Oficiul Teritorial pentru IMM şi Cooperaţie
Timişoara derulează începând din luna
august a anului 2005 o activitate susţinută în ceea ce priveşte diseminarea
informaţiilor privind oportunităţile de finanţare şi dezvoltare a afacerilor,
în acelaşi timp urmăreşte mobilizarea
mediului de afaceri din cele 4 judeţe arondate: Arad, Timiş, Caraş-Severin şi
Hunedoara, în accesarea fondurilor naţionale prin Programele naţionale de
finanţare destinate IMM-urilor şi a fondurilor structurale puse la dispoziţie
de către Uniunea Europeana.
Programul pentru stimularea înfiinţării şi
dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri
Stimularea înfiinţării de noi microîntreprinderi, îmbunătăţirea
performanţelor economice ale celor existente, creşterea potenţialului de
accesare a surselor de finanţare şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale
ale tinerilor în scopul implicării acestora în structuri economice private.
Buget alocat programului pe 2015 – 29.879.000 lei
Activitati eligibile
Cel mult 5 (cinci) grupe de activitate
prevăzute de clasificarea activităţilor din economia naţionala în vigoare (CAEN
Rev 2).
În cele 5 (cinci) grupe de activitate nu
pot fi incluse ca obiecte de activitate ale societăţii următoarele:
intermedieri financiare şi asigurări, tranzacţii imobiliare, activităţi de
jocuri de noroc şi pariuri, producţie sau comercializare de armament, muniţii,
explozibili, tutun, alcool, substanţe aflate sub control naţional, plante,
substanţe şi preparate stupefiante şi psihotrope, precum şi activităţile
excluse de normele europene pentru care nu se poate acorda ajutor de stat.
Cheltuieli eligibile
Ø Alocatie financiara nerambursabila de maxim
44821 lei , reprezentand 50 % din cheltuielile eligibile
Ø consultanţă pentru întocmirea planului de afaceri nu mai
mult de 4% din valoarea eligibilă a proiectului
Ø sunt eligibile cheltuielile legate de activităţile necesare
codului CAEN pe care se accesează Programul.
Programul de dezvoltare şi modernizare a
activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă
Obiectiv
Sprijinirea operatorilor economici,
societăţi comerciale şi societăţi cooperative, prin facilitarea accesului la
achiziţionarea de maşini, utilaje, instalaţii de lucru, aparate şi instalaţii
de măsurare, control şi reglare, în scopul îmbunătăţirii performanţelor
economice şi tehnice ale operatorilor economici, urmărind adaptarea la
cerinţele determinate de noul statut al României de stat membru al Uniunii
Europene, prin creşterea nivelului de competitivitate, sporirea protecţiei
consumatorilor şi securităţii alimentare.
Buget alocat programului pe anul 2015 –
30.000.000 lei
Activitati eligibile
Comercializarea produselor şi serviciilor
de piaţă conform anexei la procedura programului care conţine codurile CAEN
conform Ordinului Preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr.
337/2007, cu modificările şi completările ulterioare, privind actualizarea
Clasificării activităţilor din economia naţională.
Nu sunt eligibile activităţile excluse de normele europene
pentru care nu se poate acorda ajutor de stat.
Cheltuieli eligibile
- alocatie financiară nerambursabilă în cuantum de maxim 135.000 lei
reprezentând maxim 90% din total cheltuieli eligibile
Se finanteaza achiziţionarea:
- tehnică de calcul; cititoare cod de bare;
cântare electronice si aparate de marcat;
- maşini, utilaje şi instalaţiide lucru,
aparate şi instalaţiide măsurare, control şi reglare;
- electro şi motostivuitoare;
- brevete, licenţe, mărci, francize;
- mobilier, echipamente de protecţie a
valorilor umane
-
mijloace de transport marfă, autoutilitare;
-certificarea sistemelor de management al calităţii/mediului/sănătăţii
şi securităţii muncii/siguranţei produselor alimentare;
- participarea la cursuri de instruire în
domeniul în care activează;
- consultanţă pentru întocmirea planului de afaceri nu mai
mult de 4% din valoarea eligibilă a
proiectului.
•
Dosare înregistrate Regiunea de vest: 150
•
Dosare înregistrate judetul Caras-Severin: 8
Programul pentru dezvoltarea abilităţilor
antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la
finanţare - START -
Obiectiv
Stimularea înfiinţării de noi
microîntreprinderi, îmbunătăţirea performanţelor economice ale celor existente,
creşterea potenţialului de accesare a surselor de finanţare şi dezvoltarea
aptitudinilor antreprenoriale. Finantarea vizeaza intreprinderile care au maxim
2 ani de la infiintare
Buget alocat programului pe anul 2015 – 20.000.000 lei
Activitati eligibile
Sunt excluse de la finantare activitatile
de: intermedieri financiare şi asigurări, tranzacţii imobiliare, activităţi de
jocuri de noroc şi pariuri, producţie sau comercializare de armament, muniţii,
explozibili, tutun, alcool, substanţe aflate sub control naţional, plante,
substanţe şi preparate stupefiante şi psihotrope, precum şi
activităţile excluse de normele europene
pentru care nu se poate acorda ajutor de stat.
Cheltuieli eligibile
- alocatie financiară nerambursabilă de maxim 120000 lei reprezentând
90% din total cheltuieli eligibile
Se finanteaza achiziţionarea:
- cursuri de pregatire antreprenoriala;
- tehnica de calcul;
- maşini, utilaje şi instalaţii de lucru,
aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare;
- electro şi motostivuitoare;
- brevete, licenţe, mărci, francize;
- mobilier, echipamente de protecţie a
valorilor umane
- mijloace de transport marfă;
- spaţii lucru;
- consultanţă pentru întocmirea planului de afaceri dar nu
mai mult de 4% din valoarea eligibilă a proiectului ;
-
realizarea unui site de promovare a activitatii
•
Dosare depuse Regiunea de vest: 129
•
Dosare înregistrate judetul Caras-Severin: 5 in valoare de 310.763.00 lei
Programului naţional multianual pentru
susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului
Programul urmăreşte, prin organizarea a opt
Târguri Regionale pentru Artizanat şi Meşteşuguri 2015, susţinerea micilor meşteşugari
în promovarea produselor proprii şi conservarea şi stimularea promovării mai
largi a tradiţiilor autohtone prin:
a) câştigarea de pieţe externe noi pentru
acest tip de produse şi servicii;
b) stimularea cererii interne de servicii
şi produse, care presupun un grad important de prelucrare manuală;
c) creşterea vizibilităţii pe piaţă atât a
meşteşugarilor, cât şi a produselor şi serviciilor furnizate de aceştia;
d) îmbunătăţirea accesului meşteşugarilor
la informaţii de piaţă şi facilitarea valorificării acestor informaţii;
e) dezvoltarea contactelor de afaceri şi
stabilirea unor legături parteneriale;
f) promovarea serviciilor şi produselor
realizate apelându-se la tehnologii tradiţionale şi având o componentă de
prelucrare manuală semnificativă
Descrierea Programului
Programul constă în organizarea Târgurilor Regionale pentru Artizanat şi
Meşteşuguri 2015, pe o perioadă de 5 zile.
Buget program 1.700.000 lei
Perioada de desfăşurare a
evenimentelor precum şi locaţia vor fi afişate pe site-ul instituţiei cu cel
puţin 20 de zile înainte.
În cadrul targurilor regionale beneficiarii eligibili vor putea prezenta
produsele proprii(meşteşugăreşti şi/sau de artizanat) şi vor putea desfăşura
activităţi economice în condiţiile legislaţiei în vigoare. De asemenea,
beneficiarii prezenţi la târguri vor
putea organiza la standul propriu pentru vizitatorii interesaţi, sesiuni de
ateliere de lucru. În cadrul atelierelor de lucru artizanii şi meşteşugarii vor explica şi
demonstra practic cum se pregătesc şi se obţin produsele lor.
Programului naţional multianual pentru
dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul
întreprinderilor mici şi mijlocii
Obiectivul programului
îl constituie stimularea şi sprijinirea demarării şi dezvoltării
structurilor economice private înfiinţate de către femei prin facilitarea accesului acestora la finanţare, creşterea
potenţialului de accesare a surselor de finanţare şi facilitarea accesului
femeilor antreprenor la sursele de
finanţare, în contextul problemelor legate de menţinerea echilibrului
dintre obligaţiile familiale şi cele profesionale şi al prejudecăţilor
existente la nivel local.
Bugetul alocat schemei de minimis pentru
anul bugetar 2015 este de 1.000.000 lei.
Valoarea
alocaţiei financiare nerambursabile este de maxim 90% din valoarea
totală a cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA) şi nu poate depăşi suma de 50.000
lei/beneficiar.
Obiectul finanţării trebuie să se încadreze
în una sau mai multe din categoriile eligibile:
•
a) achiziţionarea de echipamente tehnologice
•
b) Investiţiile în active necorporale
•
c) achiziţionarea de bunuri prevăzute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2
Aparatură birotică şi 3.3 sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale
•
d)achiziţionarea de echipamente IT
•
e) mijloace de transport marfă
•
k) Comisionul de garantare
aferent anului acordării garanţiei, datorat Fondului Naţional de Garantare a
Creditelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii - S.A. - I.F.N.
(F.N.G.C.I.M.M.)
•
g) achiziţia de instalaţii de încălzire sau climatizare aferente
spatiului în care se desfăşoara activitatea;
•
h) consultanţă
•
i) Cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale
•
j) Achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul
obţinerii unei economii de energie
•
f) realizarea unui site
Programul UNCTAD/EMPRETEC România pentru
sprijinirea dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii
•
EMPRETEC este un program integrat de pregătire, care oferă
întreprinzătorilor instruire şi asistenţă tehnică, precum şi un cadru
instituţional pentru dezvoltarea capacităţilor antreprenoriale şi creşterea
competitivităţii pe piaţa locală şi internaţională a întreprinderilor mici şi
mijlocii.
•
EMPRETEC este un program internaţional pentru dezvoltarea şi sprijinirea
antreprenorilor, desfăşurat sub egida Conferinţei Naţiunilor Unite pentru
Comerţ şi Dezvoltare (UNCTAD - Geneva),
fiind operaţional în 32 de ţări din America Centrală, America Latină,
Africa şi Orientul Mijlociu.
•
Bugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2015 este de 1.000.000
lei
•
Prin Program se finanţează workshop-urile UNCTAD EMPRETEC România pentru
sprijinirea dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii în domenii de interes
pentru dezvoltarea capacităţilor antreprenoriale, în scopul dobândirii
cunoştinţelor teoretice şi cu aplicabilitate practică, necesare începerii şi
dezvoltării unei afaceri.
•
Workshop-urile UNCTAD EMPRETEC vor fi organizate sub coordonarea celor 5
centre EMPRETEC (un centru naţional - EMPRETEC România şi 4 centre regionale -
EMPRETEC Transilvania, EMPRETEC Sud-Est, EMPRETEC Oltenia-Banat şi EMPRETEC
Moldova) şi se vor desfăşura în 8 locaţii (arondate celor 8 OTIMMC
organizatoare: Braşov, Cluj Napoca, Constanţa, Craiova, Iaşi, Ploieşti, Târgu
Mureş, Timişoara)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu