la serviciile de sănătate mentală este limitat, APCCR, cu sprijinul partenerilor, şi prin cei 40 de voluntari, psihologi cu drept de liberă practică, îşi oferă expertiza în beneficiul comunităţii prin oferirea gratuită a suportului psihologic telefonic, contribuind la reducerea efectelor pandemiei asupra sănătăţii mentale şi creşterea calităţii vieţii persoanelor aflate în dificultate", a declarat Anca Dobrean, preşedinte APCCR.
"Pandemia de COVID-19 a destabilizat societatea şi ne-a pus la încercare pe toţi - atât din punct de vedere profesional, cât şi personal. În situaţia actuală sprijinul moral şi emoţional este esenţial, în special pentru cei mai afectaţi de această criză. Acest proiect răspunde unei nevoi reale a societăţii şi de aceea ne-am mobilizat resursele punând, încă o dată, tehnologia în slujba binelui. La Vodafone, ştim că aceste două elemente cheie aduse împreună, tehnologia şi spiritul uman, pot genera cea mai mare schimbare în bine şi pot crea un viitor mai bun pentru toţi", a declarat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România.
***
Despre Ministerul Sănătăţii
Ministerul Sănătăţii este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului României şi reprezintă autoritatea centrală în domeniul asistenţei de sănătate publică. Misiunea Ministerului Sănătăţii este de a contribui prin elaborarea de politici publice, prin reglementarea domeniului şi prin acţiuni adecvate la dezvoltarea unui sector sanitar modern şi accesibil care să acopere în mod eficient şi echitabil nevoile de sănătate ale cetăţenilor din România şi care să conducă la îmbunătăţirea stării de sănătate a populaţiei.
***
Despre APCCR
Asociaţia de Psihoterapii Cognitive şi Comportamentale din România (APCCR) este cea mai veche şi cea mai reprezentativă asociaţie de profil din România, membră a Asociaţiei Europene de Psihoterapii Cognitive şi Comportamentale (EABCT), Centru de formare şi reprezentant al Institutului Albert Ellis din New-York, SUA. Asociaţia promovează evaluarea şi intervenţiile psihologice validate ştiinţific în scopul optimizării sănătăţii şi în tratamentul tulburărilor mentale la copii, adolescenţi, adulţi şi vârsta a treia.
APCCR este acreditată de Colegiul Psihologilor din România pentru formarea profesională în psihoterapii cognitive şi comportamentale. În această calitate, informaţiile, procedurile şi strategiile validate ştiinţific asumate de asociaţie sunt prezentate noilor generaţii de psihoterapeuţi şi clinicieni, stimulând formarea acestora în paradigma practicii validate ştiinţific. Mai multe informaţii despre activitatea asociaţiei găsiţi aici http://psihoterapiecbt.ro/
***
Despre Clinica Universitară de Psihologie PsyTech din UBB
Clinical Universitară de Psihologie PsyTech din Universitatea Babeş-Bolyai din ClujNapoca (UBB) este prima clinică universitară de psihologie din România, fondată în 2007. De atunci Clinica a fost printre pionierii introducerii în ţară a practicilor psihologice validate ştiinţific (în diagnostic/prevenţie/tratament), cu impact determinant asupra educaţiei, cercetării, formării şi practicii psihologice în domeniu. Mai multe informaţii despre Clinică găsiţi aici: http://clinicadepsihologie.psiedu.ubbcluj.ro/.
***
Despre Vodafone
Vodafone este o companie lider în domeniul telecomunicaţiilor în Europa şi Africa. Misiunea noastră este să "conectăm pentru un viitor mai bun", iar capabilităţile, experienţa şi prezenţa noastră extinsă ne oferă oportunitatea unică de a susţine schimbarea pozitivă pentru societate. Reţelele noastre menţin familiile, prietenii, afacerile şi guvernele conectate şi avem un rol esenţial în menţinerea funcţionării economiilor şi a sectoarelor critice, precum educaţia şi asistenţa medicală.
Vodafone este cel mai mare operator de servicii mobile şi fixe în Europa şi cel mai mare furnizor de servicii IoT din lume. Platforma noastră de tehnologie M-Pesa permite, în Africa, unui număr de peste 45 de milioane de oameni să beneficieze de acces la plăţi mobile şi servicii financiare. Operăm reţele mobile şi fixe în 21 de ţări şi 48 de reţele mobile partenere. La 31 decembrie 2020, Vodafone Group avea peste 300 de milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, peste 27 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix, peste 22 de milioane de clienţi ai serviciilor TV şi peste 118 milioane de dispozitive IoT conectate.
Apreciem şi tratăm cu respect toate persoanele, indiferent de rasă, etnie, dizabilitate, vârstă, orientare sexuală, identitate de gen, credinţă, cultură sau religie. Angajamentul nostru de a susţine diversitatea şi incluziunea stă la baza misiunii noastre şi a eforturilor companiei de a îmbunătăţi accesul la educaţie şi abilităţi digitale pentru femei şi pentru societate, în general.
Totodată, Vodafone ia măsuri importante pentru a limita impactul companiei asupra planetei prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 50% până în 2025, până la net zero până în 2040, prin achiziţia de 100% energie electrică din surse regenerabile până în 2021 în Europa, şi până în 2025 pentru operaţiunile din celelalte teritorii, reutilizând, revânzând sau reciclând 100% din echipamentele noastre de reţea care devin redundante. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.vodafone.com, urmăriţi-ne pe Twitter la @VodafoneGroup sau conectaţi-vă cu noi pe LinkedIn la www.linkedin.com/company/vodafone.
Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu