Contractele pentru
servicii de telefonie, internet sau televiziune se prelungesc, de regulă,
automat, fie pe perioade succesive egale cu durata contractuală inițială, fie pe
o perioadă nedeterminată, fără a fi nevoie de un alt demers din partea
utilizatorilor sau a furnizorilor.
Atenție! Operatorii le pot oferi utilizatorilor beneficii suplimentare la prelungire
(de ex. reduceri la echipamente sau la planuri tarifare), însă aceasta
presupune, de cele mai multe ori, încheierea unui act adițional și începerea
unei noi durate contractuale minime. Dacă utilizatorul dorește încetarea
contractului înainte de expirarea acestei noi durate contractuale, furnizorul
poate solicita plata unor penalități de reziliere anticipată.
În
cazul în care contractul se prelungește automat (fie pe o perioadă
nedeterminată, fie cu o perioadă egală cu perioada inițială sau cu o altă
perioadă determinată), dar oferta rămâne neschimbată și nici nu se
achiziționează vreun echipament la preț redus, utilizatorii nu vor plăti nicio
taxă pentru încetarea contractului, asociată perioadei minime contractuale,
având în vedere că aceasta a expirat. În această situație, serviciul de
telefonie, internet sau televiziune este furnizat în continuare atâta timp cât
nici utilizatorul, nici furnizorul nu fac niciun demers pentru încetarea
contractului.
Potrivit Deciziei președintelui ANCOM
nr.158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor
finali, furnizorii trebuie să publice pe paginile de internet informații referitoare la durata contractelor
pentru servicii de telefonie, internet și televiziune, prezentate într-un mod corect,
detaliat și inteligibil. Utilizatorii
pot afla mai multe detalii despre contractele încheiate cu furnizorii și despre
informațiile pe care aceștia sunt obligați să le publice pe site-urile proprii
de internet prin intermediul secțiunii InfoCentru din website-ul
ANCOM.
Ce, cum şi
unde reclami
Dacă
ai încheiat un contract în care nu se precizează dacă și cum se realizează
prelungirea contractului, ANCOM poate lua măsuri. Vezi cum poți transmite o
sesizare consultând secțiunea Sesizează ANCOM!
Ai
dreptul să fii notificat cu 30 de zile înainte de data la care contractul se
prelungește în mod automat pentru a-ți exprima opțiunea de prelungire a
valabilității acestuia. În cazul în care nu ai primit această notificare, te poți adresa Autorităţii Naţionale pentru
Protecţia Consumatorilor.
Secțiunea InfoCentru
din pagina de internet ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile
despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și
televiziune) și serviciile poștale, pentru a-i sprijini în alegerea și
folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea
contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea
terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici
ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces
la internet.
Autoritatea
Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituția care protejează interesele utilizatorilor de
comunicații din România, prin promovarea
concurenței pe piața de comunicații, administrarea resurselor limitate,
încurajarea investițiilor eficiente în infrastructură și a inovației. Pentru
mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.org.ro,
www.portabilitate.ro și www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu