Cele opt regiuni europene lucrează
împreună la adaptarea politicilor de inovare pentru a sprijini specializarea inteligentă în industriile de prelucrare, ca rezultat al trendului global Industria 4.0 – cea de-a patra revoluție industrială și soluțiile sale care se află la intersecția dintre transformarea digitală și capacitățile industriale avansate.Astfel,
în cadrul proiectului a fost realizată o analiză,în fiecare regiune, privind
aspectele care ar facilita adoptarea principiilor I4.0 în IMM-uri, cum ar fi: disponibilitatea
facilităților, inițiativelor și ecosistemelor legate de I4.0, programe de
sprijin, forța de muncă și abilitățile viitoare necesare I4.0.
A avut loc un sondaj privind I4.0 în rândul întreprinderilor producătoare, la care au răspuns 230 de companii din toate regiunile, în principal întreprinderi mici.
Cele opt regiuni partenere sunt: Oberfranken (Germania - DE), Slovenia Centrală (Slovenia - SL), Espace Mittelland-Cantonul Berna (Elveția - CH), Regiunea Border (Irlanda - IE), Regiunea Centro (Portugalia - PT), Cantabria (Spania - ES), Varna (Bulgaria - BG) și Regiunea Vest (România - RO).
Prin intermediul analizei au fost identificate lacune, dar și oportunități în politicile regionale și naționale de inovare, folosind o metodologie comună. Aceasta permite o comparațieobiectivăîntreregiunișiprezintăaportulproiectuluiînschimbareapoliticilor.
Rezultatele sunt similare în cele
opt regiuni europene: cunoașterea I4.0 este scăzută, gradul de conștientizare a
sprijinului și finanțării legate de I4.0 este scăzut și multe întreprinderi se
confruntă cu provocări privind resursele pentru a profita de I4.0.
Sondajul a
arătat următoarele despre companii:
} Cunoștințe despre conceptul
I4.0: aprox. 60% au cunoștințe reduse;
} Motivația pentru
a face față provocării I4.0: importante sunt
noile produse/ servicii (RO, SI,IE) și, de asemenea, creșterea productivității
(84% PT, 78% DE, CH). Îmbunătățirea calificărilor a fost, totodată, privită ca
fiind cheie;
} Provocări în legătură
cu I4.0/ transformarea digitală: majoritatea respondenților consideră că
nu au suficient timp, competențe, resurse sau cunoștințe pentru a investi în digitalizare;
} Strategie digitală:
peste 65% nu au o strategie digitală în afacerea
lor;
} Conștientizarea sprijinului:
60-70% nu cunosc inițiative care să susțină I4.0
sau transformarea digitală. De remarcat au fost procentele sondajelor din mai multe regiuni
care susțin că nu este nevoie de sprijin pentru I4.0 (88% DE, 74% PT, 60% RO, 33%
SI);
} Conștientizarea finanțării: cei mai mulți dintre respondenți nu au informații despre finanțarea I4.0.
Obiectivul proiectului„Regiuni
Digitale – Digital Regions”este creșterea cu 15%, până în anul 2022, a numărului de
IMM-uri din industria prelucrătoare care cooperează cu alți actori din zona de cercetare,
dezvoltare și inovare (CDI) din regiunile participante pentru a integra soluții ale
I4.0.
Ținta este totodată dezvoltarea unor instrumente care să răspundă mai bine nevoilor I4.0 din regiunile partenere, având în vedere finanțările aferente perioadei 2021-2027.
https://www.interregeurope.eu/DIGITALREGIONS/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu