Raport privind activitatea
Direcţiei
Judeţene pentru Sport şi Tineret Caraş-Severin în anul 2014
În domeniul sportului:
Direcţia
Judeţeană pentru Sport şi Tineret Caraş-Severin este serviciul public
deconcentrat în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, conform H.G.
nr. 11/09.01.2013 publicată în Monitorul Oficial nr. 42 din 19.01.2013, care
are în subordine Unitatea de Administrare a Bazelor Sportive şi Centrele de
agrement, unitatăţi fără personalitate juridică. DJST Caraş-Severin are
atribuţii stabilite prin lege, ce vizează în principal organizarea şi
dezvoltarea activităţii sportive şi de tineret în judeţ. În ceea ce priveste activitatea
sportiva porrnind de la realităţile existente, în anul 2014 am întreprins
măsuri care vizează în principal perfecţionarea organizării şi îmbunătăţirii
conţinutului întregii activităţi, realizarea principalelor atribuţii, în
centrul atenţiei situându-se asigurarea organizatorică şi materială a
acţiunilor sportive proprii, sprijinirea unităţilor sportive din judeţ,
rezolvarea problemelor unităţilor sportive şi a sportivilor.
Activitatea sportivă a fost organizată pe
3 programe:
1.
Programul „Promovarea Sportului de performanţă”;
2.
Programul „Sportul pentru toţi”;
3.
Întreţinerea, funcţionarea şi dezvoltarea bazei materiale sportive.
a) Analiza realizării obiectivelor şi
indicatorilor din “Promovarea sportului de performanţă”- P1
Pentru
anul 2014, DJST Caraş-Severin a stabilit o serie de obiective şi indicatori de
performanţă pentru creşterea prestigiului judeţului pe plan naţional şi
internaţional prin susţinerea ramurilor de sport şi stimularea sportivilor de
înaltă performanţă din judeţul nostru. Pentru îndeplinirea acestor obiective
s-a acţionat în următoarele direcţii:
·
Organizarea
competiţiilor din calendarul sportiv judeţean;
·
Susţinerea
pregătirii sportivilor cu reale perspective de obţinere a medaliilor la campionatele naţionale şi internaţionale
oficiale, pe ramuri de sport.
În continuare vă prezentăm indicatorii de
performanţă şi gradul lor de realizare:
Nr. crt.
|
Denumirea indicatorilor
|
Realizat
|
1
|
Număr competiţii
realizate din calendarul sportiv judeţean
|
135
|
2
|
Total cheltuieli competiţii
sportive
|
88.478
|
3
|
Număr sportivi de
performanţă care au beneficiat de alimentaţie de efort
|
26
|
4
|
Total cheltuieli
privind sportivii de performanţă care au beneficiat de alimentaţie de efort
|
10.500
|
5
|
Număr de competiţii
sportive naţionale oficiale organizate şi desfăşurate de către structuri
sportive cu sprijinul DJST CS
|
5
|
6
|
Număr de competiţii
sportive internaţionale oficiale organizate şi desfăşurate de către structuri
sportive cu sprijinul DJST CS
|
2
|
Total medalii obţinute la campionatele
internaționale și naționale obținute de către Clubul Sportiv Municipal Reșița
în anul 2014
OBIECTIVE REALIZATE LA CAMPIONATELE NATIONALE
|
||||
SECTIA
|
AUR
|
ARGINT
|
BRONZ
|
TOTAL
|
ATLETISM
|
2
|
3
|
2
|
7
|
LUPTE
|
1
|
3
|
2
|
6
|
BOX
|
3
|
2
|
10
|
15
|
INOT
|
0
|
0
|
0
|
0
|
CULTURISM
|
0
|
1
|
0
|
1
|
GIMNASTICA
|
1
|
0
|
4
|
5
|
RADIOAMATORISM
|
2
|
2
|
3
|
7
|
TOTAL
|
9
|
11
|
21
|
41
|
Secții, Antrenori,
Nr.sportivi CS Municipal Reșița:
SECȚII
|
NR. ANTRENORI
|
NR. SPORTIVI
LEGITIMATI
|
ATLETISM
|
2
|
12
|
LUPTE
|
3
|
43
|
BOX
|
3
|
27
|
INOT
|
1/2
|
2
|
CULTURISM
|
1/2
|
3
|
GIMNASTICA
|
1
|
6
|
RADIOAMATORISM
|
0
|
35
|
PATINAJ
|
0
|
0
|
TENIS
|
0
|
7
|
SAMBO
|
0
|
0
|
Medalii obţinute la competiţii internaţionale oficiale
Ramura de sport
|
Aur
|
Argint
|
Bronz
|
Lupte
|
Campionatele Mondiale de lupte pe plajă Grecia – Vlad Caraș - 2 medalii de aur
|
Ghinea Alexandru – atletism Campionatul Balcanic de seniori - medalie
de argint
|
Campionatul Mondial
de lupte Juniori Zagreb – Vlad
Caraș – medalie bronz
|
TOTAL
|
1
|
0
|
2
|
b)
Analiza realizării obiectivelor şi indicatorilor din programul ”Sportul pentru
toţi”- P2
Obiectivul principal în acest program la reprezentat crearea unui
cadru social şi organizatoric favorizant, susţinut de DJST Caraş-Severin în
parteneriat cu Asociaţia Judeţeană Sportul pentru Toţi filiala Caras-Severin a
Inspectoratul Şcolar Judeţean CS și a Primăriei Municipiului Reșița pentru
stimularea şi sprijinirea practicării activităţilor fizice şi sportive de către
un număr cât mai mare de cetăţeni, într-un cadru organizat, în vederea
menţinerii sănătăţii. Aplicarea Programului Naţional „Mişcare pentru
sănătate“ a angrenat un număr mare de participanţi, de diferite vârste şi
diverse categorii sociale, în practicarea exerciţiilor fizice, fapt benefic în
menţinerea sănătăţii şi socializării participanţilor. S-au organizat numeroase
manifestări sportive în diferite localităţi din judeţ, prilejuite de diverse
ocazii. Prin acţiunile organizate, a fost atrasă o mare parte a populaţiei, în
activităţi de practicare a sportului pentru sănătate şi recreere, precum şi
menţinerea şi valorificarea tradiţiilor în domeniul sportului pentru toţi
Indicatori “Sportul pentru toţi”:
Nr.
crt.
|
Denumirea indicatorilor
|
Realizat
|
1
|
Număr participanţi la acţiunile sportiv - recreative
|
6.000
|
2
|
Număr acţiuni sportiv-recreative de nivel judeţean
|
90
|
3
|
Număr acţiuni P2 calendar
|
66
|
4
|
Mişcare pentru sănătate
a) nr.
acţiuni
b) nr.
participanţi
|
a)
500
b) 15.500
|
5
|
Programe derulate în strategia judeţeană
|
10
|
6
|
Acţiuni derulate în cadrul programelor judeţene
|
81
|
7
|
Protocoale şi convenţii de parteneriat
|
25
|
c) Analiza realizării
obiectivelor şi indicatorilor din programul ”Întreţinerea, funcţionarea şi
dezvoltarea bazei materiale sportive” din judeţ
Subvenţia
aprobată, cheltuieli cu reparaţii, cu dotări, investiţii noi;
|
45.000 lei
|
Registrul
judeţean al bazelor sportive
|
128
|
d)
Stadiul realizării protocoalelor sau convenţii de parteneriat încheiate cu
primăriile, inspectoratele şcolare judeţene şi alte instituţii
În anul 2014 s-au încheiat un număr de 25
protocoale de colaborare cu administraţia
publică judeţeană, consilile
locale şi asociaţiile sportive din judeţ.
e)
Organizarea şi derularea calendarului sportiv judeţean
În cadrul programelor desfăşurate,
principalul instrument de lucru l-a constituit „Calendarul Sportiv Judeţean”.
La realizarea calendarului sportiv s-a ţinut seama de Planul anual de
organizare şi desfăşurare a activităţii sportive din judeţ, urmărindu-se
îndeaproape realizarea obiectivelor concrete ale ramurilor şi structurilor
sportive. La întocmirea calendarului sportiv judeţean, asociaţiile sportive şi
cluburile interesate în organizarea unor acţiuni sportive în judeţ au transmis
propuneri privind întocmirea calendarului sportiv judeţean. Analiza realizării
calendarului sportiv judeţean s-a efectuat trimestrial, iar lunar s-a raportat
stadiul îndeplinirii acestuia la
MTS şi Instituţia Prefectului Caraş-Severin.
În cele 10 programe anuale pe domenii de
activitate din cadrul Strategiei Judeţene de Organizare şi Dezvoltare a
activităţi de educaţie fizică şi sport au fost organizate 81 de acţiuni
neincluse în calendarul sportiv. Aceste programe sunt: „Primăvara sportului cărăşean”, „Punţi de Prietenie”, „Educaţie
prin Mişcare, Sănătate prin Sport”, „Mens Sana in Corpore Sano”, „Olimpismul
Contemporan şi Valenţele Sale”, „Cultură Olimpică”, „Şi Noi Facem Sport”,
„Aleargă pentru Sănătatea Ta”, „Dezvoltarea Fotbalului în Mediul Rural” şi
„Sport pentru Sănătate”.
DSJT Caraş-severin a realizat venituri
proprii pe anul 2014 din chirii garsoniere şi taxe vize suma de 50.117 lei .
f)
Situaţia sportului şcolar din judeţ şi propuneri de optimizare a acestuia
Numeroase competiţii s-au organizat şi în
domeniul sportului şcolar. În primul rând etapele locale şi judeţene ale
Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar, dar şi etape de zonă la tenis de masă, volei, fotbal şi handbal,
în diferite localităţi din judeţ, la care elevii cărăşeni au avut comportări
bune. Un rol important în organizarea acestora a fost colaborarea foarte bună
cu Inspectoratul Şcolar Judeţean, acţiunile desfăşurându-se în parteneriat ISJ-DJST. La toate competiţiile desfăşurate organizarea
a fost foarte bună, fiind acordate premii stimulative pentru participanţi.
Competiţiile comune au atins toate categoriile de vârstă şi acestea au fost
baza de selecţie pentru secţiile sportive de performanţă ale cluburilor şi
asociaţiilor.
La nivelul judeţului activitatea sportivă
şcolară de performanţă se desfăşoară la
Liceul Teoretic ,, Traian Vuia” din Reşiţa cu clase
vocaţionale de atletism şi handbal, 2 cluburi sportive şcolare şi 1 Club
Sportiv Universitar.
Total medalii obţinute la campionatele naționale și
şcolare obținute de către
Clubul Sportiv Şcolar Reșița
Nr. crt.
|
Ramura de sport
|
Aur
|
Argint
|
Bronz
|
Total
|
1
|
Atletism
|
0
|
1
|
1
|
2
|
2
|
Gimnastică
|
4
|
1
|
7
|
12
|
3
|
Gimnastică
ritmică
|
2
|
2
|
5
|
9
|
4
|
Înot
|
5
|
15
|
24
|
44
|
5
|
Lupte
|
2
|
5
|
2
|
9
|
TOTAL GENERAL
|
13
|
24
|
39
|
76
|
g) Situaţia
constituirii asociaţiilor judeţene pe ramură de sport, precum şi a asociaţiilor sportive fără personalitate
juridică
DJST Caras-Severin începând din anul 2001, a sprijinit acţiunea
de transformare, reorganizare şi constituire a structurilor sportive, în
conformitate cu prevederile Legii 69/2000, în scopul organizării activităţii
sportive prin cluburi şi asociaţii sportive, cu şi fără personalitate juridică,
asociaţii judeţene pe ramuri de sport. Situaţia structurilor sportive din
judeţul Caraş-Severin, în anul 2014, arată astfel: total structuri sportive:
197, din care:
- 9 asociaţii judeţene
pe ramuri de sport:
·
Asociaţia Judeţeană de Atletism;
·
Asociaţia Judeţeană de Fotbal;
·
Asociaţia Judeţeană de Handbal
·
Asociaţia Judeţeană de Judo
·
Asociaţia Judeţeană de Lupte;
·
Asociaţia Judeţeană de Nataţie şi Pentatlon Modern;
·
Asociaţia Judeţeană de Şah;
·
Asociaţia Judeţeană Sportul pentru Persoane cu Handicap;
·
Asociaţia Judeţeană Sportul pentru Toţi.
- 9 cluburi de drept public, dintre care 4
finanţate de M.E.C.T.S., 4 de consiliile locale şi 1 de MTS;
- 51 cluburi private
cu personalitate juridică;
-128 asociaţii
sportive fără personalitate juridică, dintre care 29 asociaţii şcolare .
h)
Situaţia şi modul de funcţionare a sistemului de medicină sportivă şi asistenţă
medicală în judeţ (asistenţa medicală la antrenamente şi competiţii, acordarea
avizului medical, etc.)
Cabinetul judeţean de medicină sportivă
condus de medicul primar dr. Ioan Şerbescu a asigurat asistenţă medicală
corespunzătoare la toate competiţiile sportive desfăşurate. De asemenea, s-a
asigurat controlul medical periodic tuturor sportivilor de performanţă, cu
deosebire celor din loturile naţionale.
i) Aprecierea şi evaluarea activităţii
personalului cu atribuţii în domeniu
Printr-o muncă colectivă, personalul
salariat cu atribuţii în domeniul sportului împreună cu conducerea instituţiei,
au coordonat şi îndrumat activitatea sportivă a judeţului Caras-Severin
achitându-se de sarcinile avute. Angajaţii DJST Caraş-Severin – conform
statutului de funcţii, şi-au făcut
datoria, având preocupări şi interes pentru derularea în bune condiţii a calendarului competiţional.
j)
Măsuri şi modalităţi de îndrumare şi control în
teritoriu
În cursul anului 2014, s-au organizat 25
de acţiuni de îndrumare şi control la mai multe structuri sportive din judeţ,
verificându-se modul în care acestea
respectă prevederile statutare şi regulamentele dezvoltarea activităţii
sportive, baza materială şi înfiinţarea de noi structuri sportive în aceste
localităţi. Inspectorii de specialitate s-au implicat permanent în organizarea
şi desfăşurarea acţiunilor cuprinse în calendarul competiţional.
k)
Relaţia şi sprijinul acordat de DJST, clubului din subordinea Ministerului
Tineretului şi Sportului asociaţiilor judeţene pe ramură de sport şi celorlalte
structuri sportive în condiţiile legii
În ceea ce priveşte sprijinul acordat de
Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Caraş-Severin, Clubului Sportiv
Municipal Reşiţa – club departamental, aceasta a constat în acordarea alimentaţiei de efort unor sportivi fruntaşi
de la diferite discipline sportive, precum şi cazarea pentru sportivii clubului
aduşi din alte zone de judeţ.
l)
Rolul şi implicarea Direcţiei judeţene în susţinerea şi organizarea activităţii
sportive în comunele şi oraşele mari.
În decursul anului 2014 DJST
Caraş-Severin, în mod direct şi prin asociaţiile judeţene s-a implicat într-o
măsură mult mai mare în susţinerea şi organizarea activităţii sportive în
comunele, oraşele şi municipiile judeţului nostru. Au fost organizate o serie
de crosuri, printre care cel mai semnificativ a fost Crosul „Tineretului” la Re șița, Crosul,,Aleargă pentru
Sănătatea Ta” la Tîrnova ,
Crosul,,Văii Bistrei”etc. S-a acordat sprijin financiar şi metodic în vederea
organizării acţiunilor sportive conform
strategiei judeţene.
m)
Modalităţi de colaborare cu organele administraţiei publice locale,
inspectoratul şcolar judeţean, alte instituţii implicate în sport
În vederea realizării obiectivelor propuse DJST
Caras - Severin a colaborat în cursul
anului 2014 cu Institutia Prefectului, Primăriile oraselor şi comunelor
judetului, Inspectoratul Şcolar Judeţean, Inspectoratul Judetean de Politie,
Inspectoratul Judetean de Jandarmi și Statia de Ambulanţă. Au acordat sprijin
financiar instituţiei noastre în organizarea şi dezvoltarea activităţii
sportive, dar şi premierii sportivilor pentru rezultatele obţinute în 2014,
Primăria Municipiului Reşiţa: 10.000 lei.
Direcţia Județeană pentru Sport și
Tineret Caraş-Severin a acordat în anul 2014 sprijin organizatoric şi logistic,
competiţiilor derulate pe teritoriul judeţului, de către federaţiile sportive
naţionale, dintre cele mai importante amintim: Campionatul Naţional de marş, Campionatul Naţional Şcolar
de înot, Cupa,,Mystic” la dans sportiv, toate aceste acţiuni s-au bucurat de un
succes organizatoric deosebit, apreciat ca atare de reprezentanţii forurilor
naţionale.
În ceea ce
priveşte proiectele în derulare, la ora actuală cel mai important este cel referitor
la festivitatea de premiere a celor mai buni sportivi pe anul 2014 ,,Gala
Sportului Cărăşean’’ programată a se desfăşura în luna aprilie, o adevărată
sărbătoare a sportului cărăşean, la care
vom benificia de sprijinul Primăriei
Municipiului Reşiţa pentru o reuşită deplină.
Un rol foarte important în derularea
activităţii l-a avut colaborarea foarte bună cu Inspectoratul Şcolar Judeţean,
acţiunile desfăşurându-se în parteneria DJST- ISJ CS, inclusiv competiţiile
cuprinse în cadrul ONSS, cheltuielile fiind împărţite între instituţiile
partenere, astfel că la toate competiţiile au fost rezolvate în condiţii bune
problemele organizatorice şi s-au acordat premii stimulative pentru
participanţi.
De
asemenea a început derularea calendarului sportiv judeţean pe anul 2015, întocmit pe baza calendarelor
Federaţiilor Sportive Naţionale, ţinând seama de tradiţiile locale şi de
bugetul alocat. Tot în derulare este şi constituirea bazei de date în ceea ce
priveşte situaţia reală a bazelor sportive, gradul de modernizare, omologarea
şi nivelul competiţiilor pe care le pot găzdui pentru a fi înscrişe în Registru
naţional şi judeţean al bazelor sportive. S-au încheiat contracte de
parteneriat cu asociaţiile judeţene pe ramuri de sport şi Primăriile din
localităţile judeţului privind desfăşurarea activităţilor sportive în anul
2015.
În domeniul tineretului:
1. Analiza
realizării obiectivelor şi indicatorilor din Programul de centre de tineret-P1
a) Acţiuni din calendarul de acţiuni/proiecte de
tineret proprii şi/sau în parteneriat al centrului de tineret
- Numărul acţiunilor: 4
- Tip acţiune:
a. Consultanţă şi consiliere: 1
b. Informare şi documentare: 1
c. Educaţie nonformală: 2
- Numărul de participanţi: 1750
- Bugetul alocat şi atras din alte surse: 20.000 lei
buget alocat pentru activităţi de Ministerul Tineretului și Sportului (MTS) iar
contribuţia atrasă în natură este de 15.000 lei, reprezentând servicii de
educaţie nonformală prestate de ONG-urile partenere.
b) Acţiuni de susţinere:
Bugetul alocat pentru susţinerea centrului a fost de
9.500 lei de la MTS
iar susținerea de la Primăria Municipiului
Reşiţa este în valoare de 40.000 lei, reprezentând asigurarea locației,
cheltuieli administrative.
2. Analiza
realizării obiectivelor şi indicatorilor din Programul de susţinere a
acţiunilor de tineret - P2
a) Acţiuni din calendarul de acţiuni/proiecte de
tineret proprii şi/sau în parteneriat ale DSJT Caraş-Severin
- Numărul acţiunilor: 5 acţiuni
- Priorităţile îndeplinite ale programului de
guvernare pentru acţiunile proprii sau în parteneriat ale DJST CS au fost:
susţinerea tinerilor şi implicarea tinerilor în viaţa publică.
- Rezultatele proiectelor au fost:
• Motivarea
voluntarilor activi din comunitatea locală,
• Promovarea
valorilor voluntariatului ca mijloc de educaţie nonformală,
• Stimularea
voluntarilor pentru a încuraja participarea civică în rezolvarea problemelor
comunităţii.
Acţiunile proprii: Săptămâna Tineretului, Săptămâna
Naţională a Voluntariatului şi Ziua Internaţională a Voluntarului şi-au propus
a fi pe plan local evenimente majore de tineret, corelate cu alte evenimente
similare ce s-au desfăşurat la nivelul întregii ţări.
- Partenerii din cadrul proiectelor proprii: Centrul
de Voluntariat Reşiţa, Asociaţia Bike Attack Reşiţa, Banat Media Radio Reșița,
Asociaţia Prietenii Munţilor, Primăria Municipiului Reşiţa.
- Numărul de
participanţi: 1.600
- Numărul de beneficiari: 5.000
Bugetul alocat pentru acţiunile din calendarul de
acţiuni/proiecte de tineret proprii şi/sau în parteneriat ale DSJT Caraş-Severin
a fost de 16.000 lei de la MTS.
b) Proiecte selectate la concursurile locale
- Numărul proiectelor finanţate: 2
- Rezultatele proiectelor au fost:
Proiectul Lecție
de voluntariat – campanie de promovare a voluntariatului, organizator
Centrul de Voluntariat Reşiţa:
·
Creșterea
gradului de informare a 500 de tineri din județul Caraș-Severin cu privire la
oportunitățile oferite de voluntariat;
·
Dezvoltarea
într-un interval de 2 luni a abilităților de lucru în echipă pentru 30 de
tineri voluntari pe termen lung care să constituie o echipă de intervenție în
comunitatea locală
Proiectul Banat
Mountain Bike Enduro - Metal 2014, organizator Asociaţia Bike Attack
Reşiţa:
·
Ridicarea cu 10
% a gradului de informare pentru 100 de tineri prin oferirea unui model pozitiv
de voluntariat în cadrul unui eveniment de promovare a turismului sustenabil,
într-o perioadă de 2,5 luni,
·
Crearea unei
alternative care aduce valoare adăugată petrecerii timpului liber pentru un
grup de 100 de tineri într-un interval de 1.5 luni,
·
Îmbunătăţirea cu
40% a modului de percepţie a 100 de tineri privind necesitatea de a avea
activitate în natură, contribuţie la formarea de obiceiuri sănătoase în rândul
tinerilor, prin participarea la activităţi de protejare a naturii.
- Partenerii din cadrul proiectelor au fost: Fundaţia
Humanitas Pro Deo, Centrul de Zi Maria Reşiţa, Banat Media, Radio Reşiţa,
Centrul de Voluntariat Reşiţa, Asociaţia Bike Attack Reşiţa, Liceul Diaconovici
Tietz Reşiţa, Liceul Traian Lalescu Reşiţa, Liceul Traian Vuia Reşiţa,
Asociaţia Prietenii Munţilor.
- Numărul de participanţi: 2.000
- Numărul de beneficiari: 5.300
Bugetul alocat pentru acţiuni/proiecte de tineret
aprobate spre finanțare la
Concursul local a fost de 24.000 lei.
c) Proiecte selectate la Concursul naţional de
proiecte: nu am avut.
3. Analiza
activităţii de turism şi tineri
a) Numărul de copii şi tineri primiţi în Centrele de
Agrement: 939.
b) Numărul de copii şi tineri trimişi în Centrele de
Agrement ale altor Direcţii Judeţene pentru Sport şi Tineret: 0.
c) Numărul de copii şi tineri trimişi în tabere
private acreditate: 138.
4.
Modalităţi de colaborare cu organizaţiile de şi pentru tineret, consiliile
elevilor, organele administraţiei publice locale şi alte instituţii cu
atribuţii în domeniul tineretului
În anul 2014 putem spune că am avut o bună relaţie de
colaborare cu actorii de pe plan local care au atribuţii şi preocupări în
domeniul tineretului. Am avut întâlniri periodice, am participat la formarea unor grupuri de lucru, la formarea
unei reţele de funcţionari publici profesionişti în judeţ. Am colaborat cu consiliile elevilor, am
încheiat un protocol de colaborare care a avut ca obiective: diversificarea
ofertei de servicii pentru tinerii din municipiul Reşiţa şi facilitarea
accesului tinerilor la serviciile de educaţie nonformală, informare, consiliere
şi consultanţă.
5.
Aprecierea şi evaluarea activităţii personalului cu atribuţii în domeniul
tineretului
În ceea ce priveşte personalul cu atribuţii în
domeniul tineretului, există o discordanţă majoră în ceea ce priveşte cererea
de activităţi de tineret şi standardele de calitate care se impun pe de-o parte
şi personalul alocat acestora de cealaltă parte. În 2014 s-a reuşit menţinerea
activităţii de tineret prin externalizarea anumitor servicii către ONG-urile
pentru tineret din Caraş-Severin şi prin formarea şi atragerea de voluntari.
Menţionăm însă faptul că acestea nu sunt soluţii de lungă durată care să
asigure continuitatea activităţii de tineret la parametrii optimi, iar în
condiţiile nealocării de fonduri pentru asigurarea resurselor umane
specializate necesare, aceasta nu va reuşi să acopere nevoile tinerilor
înregistrate în judeţul Caraş-Severin.
6.
Prezentarea execuţiei bugetare pe anul 2014 şi a bugetului de venituri şi
cheltuieli pe anul 2015
Pentru anul 2014 am avut planificat un buget de
59.500 lei din care 29.500 lei pentru Programul P1 şi 30.000 lei pentru Programul P2.
Pentru anul 2015 nu avem încă alocat de la MTS buget pentru activitatea
de tineret.
7.
Propuneri de optimizare a domeniului tineretului:
Propunerile de optimizarea vin ca urmare a noi
strategii a Comisiei Europene în domeniul tineretului:
- crearea mai multor oportunităţi pentru tineret în
domeniile educaţiei şi ocupării forţei de muncă,
- îmbunătăţirea accesului şi a participării depline a
tuturor tinerilor la viaţa societăţii,
- crearea unei solidarităţi între tineret şi
societate,
- utilizarea unei abordări trans-sectoriale care să
se adreseze tuturor problemelor tineretului,
- recunoaşterea domeniului tineretului ca prioritate
la nivel naţional și alocarea de fonduri importante pentru activitatea de
tineret.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu