La instruire au fost prezenţi: conducerea
Instituţiei Prefectului – Judeţul Caraş-Severin, directorul Autorităţii
Electorale Permanente – Filiala Caraş-Severin, Nicolae Amzoi, directorul
Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, Corina
Vîrvoni, precum şi reprezentanţi ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă
„Semenic” al judeţului Caraş-Severin, Inspectoratului de Poliţie Judeţean
Caraş-Severin, Inspectoratului Judeţean de Jandarmi şi Serviciului Judeţean de
Telecomunicaţii Speciale.
În cadrul şedinţei au fost prezentate măsurile
organizatorice pentru desfăşurarea corespunzătoare, în conformitate cu
prevederile legale, a alegerilor autorităţilor administraţiei publice locale.
Primarii şi secretarii au fost informaţi cu privire la cadrul legal care
reglementează organizarea scrutinului, cu accent pe atribuţiile care le revin
în mod direct.
Astfel, primarii au obligaţia: să întocmească,
tipărească şi să pună la dispoziţia birourilor electorale ale secţiilor de
votare listele electorale permanente, să întocmească şi să actualizeze listele
electorale complementare, să stabilească, până la începerea campaniei, locuri
speciale pentru afişaj electoral şi să asigure amplasarea de panouri electorale
în cadrul acestora, să asigure personalul tehnic auxiliar al birourilor
electorale de circumscripţie, să asigure sediile şi dotarea tehnico-materială
ale birourilor electorale ale secţiilor de votare.
Potrivit HG nr. 54/2016, municipiile, oraşele
şi comunele suportă din bugetul propriu următoarele categorii de cheltuieli:
întocmirea şi tipărirea listelor electorale permanente şi a celor
complementare, cheltuieli privind urnele de vot, urnele speciale şi cabinele de
votare, cheltuielile pentru asigurarea locurilor speciale de afişaj,
cheltuielile materiale pentru dotarea şi funcţionarea sediilor birourilor
electorale de circumscripţie şi ale birourilor electorale ale secţiilor de
votare, materiale necesare votării.
Prezentă la întâlnire, Florenţa Albu,
prefectul judeţului Caraş-Severin, a menţionat că activităţile de organizare a
alegerilor se derulează în concordanţă cu termenele stabilite prin calendarul
aprobat de Guvernul României şi, până la acest moment, nu au fost semnalate
probleme şi întârzieri. De asemenea, a solicitat implicarea autorităţilor
locale în organizarea alegerilor, în condiţii de maximă legalitate şi transparenţă.
Pentru perioada imediat următoare sunt
prevăzute: desemnarea preşedinţilor birourilor electorale de circumscripţie şi
locţiitorilor acestora (nu mai târziu de data de 10 aprilie), depunerea
candidaturilor (începând cu data de 11 aprilie), comunicarea către Biroul
Electoral Central şi Biroul Electoral Judeţean a numărului de alegători din
Registrul electoral şi listele complementare (cel mai târziu la data de 12
aprilie) şi aducerea la cunoştinţă publică a sediilor birourilor electorale de
circumscripţie şi a programului de activitate al acestora (nu mai târziu de 12
aprilie).
Biroul de
presă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu