Consiliul Local al municipiului Reșița, întrunit în ședința din data de
15.07.2020;
Având în
vedere Referat de aprobare al domnului Primar Ioan POPA nr. 44604 din
14.07.2020 și Raportul de specialitate al Direcției Poliția Locală Reșița nr.
44606 din 14.07.2020;
Văzând
H.C.L. 60/2020 privind stabilirea unor măsuri necesare pentru buna gospodărire
a municipiului Reșița;
Având în
vedere dispozițiile Ordinului nr.119/2014 privind aprobarea Normelor de igienă
și sănătate publică, privind mediul de viață al populației, cu modificările și
completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile
H.G. nr. 1.061 din 10 septembrie 2008, privind transportul deșeurilor
periculoase și nepericuloase pe teritoriul României;
În baza prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 2/2001,
privind regimul juridic al contravențiilor, cu modificările și completările
ulterioare;
Ținând cont
de prevederile Ordonanței Guvernului nr.21/2002, privind gospodărirea
localităților urbane și rurale, cu modificările și completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile
art. 14, alin.(1), art. 102, alin. (1), pct.16 și art. 128, alin. (1), lit. h)
din O.U.G. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu
modificările și completările ulterioare, respectiv H.G. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a
0 47>Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind
circulaţia pe drumurile publice, cu modifică 195181 301 rile
și completările ulterioare
;
Analizând
Decizia nr. 661 din 4 iulie 2007 referitoare
la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 96, art. 97 şi art.
102 alin. (3) lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002
privind circulația pe drumurile publice;
Analizând
prevederile Ordonanței de Urgență a
Guvernului nr. 74/2018 pentru modificarea Legii nr. 211/2011 privind regimul
deșeurilor, a Legii nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a
ambalajelor și a deșeurilor din ambalaje și a OUG nr. 195/2005 privind fondul
de mediu, cu modificările și completările ulterioare;
În baza
Legii nr. 101/2006 a serviciului de salubrizare a localităților, republicată, cu completările și modificările
ulterioare;
În
conformitate cu prevederile art. 7, lit. j) din Legea 155/2010, a poliției
locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
Ținând cont
de prevederile Legii nr. 188/2019 pentru modificarea și completareaLegii nr.
211/2011 privind regimul deșeurilor;
În temeiul art. 129, alin.(1) și alin.(2), lit. d)
coroborat cu alin. (7) lit. n), art. 139, alin.(1), art. 196, alin.(1), lit.
a), art. 197, alin.(1), alin.(2) și alin.(4), art. 198 alin.(1) și alin.(2) din
Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ,
modificat și completat,
HOTĂRĂȘTE:
Art.
1 Se interzice circulația vehiculelor
cu tracțiune animală pe raza municipiului Reșița.
Art. 2 (1) Fac excepție de la prevederile art. 1 din prezenta hotărâre,
vehiculele cu tracțiune animală folosite în cadrul manifestărilor
cultural-artistice organizate cu aprobarea Comisiei pentru avizarea cererilor
de organizare a adunărilor publice, în conformitate cu prevederile Legii nr.
60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, cu modificările
și completările ulterioare.
(2) Fac excepție de la prevederile art. 1 din prezenta
hotărâre, vehiculele cu tracțiune animală care circulă pe traseele stabilite
prin H.C.L. nr. 122/2007, cu modificările și completările ulterioare.
Art.3 (1) Încălcarea prevederilor art.1 din prezenta hotărâre se
sancționează cu amendă cuprinsă între 1000-1500 lei.
(2)
Pe lângă sancțiunea principală, se va dispune și măsura
tehnico-administrativă de ridicare și
reținere în custodie (imobilizare) a vehiculelor folosite la săvârșirea faptei.
Art.4 Amplasarea indicatoarelor rutiere de interzicere a accesului
vehiculelor cu tracțiune animală se va face cu avizul Comisiei de circulație
din cadrul Primăriei municipiului Reșița.
Art.5 Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se
realizează de către primar, prin împuterniciții acestuia și polițiștii locali
din cadrul Direcției Poliția Locală Reșița.
Art.6 (1) Prezenta hotărâre se completează cu
prevederile O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor,
modificată și completată, precum și cu prevederile din Legea nr. 203/2018 privind
măsuri de eficientizare a achitării amenzilor contravenționale.
(2)
Contravenientul poate achita jumătate din minimul amenzii în termen de 15 zile
de la comunicarea procesului verbal de constatare.
Art.7 Se aprobă tariful de ridicare și transport ce va fi practicat
de Direcția pentru Întreținerea și Repararea Patrimoniului Consiliului Local,
Serviciul de Iluminat Public și Deszăpezire, în cuantum de 113.32 lei/atelaj,
conform prevederilor H.C.L nr. 436/2019 – Anexa nr.29, poz.1.
Art.8 Se aprobă tariful de depozitare ce va fi practicat de Direcția
pentru Întreținerea și Repararea Patrimoniului Consiliului Local, Serviciul de
Iluminat Public și Deszăpezire, în cuantum de 3.54 lei/h/atelaj, conform
prevederilor H.C.L nr. 436/2019 – Anexa nr.29, poz.4.
Art.9 Se aprobă Regulamentul de ridicare, transport, depozitare și
eliberarea a vehiculelor cu tracțiune animală, prevăzut la Anexa 1 ce face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.10 Cu ducerea la îndeplinire se încredințează Municipiul Reșița - Direcția
Poliția Locală Reșița și Direcția pentru Întreținerea și Repararea
Patrimoniului Consiliului Local, Serviciul de Iluminat Public și Deszăpezire și
Compartimentul Comunicare, Relații cu Presa și Evenimente Publice.
Art.11 Hotărârea intră în vigoare
la data aducerii la cunoștință publică.
Art.12 Prezenta hotărâre se comunică:
-
Primarului
municipiului Reșița;
-
Prefectului
și Instituției Prefectului Județul Caraș-Severin;
-
Direcției
Poliția Locală Reșița;
-
Direcției
pentru Întreținerea și Repararea Patrimoniului Consiliului Local, Serviciul de
Iluminat Public și Deszăpezire;
-
Poliției
municipiului Reșița;
-
Compartimentului
Comunicare, Relații cu Presa și Evenimente Publice
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu