Prefectul judeţului, Cristian Gâfu, a
participat ieri, 03.07.2020, la o întâlnire de lucru găzduită de Instituţia Prefectului – Judeţul
Timiş, alături de ministrul de interne,
Marcel Vela, ministrul transporturilor, Lucian Bode, prefecții județelor din
Regiunea Vest şi de alţi specialişti din domeniul infrastructurii. Cu această ocazie, s-au
luat în discuţie proiectele privind modernizarea și extinderea infrastructurii
feroviare și rutiere în Regiunea Vest.
Cu privire la
infrastructura rutieră, se au în vedere următoarele proiecte:
-Finalizarea
secțiunii D și a construcției secțiunii E din Autostrada Lugoj – Deva
-Autostrada
Timişoara – Moraviţa (contract servicii de proiectare în derulare)
-Demararea
proiectării drumului expres Drobeta Turnu Severin – Lugoj
-Demararea
proiectării pentru drumul expres Caransebeş - Reşiţa - Voiteg
Cu
privire la drumul expres Caransebeș- Reșița-Voiteg, pentru anul în curs a fost
alocată suma necesară elaborării studiului de fezabilitate, contractul de finanțare pentru acesta
fiind semnat în 28.04.2020, iar valoarea estimată a execuţiei este de 281.700.000 lei
fără TVA. Drumul expres va avea lungimea de 104 km, din care 81 km pe
teritoriul județului Caraș-Severin şi va cuprinde două sectoare de drum
național, DN 58 Caransebes-Resita, respectiv DN 58 B, Reşiţa – Voiteg.
În
ceea ce priveste infrastructura feroviară,
programul de investiţii prevede modernizarea liniei feroviare Caransebeș
- Timișoara - Arad, proiectul având următoarele obiective:
-Îmbunătăţirea infrastructurii căii ferate
pentru creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între viteza de 120
şi cea de 160 km/h, pe întregul tronson;
-Mărirea capacităţii de tranzit la
frontiere;
-Dublarea liniei (ţinând cont de condiţiile
de relief - predominant şes, dar mai ales de cererea de trafic preconizată);
-Asigurarea interoperabilităţii prin
implementarea Standardelor Tehnice de Interoperabilitate, în special în ceea ce
priveşte lungimea liniilor din staţii şi haltele de mişcare, facilităţile
pentru persoanele cu dizabilităţi, implementarea sistemului de conducere a
circulației ERTMS (ETCS Nivel 2+GSM-R) sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de
încărcare (C);
-Înlocuire/reabilitare poduri, podeţe,
repararea sistemului de drenaj al căii ferate, îmbunătăţirea terasamentelor;
-Modernizarea electrificării pe toată
lungimea tronsonului (25 kV), inclusiv instalarea unui sistem de control SCADA;
-Modernizarea echipamentului de
telecomunicaţii;
-Construcţia drumurilor de întreţinere de-a
lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
-Modernizarea clădirilor staţiilor de
călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului
peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
-Montarea
de încălzitoare de macaz, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii.
BIROUL DE PRESĂ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu