Adresată: Domnului Felix Stroe, Ministrul Transporturilor
Obiectul întrebării: Circulația trenurilor personale de călători pe ruta Reșița
Sud-Timișoara
Domnule Ministru,
La Biroul
Parlamentar, cetățeni din Reșița, pe care îi reprezint în Camera Deputaților,
mi-au sesizat următoarea situație care îi nemulțumește și le îngreunează viața
și activitatea:
„Gara Reşiţa Sud, acum câţiva
ani, a fost modernizată cu cheltuieli mari
din fonduri
europene. Acum este computerizată, cu echipamente şi
instalaţii de ultimă generaţie. Arată foarte frumos, cu peroane acoperite,
înalte, cu afişaje electronice, luminată cu generozitate. Dar noi, cetăţenii,
care locuim în aproximativ 80% din suprafaţa oraşului, regretăm acest progres
şi suntem nemulţumiţi pentru că toate trenurile personale care acum sunt ale
firmei Regiotrans şi circulă spre şi din direcţia Timişoara, rută mult folosită
şi necesară, nu mai ajung la această gară, aşa cum au funcţionat zeci de ani
(pe când era mică şi slab dotată) pentru că au traseul scurtat doar până la
staţia Reşiţa Nord. La Reşiţa Sud, ajunge şi pleacă la ore nepotrivite
doar un singur tren în relaţia Timişoara şi acesta tip săgeată, care are un
traseu mai lung, ocolitor prin Caransebeş şi Lugoj, mai mult decât dublu de
scump la preţ faţă de trenurile Regiotrans. Nu ne convine soluţia de a folosi
staţia Reşiţa Nord pentru că este mult mai departe, accesul este mai obositor,
cu pierdere de timp şi bani, pentru că mai trebuie să folosim şi transportul
local care circulă destul de rar sau să apelăm la taxi. De câţiva ani, Gara
Reşiţa Sud stă mai tot timpul goală. Păcat de banii cheltuiţi cu modernizarea
şi de cei care se cheltuie în continuare zi de zi cu personalul şi cu
întreţinerea!”
Date fiind cele
prezentate mai sus, vă rog, domnule ministru, să-mi comunicați următoatele:
1. Care este motivul pentru care trenurile
personale de călători, pe relația
Timișoara-Reșița, merg acum doar până la staţia Reşiţa Nord și nu mai circulă
până la staţia Reşiţa Sud?
2.
Care sunt planurile
Ministerului Transporturilor pentru exploatarea la capacitate cât mai mare a
investiției făcute în Gara Reșița Sud?
3.
Ce soluții
aveți în vedere, pentru anului 2018, pentru rezolvarea problemei cetățenilor
din Reșița, care consideră foarte necesară și rezonabilă financiar reluarea
transportului cu trenul pe ruta Reșita sud-Timișoara?
4.
Primăria Reșița
a înaintat Ministerului o serie de propuneri privind transferul liniei Reșița
Nord-Reșița Sud la administrația locală pentru a valorifica și simplifica
aceasta cale de transport în favoarea cetățenilor Reșiței. Care este poziția Ministerului
față de aceste propuneri pe care le-a înaintat administrația reșițeană? Este
luat în considerare transferul liniei Reșița Nord-Reșița Sud către
administrația locală?
Valeria
Schelean Șomfelean
Deputat
Caraș Severin
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu