Informare privind activitatea desfășurată de către Direcția de Sănătate Publică a Județului Caraș-Severin, în anul 2014
INFORMARE PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂȘURATĂ DE CĂTRE
DIRECTIA DE SĂNĂTATE PUBLICA A JUDETULUI CARAS-SEVERIN
ÎN ANUL 2014
Directia de Sănătate Publică a
Judetului CARAS-SEVERIN, serviciu public
deconcentrat al Ministerului Sănătăţii Publice
cu personalitate juridică
pune în aplicare politica şi
programele naţionale de sănătate pe plan local, identifică problemele locale prioritare de sănătate
publica, elaborează şi implementeaza acţiuni
locale de sănătate publică.
Judetul CARAS-SEVERIN situat
în sud-vestul tării are o suprafată de 8.520 kmp., fiind al treilea judet ca
întindere din tară (3,58 % din suprafata României) având o populatie de 312.543 locuitori
(1 iulie 2014).
Pentru punerea în aplicare a
politicii de sănătate publică la nivel local, Directia de Sănătate Publică
CaraS-Severin si-a desfăsurat activitatea pe urmatoarele domenii
Analizarea
stării de sănătate a populaţiei
Starea de sănătate a populaţiei este evaluată prin nivelul indicatorilor
specifici, respectiv indicatorii de morbiditate – incidenţa şi prevalenţa, cât
şi prin indicatorii demografici natalitate, mortalitate generală, mortalitate
infantilă, decese pe cauze, spor natural
calculaţi trimestrial şi anual prin date colectate de la furnizorii de
servicii medicale din toate nivelele de asistenţă medicală: medici de familie,
medici din ambulatoriul de specialitate clinic şi paraclinic, spitale. Analiza
datelor în serii permite prognoza pe categorii de afecţiuni, bazele de date
anuale existente la nivelul judeţului pot permite o analiză longitudinală de
calitate a stării de sănătate a populaţiei. De asemenea au fost efectuate
sondaje de opinie în rândul pacienţilor pentru a evalua nivelul de satisfacţie
în ceea ce priveşte serviciile medicale spitaliceşti.
Natalitate
În anul 2014
a fost înregistrat un număr de 1699 de naşteri cu o rată brută de natalitate de 5,44 ‰ (date provizorii).
Se poate observa o scădere a
ratei brute de natalitate în ultimul an, de la 5,68 %o la 5,44 %o, explicabilă prin :
-
migrarea unei mari părti a populatiei tinere în afară,
accentuată în ultimul an datorită scăderii drastice a veniturilor, prin criza
internă
-
populatie de tip îmbătrânit, specifică zonei de vest
-
judetul
Caras-Severin este un judet destul de slab dezvoltat economic
Cu toate acestea, nivelul
constant mai mic al natalităţii în judeţul Caras-Severin faţă de media pe
ţară, este influenţat de persistenţa
modelului tradiţional, de structura pe vârste a populaţiei, de modelul cultural
specific unei zone de mozaic etnic şi confesional. Se adaugă condiţiile
generale, comune tuturor zonelor ţării: nivel de trai, percepţia de securitate
socială, politica demografică, nivelul aşteptării sociale.
Mortalitate
generală
În anul 2014 s-au înregistrat 3834
decese, cu o rată brută a mortalităţii (generale) de 12,27
‰
Nivelul acesteia este influenţat
de structura pe grupe de vârstă a populaţiei, respectiv existenţa de zone cu
populaţie îmbătrânită, zone cu marcată tendinţă de depopulare având o valoare
ridicată a mortalităţii generale.
Analizând cauzele de deces în
judeţul Caras-Severin, pe ultimul deceniu se observă că pe primul loc se
situează constant decesele prin boli cardiovasculare.
Nr.
crt.
|
2014
|
%
|
|
1
|
Bolile sistemului circulator
|
2490
|
64,95
|
2
|
Tumori
|
622
|
16,22
|
3
|
Bolile sistemului respirator
|
188
|
4,90
|
4
|
Bolile sistemului digestiv
|
147
|
3,83
|
5
|
Alte boli
|
105
|
2,74
|
6
|
Leziuni traumatice,otraviri si alte consecinte
ale cauzelor extreme
|
102
|
2,66
|
7
|
Boli infectioase si parazitare
|
76
|
1,98
|
8
|
Bolilesistemului genito urinar
|
69
|
1,80
|
9
|
Boli endocrine, de nutritie si metabolism
|
28
|
0,73
|
10
|
Tulburari mentale si de comportament
|
7
|
0,18
|
Din totalul cazurilor de deces
prin bolile sistemului circulator, primele cinci afecţiuni reprezintă 92,25%
din cauzele de deces sau 59,91% din
totalul deceselor.
Nr.
crt.
|
2014
|
%
Din decese prin boli
sistem circulator
|
%
Din decese generale
|
|
1
|
Cerebrovasculare
|
763
|
30,64
|
19,90
|
2
|
HTA
|
618
|
24,82
|
16,12
|
3
|
Infarct
ac. de miocard
|
471
|
18,92
|
12,28
|
4
|
CI
|
381
|
15,30
|
9,94
|
5
|
Cord pulmonar
|
55
|
2,57
|
1,67
|
TOTAL
|
2297
|
92,25
|
59,91
|
Din totalul deceselor, numarul deceselor peste 75 de ani este 2106, care
reprezintă 54,93%.
Influenţarea pozitivă a ratei
brute de mortalitate generală presupune dezvoltarea Programelor Naţionale de
Sănătate pentru: boli cardiovasculare, TBC, diabet zaharat, afecţiuni
neoplazice. De asemenea, ameliorarea asistenţei medicale de urgenţă, în special
în mediul rural, este o prioritate nu doar medicală, ci şi comunitară.
Mortalitatea
infantilă
Acest indicator a avut în anul
2014 valoarea de 5,30 (‰)
decese 0-1 an la 1000 de născuţi vii. Acest indicator a scăzut mult in
ultimii ani, respectiv de la 18,9 ‰
în anul 2009. Se constată o scădere
semnificativă a acestui indicator demografic în ultimii 6 ani (date
provizorii).
Este un factor care defineşte
starea de sănătate a copilului şi măsoară într-un mod destul de
fiabil nivelul de dezvoltare socio-economică a populaţiei. În afara cauzelor
medicale, mortalitatea infantilă are o cauzalitate deosebit complexă rezultată
din interacţiunea factorilor
socio-economici, de mediu şi educaţionali.
Chiar daca nu intervin in mod
direct, exista o serie de condiţii ce influenţează pozitiv sau negativ acest
fenomen: standardul de viata al familiilor, eficienta serviciilor medicale şi a
măsurilor generale de ocrotire a copiilor, malnutriţia, naşterea prematură,
multiparitatea, educaţia deficitară a mamei, sexul masculin (băieţii au un risc
mai mare de deces în primul an de viaţă), sărăcia, vârsta avansată a mamei,
condiţiile de locuit, accesibilitatea serviciilor medicale şi sociale,
dezvoltarea unor servicii specifice de intervenţie în cazuri dificile, mentalitatea,
modelele culturale.
Sporul natural al populaţiei
Sporul natural al populaţiei este
în continuare negativ, dar cu o valoare mult mai bună de – 1.23 ‰ în anul 2014,
comparativ cu -3,6 %o în 2002. Mişcarea
migratorie, mai ales migraţia internaţională face ca, împreună cu sporul natural negativ,
volumul total al populaţiei judeţului Caraş-Severin sa scadă.
Sporul natural al populaţiei reprezintă diferenţa între
natalitate şi mortalitatea generală, cu alte cuvinte reprezintă (in valori
absolute şi relative) dinamica naturală a populaţiei. Volumul populaâiei este
determinat de mişcarea naturală la care se adauga (sau se scade) mişcarea
migratorie.
Analiza morbiditatii
Primul loc în grupa afecţiunilor
cronice îl ocupă bolile hipertensive,
urmate de cardiopatie ischemică,
tumori maligne, diabet zaharat, boli cerebrovasculare, boli pulmonare cronice
obstructive etc. Diferenţele între valorile înregistrate în judeţul
Caras-Severin şi cele la nivel naţional
nu sunt semnificative, ele descriind acelaşi model global pentru
afecţiunile respective.
Sint monitorizate bolile cronice,
printre care diabetul zaharat, anemiile, tulburarile mintale, cardiopatiile
reumatismale, bolile hipertensive, cardiopatia ischemica, boala ulceroasa etc.
In continuare, bolile hipertensive, bolile cardio-vasculare, precum şi
cardiopatia ischemica ramin pe primele locuri de morbiditate. In ceea ce
priveste mortalitatea generala pe cauze primele locuri ramin ocupate de: bolile
aparatului circulator şi in special
bolile cerebro-vasculare, tumori şi nu in ultimul rind categoria accidente,
otraviri şi traumatisme.
Interesantă este variatia in timp
a afectiunilor, coeficientul de variatie, calculat pentru ultimii 10 ani
relevind modelul specific al zonei de
vest. Depistarea precoce, tratamentul instituit cit mai aproape de debutul
bolii sint factori care amelioreaza starea de sănătate.
Afectiunile cu o valoare mai mare
a coeficientului de variatie sint acelea care au o crestere importanta a
numarului de bolnavi şi care necesita, implicit costuri ridicate şi constante
ale tratamentelor.
Nr.
|
Afectiunea
|
Valoarea
medie a morbiditatii
2014
|
1
|
Boli hipertensive
|
7111
|
2
|
Cardiopatie ischemica
|
2060
|
3
|
Diabet zaharat
|
1433
|
4
|
Boli pulmonare cronice obstructive
|
1131
|
5
|
Tulburari mintale
|
1100
|
6
|
Boli cerebro-vasculare
|
982
|
7
|
Tumori maligne
|
915
|
8
|
Boala ulceroasa
|
494
|
9
|
Anemii
|
372
|
10
|
Ciroza si hepatita cronica
|
346
|
11
|
Insuficienta renala
|
268
|
12
|
Calculoza urinara
|
246
|
13
|
Epilepsie
|
207
|
14
|
Anomalii congenitale
|
75
|
15
|
Gusa simpla si nodulara netoxica
|
146
|
16
|
Cord pulmonar cronic
|
131
|
17
|
Cardiopatii reumatismale cronice
|
22
|
18
|
Malnutritie protein-calorica
|
19
|
19
|
Reumatism articular acut
|
14
|
20
|
Rahitism evolutiv
|
6
|
Bolile cardiovasculare reprezintă prima cauză
de morbiditate pentru afecţiunile cronice şi prima cauză de mortalitate.
Morbiditatea prin boli ale
aparatului circulator reprezintă 21,76 %
din cauzele de internare in spitalele generale din judeţul Caraş-Severin.
Ponderea cea mai mare o are Spitalul Judeţean de Urgenţă Reşiţa.
Spitalul
|
Bolile aparatului
circulator
|
din care
|
Total
internari
|
% din total internari
|
||
Infarct
acut de miocard
|
Alte
boli ischemice miocard
|
Boli cerebro vasculare
|
||||
Spitalul Jud. de Urgenta Resita
|
3732
|
28
|
1568
|
882
|
26201
|
50,95
|
Spitalul Mun. de Urgenta Caransebes
|
3234
|
40
|
195
|
1052
|
11992
|
23,32
|
Spitalul Orasenesc
|
1035
|
8
|
47
|
54
|
4247
|
8,26
|
Spitalul Orasenesc Oravita
|
1575
|
7
|
37
|
196
|
5666
|
11,02
|
Spitalul Orasenesc Otelu Rosu
|
1614
|
0
|
78
|
158
|
3317
|
6,45
|
TOTAL
|
11190
|
83
|
1925
|
2342
|
51423
|
Dinamica bolilor
hipertensive şi a cardiopatiei ischemice din 2001 pana in 2014
la nivelul judeţului Caraş-Severin
Boli hipertensive
|
Cardiopatie ischemica
|
|
2001
|
8796
|
5063
|
2002
|
3920
|
2172
|
2003
|
5592
|
3705
|
2004
|
3873
|
2399
|
2005
|
3221
|
2480
|
2006
|
3974
|
2650
|
2007
|
2952
|
1907
|
2008
|
2921
|
2033
|
2009
|
3961
|
2371
|
2010
|
3040
|
1903
|
2011
|
2740
|
1343
|
2012
|
1513
|
985
|
2013
|
4956
|
2949
|
2014
|
7111
|
2060
|
Activitatea de supraveghere şi control al bolilor transmisibile.
În anul 2014 s-au înregistrat 78
fise unice de raportare a bolilor transmisibile conform ORD. nr. 1466 din 2008
din care s-au confirmat 46 de cazuri după cum urmează:
-
4 cazuri de hepatită virală tip A
-
5 cazuri de hepatită virală tip B
-
2 cazuri de alte hepatite virale
-
3 cazuri de meningită virală
-
3 cazuri de meningită bacteriană
-
2 cazuri de boală meningococică
-
2 cazuri de meningita bacilara TBC
-
1 caz de shigelioză
-
10 cazuri de salmoneloză
-
8 cazuri de sifilis
-
1 caz sifilis congenital
-
1 caz de infecţie gonococică
-
1 caz de RAPI
-
2 cazuri de botulism
-
1 caz de scarlatină
S-au înregistrat 21410 cazuri de
infecţii acute respiratorii şi 7723 de pneumonii, 351 cazuri de boală diareică
acută şi 285 cazuri de varicelă.
În trimestrul I 2014 s-au
efectuat 120 de controale pentru monitorizarea acoperirii vaccinale la copii
născuţi în iulie 2012 .
Copii născuţi
iulie 2012
Vaccin
|
Acoperire vacinala
|
|
Urban
|
Rural
|
|
Vaccin BCG
|
99
|
94,8
|
Vaccin hepatitic B (Hep B)
|
97
|
89,7
|
Vaccin DTP a
|
93
|
82
|
vaccinHib
|
93
|
82
|
Vaccin poliomielitic (VPI)
|
93
|
82
|
Vaccin ROR
|
93
|
79
|
În trimestrul III 2014 s-au
efectuat 120 de controale pentru monitorizarea acoperirii vaccinale la copii
născuţi în iulie 2012 şi iulie 2013.
Copii născuţi iulie
2012
Vaccin
|
Acoperire vacinala
|
|
Urban
|
Rural
|
|
Vaccin BCG
|
99
|
95
|
Vaccin hepatitic B (Hep B)
|
98
|
92,5
|
Vaccin DTP a
|
96
|
87,5
|
vaccinHib
|
96
|
87,5
|
Vaccin poliomielitic (VPI)
|
96
|
87,5
|
Vaccin ROR
|
93
|
82,5
|
Copii născuţi iulie
2013
Vaccin
|
Acoperire vacinala
|
|
Urban
|
Rural
|
|
Vaccin BCG
|
96,7
|
91
|
Vaccin hepatitic B (Hep B)
|
92,6
|
89
|
Vaccin DTP a
|
87,7
|
85,7
|
vaccinHib
|
87,7
|
85,7
|
Vaccin poliomielitic (VPI)
|
87,7
|
85,7
|
Vaccin ROR
|
86
|
76,7
|
În cadrul Programului Naţional de
Imunizări s-au achiziţionat 25729 doze de vaccinuri şi care au fost distribuite medicilor de familie.
În cursul anului 2014 s-au
efectuat 24339 de vaccinări conform cu calendarul naţional de vaccinare.
Supravegherea
şi controlul infecţiei HIV/SIDA,- au fost consiliate şi testate 581 persoane
din care 8 au fost pozitive.
Supravegherea
şi controlul tuberculozei, - au fost examinaţi 737 contacţi şi 436 de suspecţi.
Supravegherea
şi controlul infecţiilor nosocomiale, - s-au înregistrat 23 de cazuri de
infecţii nosocomiale.
Compartiment Igiena
Colectivitătilor de copii si tineri
Activitatea desfăsurată în cadrul
compartimentului de Igienă scolară a vizat în principal următoarele actiuni :
Activităti derulate în cadrul
programului national de sănătate V.- Programul national de promovare a
sănătătii si educatie pentru sănătate, Domeniul 3-Subprogramul de supraveghere
a stării de sănătate a populatiei.
-
Evaluarea nivelului de dezvoltare fizică şi a stării de sănătate pe baza
examenelor medicale de bilanţ la copiii
şi tinerii din colectivitatile şcolare din mediul urban şi rural
- activitati desfasurate-1- raportată în
Trimestrul III 2014;
- Evaluarea morbidităţii
cronice prin dispensarizare în colectivităţile de copii şi tineri
-activitati
desfasurate – 1- raportată în Trimestrul III 2014
- Supravegherea starii de
sanatate a copiilor şi adolescenţilor
din colectivităţi prin efectuarea triajului epidemiologic după vacanţe
-activitati desfasurate – 3
-raportate în trim I, II si III
-Identificarea, cuantificarea şi
monitorizarea riscului specific pentru sănătate generat de comportamentele cu
risc- Sinteză Natională
-activitati desfasurate- 1- cu 220 chestionare
distribuite- se va raportare în
Trimestrul I.2015
-Utilizarea modelului
ecologic pentru intervenţiile de prevenire a violenţei la elevi- -activitati desfasurate -1 – cu 20
chestionare pentru elevi distribuite la Școala Răcășdia- raportată în Trimestrul
IV 2014.
-Evaluarea profilului de
risc psiho-social în comunităţi şcolare
-activitati desfasurate-1- cu 60 chestionare pentru elevi si 76 chestionare pantru
cadre didactice-raportare în Trimestrul IV 2014.
S-au efectuar 52 controale
igienico-sanitare cu întocmire
proces-verbal de constatare și recomandări.
Laborator microbiologie
examene microbiologice-produse patologice:
-coproculturi :19 probe cu 38 determinari
-ex.
coproparazitologice : 38 probe cu 2
pozitivi
-ex. faringiene :109
probe cu 1 pozitiv
-diverse- 34 probe
cu 27 pozitivi
controlul
infectiilor intraspitalicesti :
-amf -43 probe cu 11 pozitivi
-suprafete si tegumente-600 determinari cu 27 pozitivi
-sterilitati-33
probe cu 5 necorespunzatoare
teste serologice
hepatite :
-81 pentru hav igm cu 7 teste pozitive
-20 pentru hbc igm cu 7 teste pozitive
- 27 pentru aghbs cu 0 teste positive
hiv : 593 cu 9
seruri pozitive
lues : vdrl 216 cu 7 teste pozitive si tpha 14 cu 8 teste pozitive
total analize
serobacteriologice= 1889 cu 111 pozitivi
examene
microbiologice apa:
apa potabila 537 probe
din care 127 necorespunzatoare; cu 1711 determinari din care 327 pozitive
alte ape 93 probe din care 5 necorespunzatoare cu 158 determinari din care 10
pozitive
total analize microbiologice
apa= 1869 pentru 630 probe apa
total analize microbiologice
alimente = 160 pentru 41 alimente
total analize microbiologice =
3918 cu 451 pozitivi
Laboratorul de chimie sanitara si toxicologie
industriala
Activitatea
desfăşurată în cadrul Laboratorului de chimie sanitara si toxicologie a vizat
în principal următoarele acţiuni:
- Activităţi derulate în cadrul programului naţional de sănătate II.
Programul naţional de monitorizare a factorilor determinanţi din mediul de
viaţă şi muncă, Obiectiv 1: ,,Protejarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor
asociate factorilor de risc din mediul de viaţă" prin :
1) Supravegherea calităţii apei potabile - s-a efectuat monitorizarea de audit a
calităţii apei potabile distribuite prin sistemele centrale şi locale de
aprovizionare cu apă a populaţiei judeţului;
Au fost
analizate un numar de 88 de probe apa potabila cu 149 determinari fizico-chimice.
2) Evaluarea calităţii apei din piscine - Au fost analizate un numar de 1 probe
apa de cu 2 determinari fizico-chimice
3) Supravegherea cazurilor de
methemoglobinemie acută infantilă, generate de apa de fântână – Au fost analizate un numar de 4 de
probe apa fantana cu 16 determinari fizico-chimice.
-In cadrul Tematicii ISS DSP
Caras- Severin - Au fost analizate un numar de 24 probe apa de cu 101 determinari fizico-chimice
- Monitorizarea
intoxicatiilor acute neprofesionale cu produse chimice – au fost inregistrate 16 intoxicatii cu
produse chimice.
La solicitarea
agentilor economici si laboratorul a
efectuat determinari fizico-chimice contra cost in baza tarifelor
stabilite conform Ordin 208/03.2012
a)
apa
potabila si alte ape – 190 probe cu 876 analize
b) Produse
alimentare – 57 probe cu 60 analize
Activitatea desfasurata de catre laboratorul de toxicologie
este evidentiata in raportul de activitate prezentat de Compartimentul de
Medicina Muncii
COMPARTIMENT MEDICINA
MUNCII SI LABORATOR TOXICOLOGIE INDUSTRIALA
Activitatea desfăşurată în cadrul Compartimentului de Medicina Muncii
şi Laborator toxicologie industrială a
vizat în principal următoarele acţiuni:
u Activităţii derulate în cadrul
programului naţional de sănătate II. Programul naţional de monitorizare a
factorilor determinanţi din mediul de viaţă şi muncă, Domeniul 3 ‘’Privind protejarea sănătăţii şi
prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc din mediul de muncă”(
conf. HG. nr. 124/2013) prin:
1.
Supravegherea expunerii profesionale la agenti cancerigeni, mutageni, azbest și
controlul măsurilor pentru protejarea sănătătii fată de acest risc; – S-a
completat macheta de raportare - Anexa 5- și a fost transmisă către CRSP București
, pentru prelucrare şi analiză conform metodologiei. Număr de agenti economici
supravegheati- 1.
2. Evaluarea stării de sănătate
a muncitorilor agricoli expuși la pesticide ; -
Au fost transmise un număr de
25 Chestionare adresat persoanelor care utilizează/ manipulează pesticide către
CRSP București , pentru prelucrare şi analiză conform metodologiei.
6. Monitorizarea incidentei
bolilor profesionale si a absenteismului medical prin boala profesională ; - Au
fost efectuate 8 anchete de boală profesională, care s-au finalizat cu
declararea a 8 cazuri noi de boală profesională. Documentatia aferentă
cazurilor declarate s-a expediat lunar la institutiile care se ocupă cu
supravegherea bolilor profesionale. Număr de fișe BP2 completate și transmise la CNMRMC – 8.
¨
Evaluarea
factorilor de risc ocupaţionali prin supravegherea respectării condiţiilor de
muncă şi a normelor igienico-sanitare în vigoare, cercetarea dinamicii noxelor
profesionale în cursul proceselor tehnologice, comunicare,informare asupra
riscului profesional în unităţi cu profil industrial. - S-au efectuat 80 acţiuni. În cadrul
acestor acţiuni au fost efectuate determinări ale factorilor de risc fizico -
chimici după cum urmează: - determinări
ale nivelului de zgomot 160 din care 46 depăşesc LMA, determinări ale nivelului
de iluminat 19, determinări toxicologice 657 din care 78 depăşesc
LMA.
u
Controale
igienico-sanitare privind condiţiile de funcţionare a unităţilor, în vederea
autorizării sanitare de funcţionare, notificări, asistenţă de specialitate. – S-au
efectuat 5 controale cu eliberare de Notificări.
u Expertizarea locurilor de muncă cu condiţii
deosebite, nocive şi vătămătoare în vederea acordării drepturilor legale, la
solicitarea beneficiarilor. - S-au efectuat un număr de 29 expertizări locuri de muncă în vederea încadrării
acestora la conditii de muncă deosebit de periculoase sau vătămătoare, și s-au
întocmit buletine de determinare prin expertizare pentru fiecare loc de muncă
conform expunerii profesionale.
u
Monitorizarea
noxelor profesionale la locurile de muncă în timpul proceselor tehnologice( la
solicitare contra cost)- S-au efectuat 45 acţiuni la solicitare contra cost
efectuându-se 132 determinări de zgomot, 14 determinări de iluminat şi 537
determinări toxicologice.
Laboratorul de Igiena Radiaţiilor
1. Prin autorizaţia
C.N.C.A.N. Nr.MA 2289/2014 este
autorizat pentru desfăşurarea de activităţi în domeniul nuclear.
2. De asemenea prin certificatul de desemnare
C.N.C.A.N. Nr. LI 1923/2012 este
desemnat ca Laborator Notificat de Încercări.
Activitatea Laboratorului nostru s-a
desfăşurat conform autorizaţiilor C.N.C.A.N. mai sus menţionate.
3.Metodele de analiză şi numărul de probe
efectuate în cadrul laboratorului nostru sunt cele din tabelul de mai jos.
Metode de analiză acreditate(denumire) şi
Număr probe efectuate
|
Metode de analiză neacreditate(denumire) şi
Număr probe efectuate
|
-Măsurarea activităţii alfa
globale la apa nesalină şi la produsele alimentare.
-89 probe
|
-Determinarea dozei debit
gama a aerului comunal
-124 probe
|
-Măsurarea activităţii beta
globale la apa nesalină şi la produsele alimentare.
- 89 probe
|
-Determinarea activităţii
alfa globale a aerosolilor.
-52 probe
|
-Determinarea conţinutului de
Cs-137 în apă şi la produse alimentare.
-4 probe
|
-Determinarea
activităţii beta globale a
aerosolilor.
-52 probe
|
-Determinarea conţinutului de
Sr-90 în apă şi la produse alimentare.
-4 probe
|
-Determinarea activităţii
alfa globale în ape minerale.
-0 probe
|
-Monitorizarea
radioprotecţiei personalului expus profesional şi a persoanelor din populaţie
în unităţi care utilizează surse închise şi generatori de radiaţii.
-233 buletine dozimetrice
|
-Determinarea activităţii
beta globale în ape minerale.
-0 probe
|
-Monitorizarea zonei de lucru
a personalului expus profesional în unităţile medicale care utilizează surse
deschise.
-1 buletine dozimetrice
|
-Determinarea conţinutului de
Uraniu natural în ape şi produse alimentare
-44 probe
|
-Determinarea conţinutului de
Thoriu natural în ape şi produse alimentare
-44 probe
|
|
-Determinarea conţinutului de
K-40 în ape şi probe alimentare.
-30 probe
|
|
-Determinarea conţinutului de
Po-210 în apă, probe alimentare şi probe biologice
-4 probe
|
4.De asemenea s-au mai efectuat câte 3 determinări de activitate alfa şi
beta globală la probele de sol şi vegetaţie spontană din zona fostelor
exploatări uranifere Ciudanoviţa –Lişava.
Rezultatele determinărilor radioactivităţii se
încadrează în limita valorilor normale.
5.În vederea asigurării protecţiei contra radiaţiilor ionizante au fost
efectuate un număr de 66 controale de specialitate cu determinări de câmp şi
măsurători de arie, eliberându-se contra cost un număr de 233 buletine
dozimetrice pentru unităţile radiologice care utilizează surse închise şi
generatori de radiaţii şi 1 buletin dozimetric pentru unităţile radiologice
care utilizează surse deschise de
radiaţii.
6.Pentru funcţionarea în legalitate a unităţilor radiologice din
teritoriul arondat(Judeţele Caraş-Severin şi Hunedoara) au fost eliberate de
către laboratorul nostru un număr de:
- 26 autorizaţii sanitare;
- 12 avize sanitare;
- 45 vizări de autorizaţii sanitare;
7.Rezultatele determinărilor privind
conţinutul radioactiv al probelor analizate se încadrează în limitele normale
de variaţie.
8.În această perioadă de activitate nu am avut modificări de personal
expus profesional şi nici cazuri de suprairadiere, incidente sau accidente
nucleare.
BIROUL
AVIZE/AUTORIZAŢII SANITARE – DSP CARAŞ-SEVERIN
Documente eliberate:
Autorizaţii sanitare de
funcţionare 135
Notificări/ Asistenţă de
specialitate 68
Certificarea conformităţii 10
Plan Urbanistic de Zona
2
Plan Urbanistic de Detaliu 1
Plan Urbanistic General
2
Avize de principiu(studiul de
fezabilitate) 7
Certificate de absolvire conf.
Ord. MS 1225/2003 845
Notificări(negaţii) eliberate
conf. Protocol 1598/2008 între Ministerul Sănătăţii şi APRDP.
Serviciul
de Control în Sănătate Publică al Direcţiei de Sănătate Publică al judeţului
Caraş –Severin, în anul 2014
Activitatea Serviciului de Control în Sănătate
Publică s-a desfăşurat potrivit Ordinului MS 824/2006, actualizat, pentru
aprobarea Normelor privind organizarea si functionarea Inspectiei Sanitare de
Stat coroborat cu Ordinul 1078/2010 privind aprobarea regulamentului de
organizare si functionare si a structurii organizatorice ale directiilor de
sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti.
Activitatea s-a desfăsurat
cu un numar de 7 inspectori sanitari şi 2 asistenti inspectori, conform,
următorului plan :
I.realizarea
acţiunilor tematice de control dispuse de Ministerul Sănătăţii - 20 acţiuni
realizate :
Denumirea acţiunii
|
Obiective
|
|
1.
|
Acţiune de control privind
respectarea prevederilor Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea şi combaterea efectelor consumului produselor din
tutun
|
v
Conformitatea
comercializării produselor din tutun art. 3 alin (5)-(10) Legii nr. 349/2002
·
Respectarea prevederilor privind ambalajul
produselor din tutun conform art. 6
|
2.
|
Acţiune de control privind condiţiile de
funcţionare a cabinetelor de medicină de familie şi de specialitate inclusiv
a cabinetelor de medicina dentara
|
1. Verificarea respectării
condiţiilor de funcţionare conform Ordinului nr. 1338/2006 pentru aprobarea
Normelor privind structura funcţională a cabinetelor medicale şi de medicină
dentară
2.
Controlează
conformitatea înregistrării şi raportării datelor medicale, inclusiv pentru
activitatea derulată în cadrul programelor naţionale de sănătate şi de
furnizare a datelor privind registrele judeţene/naţionale de vaccinare şi
boli cronice conform metodologilor şi a legislaţiei în vigoare
3. Respectarea
prevederilor legale privind gestionarea deşeurilor periculoase conform
Ordinului MS nr. 1226/2012
·
Respectarea normelor de curăţenie şi sterilizare conform prevederilor
Ordinului MS nr. 261/2007
·
Conformitatea
produselor biocide (avizare, etichetare, utilizare) la prevederile
Regulamentului nr. 528/2012 punerea la dispozitie pe piată și utilizarea
produselor biocide
·
Respectarea
dispoziţiilor Legii nr. 349/2002, privind interzicerea fumatului în spaţiile
publice închise.
·
Controlul
efectuării vaccinărilor obligatorii şi împotriva gripei sezoniere din cadrul
Programului Naţional de imunizări
|
3.
|
Acţiune
tematică privind controlul suplimentelor alimentare şi produsele cu adaus de
vitamine şi minerale
|
4.
Inspecţia
suplimentelor alimentare la producători, importatori, distribuitori, unităţi
de desfacere (avizare, etichetare, compoziţie, materii prime, ambalare,
depozitare)
5.
Verificarea respectării prevederilor Ordinului MS nr.
1069/2007 pentru aprobarea Normelor privind suplimentele alimentare
6.
Verificarea respectării prevederilor Ordinului MAPDR/MS/ ANSVSA nr.
1228/244/63/2005 privind prelucrarea, procesarea şi comercializarea plantelor
medicinale şi aromatice utilizate ca atare, parţial procesate sau procesate
sub formă de suplimente alimentare predozate cu privire la notificare,
etichetare, menţiuni terapeutice;
7.
Verificarea respectării prevederilor Regulamentului
(CE) nr. 1925/2006;
8.
Verificarea respectării prevederilor Ordinului nr.
369/61/291/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind introducerea
pe piaţă a alimentelor la care s-au adăugat vitamine, minerale şi alte
substanţe
9.
Legea nr. 104/2008 privind prevenirea şi combaterea
traficului ilicit de substanţe dopante cu grad mare de risc
10. Legii
nr. 511/2006 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 59/2009 privind
utilizarea suplimentelor nutritive de către sportivi
11. Prelevare de probe
|
4.
5.
|
Actiune tematică de
control pentru verificarea conformitatii vopselelor de par
Acţiune
tematică de control în unităţile sanitare cu paturi
|
·
Verificarea la producători, importatori,
distribuitori şi unităţi
de desfacere, saloane de înfrumusetare, a vopselelor de păr, inclusiv cele
profesionale (notificare,etichetare,compozitie,alegatii,depozitare,dosare
tehnice )
·
Verificarea respectării prevederilor
Regulamentului CE nr 1223/2009 al Parlamentului European și al Consiliului
privind produsele cosmetice
·
Verificarea respectării prevederilor
Regulamentului CE nr. 655/2013 al Comisiei de stabilire a unor criterii
comune pentru justificarea declaratiilor utilizate în legătură cu produsele
cosmetice.
·
Prelevare de probe
·
Verificarea respectării condiţiilor de
funcţionare conform Ordinului MS nr. 914/2006 pentru aprobarea normelor
privind condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească un spital în vederea
obţinerii autorizaţiei sanitare de funcţionare
·
Controlează modul în care spitalul îşi
respectă obligaţia legală de a înregistra, stoca, prelucra şi transmite
informaţiile legate de activitatea sa, potrivit dispoziţiilor legale în
vigoare
·
Verificarea măsurilor privind prevenirea
infecţiilor nosocomiale Ordinul MS nr.
916/2006 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi control al
infecţiilor nosocomiale în unităţile sanitare)
·
Respectarea prevederilor legale privind
gestionarea deşeurilor periculoase (Ordinul MS nr. 1226/2012 pentru aprobarea
Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţile
medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de
date privind deşeurile rezultate din activităţile medicale)
·
Respectarea normelor de curăţenie şi
sterilizare conform prevederilor Ordinului MS nr. 261/2007 pentru aprobarea
Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile
sanitare
·
Conformitatea
produselor biocide (avizare, etichetare, utilizare) la prevederile
Regulamentului nr. 528/2012 privind plasarea pe piaţă a produselor biocide
·
Respectarea
dispoziţiilor Legii nr. 349/2002,
privind interzicerea fumatului în spaţiile publice închise
·
Ord.
MS 1091/2006 privind aprobarea protocoalelor de transfer interclinic al
pacientului critic
·
Ord.MS
2021/691/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare ale titlului
IV – Sistemul national de asistentă medicală de urgentă și de prim ajutor
calificat, din Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii.
·
Ord
MS 1706/2007 privind conducerea și organizarea unitătilor și compartimentelor
de primire a urgentelor
·
Ord.
MS 905/2009 privind înfiintarea Dispeceratului unic pentru centralizarea
paturilor libere care se asigură de către spitalele de urgentă din municipiul
București pentru internarea pacientilor proveniti din unitătile de primire
urgente sau compartimentele de primire urgente
|
6.
7.
|
Acţiune tematică pentru verificarea utilizării
aditivilor alimentari
Actiune tematică de control la proiectele
finantate din POP PNDR, finalizate
|
·
Verificarea
respectării prevederilor Ordinului nr. 438/295/2002 pentru aprobarea
Normelor privind aditivii alimentari destinaţi utilizării în produsele
alimentare pentru consum uman
·
Prelevare de probe
·
Respectarea dispoziţiilor Legii nr. 349/2002, privind interzicerea
fumatului în spaţiile publice închise
·
Verificarea proiectelor finantate din POP,
conform prevederilor Protocolului incheiat între MS și Ministerul
Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, notificărilor privind
conformitătile obiectivului cu normele de igienă și sănătate publică,
respectiv cu legislatia în vigoare
·
Verificarea proiectelor finantate din PNDR,
conform prevederilor Protocolului încheiat între MS și Agentia de Plăti
pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit, notificărilor privind conformitătilor
obiectivului cu normele de igienă și sănătate publică sau autorizatia
sanitară de functionare, după caz, respectiv cu legislatia în vigoare.
|
8.
9.
|
Actiune
tematică de control la serviciile de asistentă medicală de urgentă
prespitalicească
Actiune
tematică de control privind gestionarea deșeurilor medicale
|
·
Ord.MS/MAI
2021/691/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare ale titlului
IV – Sistemul national de asistentă medicală de urgentă și de prim ajutor
calificat, din Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii.
·
Ord.
MS/MAI 1091/2006 privind aprobarea protocoalelor de transfer interclinic al
pacientului critic
·
Ord
MS/MAI 1092/1500/2006 privind stabilirea competentelor și atributiilor
echipajelor publice cde interventie de diferite niveluri în faza
prespitalicească
·
Ord.
MS/MAI 2011/21386/2007 privind unele măsuri în asistentă medicală de urgentă
prespitalicească
·
Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor
·
HG nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii
deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv
deşeurile periculoase, cu modificările şi completările ulterioare
·
HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase şi
nepericuloase pe teritoriul României
·
ORD MS nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind
gestionarea deșeurilor rezultate din activitătile medicale și a Metodologiei
de culegere a datelor pentru baza natională de date privind deșeurile
rezultate din activitătile medicale
·
OrD MS. 1279/2012 privind aprobarea Criteriilor de evaluare, a
conditiilor de functionare și monitorizare a echipamentelor de tratare prin
decontaminare termică la temperaturi scăzute a deșeurilor medicale
periculoase.
·
Ord.MS 613/2009 privind aprobarea Metodologiei de evaluare a
autovehicolelor utilizate pentru transportul deșeurilor periculoase rezultate
din activitatea medicală
|
10.
11.
12.
13.
|
Actiune tematică de
control pentru verificarea respectării reglementărilor legale în vigoare a
unitătilor acreditate în domeniul transplantului
Acţiune
de control de verificare a conformităţii
produselor pentru machiere și a produselor destinate aplicării pe buze
Actiune
tamatică de control privind apa minerală naturală îmbuteliată și apa de masă
îmbuteliată ( în sticle sau alte recipiente )
Actiune
tematică de control în taberele școlare și unitătile de turism cu activităti
similare
|
-
Verificarea repectării prevederilor legale din
Ord. MS 1763/2007 privind stabilirea cerintelor tehnice pentru donarea,
prelevarea, testarea, procesarea, conservarea, distribuirea, codificarea și
trasabilitatea tesuturilor și celulelor de origine umană utilizate în scopuri
terapeutice, precum și notificarea incidentelor adverse severe și a
reactiilor adverse grave survenite în timpul transplantării lor
-
Verificarea respectării prevederilor legale
din Tilul VI al Legii nr. 95/2006
-
Verificarea aplicării măsurilor de control al
calitătii precum și respectarea prevederilor legale în vigoare din domeniul
transplantului la unitătile care prelevează tesuturi și celule umane,
unitătile sanitare care desfășoară activităti de utilizator de tesuturi
și/sau celule umane în scop terapeutic ( Ord MS 1089/2010)
-
Verificarea respectării condișiilor de
functionare conform Ord Ms 1338/2006
-
Verificarea respectării conditiilor de
functionare conform Ord MS 914/2006 pentru aprobarea Normelor privind
conditiile pe care trebuie să le îndeplinească un spital în vederea obtinerii
autorizatiei sanitare de funtionare
-
Verificarea respectării prevederilor Ord
MS nr 916/2006 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și
control al infectiilor nosocomiale în unitătile sanitare
-
Respectarea
prevederilor legale privind gestionarea deșeurilor periculoase, Ord MS nr
1226/2012
-
Respectarea
normelor de curătenie și sterilizare conform prevederilor Ord.MS 261/2007
-
Conformitatea
produselor biocide ( avizare, etichetare, utilizare) la prevederile
Regulamentului nr 528/2012 privind punerea la dispozitie pe piată și
utilizarea produselor biocide.
-
Respectarea dispozitiilor Legii nr 349/2002
privind interzicerea fumatului în spatiile publice închise
·
Verificarea la producători, importatori,
distribuitori şi unităţi
de desfacere, saloane de înfrumusetare, a vopselelor de păr, inclusiv cele
profesionale (notificare,etichetare,compozitie,alegatii,depozitare,dosare
tehnice )
·
Verificarea respectării prevederilorr
Regulamentului CE nr. 1223/2009 al Parlamentului European și al Consiliului
privind produsele cosmetice
·
Verificarea respectării prevederilor
Regulamentului CE nr. 655/2013 al Comisiei a unor criterii comune pentru
justificarea declaratiilor utilizate în legătură cu produsele cosmetice.
·
Prelevare de probe
·
Verificarea
la producători, importatori, distribuitori şi unităţi
de desfacere a conformităţii produselor (notificare/înregistrare, etichetare,
compoziţie, ambalaj, depozitare, etc.)
-
Verificarea
respectării prevederilor Ordinului MS nr. 341/2007 pentru aprobarea normelor
de igienă şi a procedurii de notificare a apelor potabile îmbuteliate, altele
decât apele minerale naturale sau decât apele de izvor, comercializate sub
denumirea de apă de masă
-
Verificarea respectării prevederilor Hotărâre
nr. 1020/2005 pentru aprobarea Normelor tehnice de exploatare şi
comercializare a apelor minerale naturale
-
Verificarea respectării prevederilor
Regulamentului (CE) nr. 1935/2004 din 27 octombrie 2004 privind materialele
şi obiectele destinate să vină în contact cu produsele alimentare şi de
abrogare a Directivelor 80/590/CEE şi 89/109/CEE
-
Verificarea respectării prevederilor
Regulamentului (CE) NR. 882/2004 privind controalele oficiale efectuate
pentru a asigura verificarea conformităţii cu legislaţia privind hrana pentru
animale şi produsele alimentare şi cu normele de sănătate animală şi de
bunăstare a animalelor.
-
Verificarea respectării prevederilor Ordinului
MS nr. 1955/1995 pentru aprobarea Normelor de igienă privind unităţile pentru
ocrotirea, educarea şi instruirea copiilor şi tinerilor şi a Ordinului MS nr.
536/1997 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind
mediul de viaţă al populaţiei,
-
Verificarea
respectării prevederilor Legii
nr. 123/2008 privind comercializarea produselor alimentare în incinta
unităţilor de învăţământ
-
Verificarea
respectării prevederilor
Ordinului MS nr. 976/1998
-
Conformitatea
produselor biocide (avizare, etichetare, utilizare) la prevederile
Regulamentului nr. 528/2012
-
Respectarea
dispoziţiilor Legii nr. 349/2002, privind interzicerea fumatului în spaţiile
publice închise
-
Verificarea
respectării prevederilor
Hotarârea Guvernului nr. 355/2007 şi ale Ordinului MS nr.
1225/5031/2003
|
14.
|
Acţiune tematică de control pentru verificarea conformităţii
apelor de îmbăiere
|
·
Supravegherea şi inspecţia zonelor naturale utilizate pentru îmbăiere
conform HG nr. 88/2004 pentru aprobarea Normelor de supraveghere, inspecţie
sanitară şi control al zonelor naturale utilizate pentru îmbăiere şi HG nr.
459/2002 privind aprobarea Normelor de calitate pentru apa din zonele
naturale amenajate pentru îmbăiere
·
Verificarea respectării normelor
igienico-sanitare de funcţionare a ştrandurilor/piscinelor, conform Ordinului
MS nr. 536/1997
·
Verificarea
respectării prevederilor HG nr 546/2008 privind gestionarea calitătii
apei de îmbaiere
·
Verificarea respectării Ord MS 183/2011
privind aprobarea Metodologiei de monotorizare și evaluare a zonelor de
îmbăiere
·
Prelevare probe
|
15.
16.
|
Acţiune tematică de control privind activităţile de
îngrijire la domiciliu
Acţiune tematică
de control a cabinetelor în care se realizează proceduri de tatuaj și
piercing și a produselor destinate
tatuajelor permanente și semipermanente
|
·
Ordin MS nr. 318/2003 pentru aprobarea
Normelor privind organizarea şi funcţionarea îngrijirilor la domiciliu,
precum şi autorizarea persoanelor juridice şi fizice care acordă aceste
servicii
·
Respectarea prevederilor legale privind
gestionarea deşeurilor periculoase, conform Ordinului MS nr. 1226/2012;
·
Respectarea normelor de curăţenie şi sterilizare conform prevederilor
Ordinului MS nr. 261/2007;
·
Conformitatea
produselor biocide (avizare, etichetare, utilizare) la prevederile
Regulamentului nr. 528/2012;
·
Respectarea dispoziţiilor Legii nr.
349/2002, privind interzicerea fumatului în spaţiile publice închise
·
Verificarea modului de respectare de către
cabinetele de tatuaj și piercing a prevederilor Ord MS 1136/2007 privind
aprobarea Normelor de igienă pentru cabinetele de înfrumusetare corporală, cu
modificările și completările ulterioare
·
Verificarea respectării prevederilor Ord
MS 261/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curatarea, dezinfectia
și sterilizarea în unitătile sanitare cu modificările și completările
ulterioare
·
Verificarea respectării prevederilor Ord
MS nr 916/2006 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și
control al infectiilor nosocomiale în unitătile sanitare
·
Verificarea respectării prevederilor Ord MS nr
1338/2007 pentru aprobarea Normelor privind structura functonală a
cabinetelor medicale și de medicină dentară, cu modificările și completările
ulterioare după caz
·
Verificarea respectării prevederilor
Regulamentul CE nr 1223/2009 al Parlamentului European și al Consiliului
privind produsele cosmetice
·
Verificarea respectării prevederilor
Regulamentului CE nr 655/2013 al Comisiei de stabilire a unor criterii comune
pentru justificarea declaratiilor utilizate în legătură cu produsele
cosmetice
·
Prelevare probe
|
17.
|
Acţiune de control în unităţile de învăţământ şi a
unităţilor de catering şi mijloacelor de transport produse alimentare
|
Ø
Respectarea normelor de
igienă conform Ordinului MS nr.
1955/1995
Ø
Verificarea
respectării prevederilor Legii
nr. 123/2008 privind comercializarea produselor alimentare în incinta
unităţilor de învăţământ
Ø
Respectarea dispoziţiilor Legii nr. 349/2002,
privind interzicerea fumatului în spaţiile publice închise şi al art. 3 alin.
(7^1)
Ø
Verificarea respectării Ordonanţei de urgenţă
a Guvernului nr. 96/2002 privind
acordarea de produse lactate şi de panificaţie pentru elevii din clasele I -
VIII din învăţământul de stat şi privat, precum şi pentru copiii preşcolari
din grădiniţele de stat şi private cu program normal de 4 ore (prelevare de
probe)
Ø
Verifcarea
unităţilor de producţie şi distribuţie care furnizează produsele din
programul „Lapte şi corn” (prelevare de probe)
Ø
Verificarea respectării prevederilor Hotarârea Guvernului nr. 355/2007 şi ale
Ordinului MS nr. 1225/5031/2003
|
18.
19.
20.
|
Acţiune tematică de control privind materialele în
contact cu alimentul
Acţiune
de control pentru verificarea
produselor biocide
Acţiune tematică de control
privind verificarea conformitătii laboratoarelor de analize medicale
|
-
Inspecţii la producători, importatori,
distribuitori pentru verificarea respectării prevederilor Regulametului (CE)
1935/2004 (etichetare, declaraţie de conformitate şi documentele de suport)
Ø
Prelevare de probe
Ø
Inspecţii la unităţile de desfacere şi utilizatori pentru verificarea
produselor biocide plasate pe piaţă (actul de plasare pe piaţă, eticheta)
Ø
Inspecţii
la producători, importatori,distribuitori, în unităţile de depozitare,
desfacere şi de prestare a serviciilor pentru verificarea respectării
deciziilor CE de interzicere a comercializării unor produse biocide
Ø
Conformitatea
produselor biocide (avizare, etichetare, utilizare) la prevederile
Regulamentului nr. 528/2012
Ø
Prelevare
probe pentru alcool sanitar
Ø
Verificarea
respectării conditiilor de functionare conform Ord MS 1301/2007
Ø
Respectarea
prevederilor legale privind gestionarea deșeurilor periculoase, Ord MS nr
1226/2012
Ø
Respectarea
normelor de curătenie și sterilizare conform prevederilor Ord.MS 261/2007
Ø
Conformitatea
produselor biocide ( avizare, etichetare, utilizare) la prevederile
Regulamentului nr 528/2012 privind punerea la dispozitie pe piată și
utilizarea produselor biocide.
|
21.
22.
23.
24.
|
Acţiune tematică de control în unităţile de transfuzii
din spitale
Acţiune tematică de control la centrele de transfuzie sanguină
Acţiune tematică de control privind conditiile de
aprovizionare cu apă potabilă din mediul rural
Actiune tematică de control privind mentiunile
nutritionale și mentiunile de sănătate
|
-
Verificarea respectării prevederilor Ordinului MS Nr. 1224/2006 pentru
aprobarea Normelor privind activitatea unităţilor de transfuzie sanguină din
spitale
-
Verificarea respectării prevederilor Cap. 5 al
Ordinului MSP nr. 1226/2006 pentru
aprobarea Normelor privind colecta, controlul biologic, prepararea,
conservarea, distribuţia şi transportul sângelui şi componentelor sanguine
umane
-
Verificarea respectării prevederilor Ordinului MSP nr. 1227/2006 pentru
aprobarea Normelor privind transfuzia autologă
-
Verificarea respectării prevederilor Ordinului MSP nr. 1228/2006 pentru aprobarea Normelor privind
organizarea sistemului de
hemovigilenţă, de asigurare a trasabilităţii, precum şi a
Regulamentului privind sistemul de înregistrare şi raportare în cazul apariţiei de incidente şi reacţii
adverse severe legate de colecta şi administrarea de sânge şi de componente
sanguine umane
Ø
Verificarea respectării prevederilor Ordinului
MSP nr. 1237/2007 privind aprobarea Nomenclatorului naţional al componentelor
sanguine umane pentru utilizare terapeutică
-
Verificarea respectării prevederilor Ordinului
MSP nr. 1343/2007 pentru aprobarea Ghidului naţional de utilizare terapeutică
raţională a sângelui şi a componentelor sanguine umane
-
Verificarea respectării prevederilor Ordinului
MS Nr. 1132/2007 pentru aprobarea Normelor privind standardele şi
specificaţiile referitoare la sistemul de calitate pentru instituţiile
medicale care desfăşoară activităţi în domeniul transfuziei sanguine
-
Verificarea respectării conformitătii centrelor
de transfuzii sanguine la prevederile legale în vigoare
-
Verificarea respectării Legii 458/2002 privind
calitatea apei potabile, republicată, cu modificările și completările
ulterioare în ceea ce privește calitatea apei potabile din mediul rural
-
Verificarea conditiilor de aprovizionare cu
apă potabilă ( captarea, statia de tratarea apei potabile, distributia apei
potabile)
-
Prelevare probe
-
Verificarea respectării prevederilor
Regulamentului CE nr 1924/2006 privind mentiunile nutritionale și de sănătate
înscrise pe produsele alimentare, ale Regulamentului
-
Verificarea respectării prevederilor
Regulamentului CE nr 1924/2006 privind mentiunile nutritionale și de sănătate
înscrise pe produsele alimentare, ale Regulamentului 432/2012 de stabilire a
unei liste de mentiuni de sănătate permise, înscrise pe produsele alimentare,
altele decât cele care se referă la reducerea riscului de îmbolnăvire și la
dezvoltarea și sănătatea copiilor, conform atributiilor stabilite în Ordinul
nr 1705/45/28 din 2012 al minisrului nsănătătii, al președintelui Autoritătii
Nationale petru Protectia Consumatorilor și al președintelui Autoritătii
Nationale Sanitar Veterinare și pentru Siguranta Alimentului privind
controlul pe piată al mentiunilor nutritionale și de sănătate înscrise pe
produsele alimentare.
|
25.
26.
27.
28.
|
Actiune
tematică de control a laboratoarelor de analize medicale și transport probe
biologice
Actiune
tematică de control privind pasta de dinti pentru copii și adulti
Acţiune tematică de control privind
conformitatea alimentelor cu destinaţie nutriţională specială
Actiune tematică de control privind
conformitatea truselor de machiaj pentru copii
|
-
Verificarea
respectării conditiilor de functionare conform Ord MS 1301/2007
-
Verificarea
conformitătii produselor biocide (avizare, etichetare, utilizare) la
prevederile Regulamentului nr 528/2012 privind punerea la dispozitie pe piată
și utilizarea produselor biocide.
-
Respectarea
normelor de curătenie și sterilizare conform prevederilor Ord.MS 261/2007
-
Verificarea
respectării prevederilor în vigoare privind gestionarea deșeurilor
periculoase provenite din activitatea medicalăm precum și a celor menajere
-
Respectarea dispoziţiilor Legii nr. 349/2002,
privind interzicerea fumatului în spaţiile publice închise
-
Verificarea la producători, importatori,
distribuitori şi unităţi
de desfacere, saloane de înfrumusetare, a vopselelor de păr, inclusiv cele
profesionale (notificare,etichetare,compozitie,alegatii,depozitare,dosare
tehnice )
-
Verificarea respectării prevederilor
Regulamentului CE nr. 655/2013 al Comisiei a unor criterii comune pentru
justificarea declaratiilor utilizate în legătură cu produsele cosmetice.
-
Prelevare de probe
12. Verificarea respectării prevederilor
Ordinului MS nr. 387/2002 pentru aprobarea Normelor privind alimentele
cu destinaţie nutriţională specială
13. Prelevarea
probelor
14.
Verificarea la producători, importatori,
distribuitori şi unităţi
de desfacere, saloane de înfrumusetare, a vopselelor de păr, inclusiv cele
profesionale (notificare,etichetare,compozitie,alegatii,depozitare, dosare
tehnice )
15.
Verificarea respectării prevederilorr
Regulamentului CE nr. 1223/2009 al Parlamentului European și al Consiliului
privind produsele cosmetice
16. Verificarea
respectării prevederilor Regulamentului CE nr. 655/2013 al Comisiei a unor
criterii comune pentru justificarea declaratiilor utilizate în legătură cu
produsele cosmetice.
17. Prelevare
de probe
|
II.Realizarea acţiunilor tematice de
control stabilite de serviciul judeţean de control în sanătate publică :
1.
Verificarea respectării normelor
igienico-sanitare legale privind
unităţile de turism – februarie.
2.
Verificarea respectarii normelor igienico-sanitare legale privind apele de îmbăiere la deschiderea sezonului de
îmbăiere – mai.
3. Verificarea modului de gestionare a deşeurile rezultate din activitatea medicală în perioada caniculară – iulie-august.
4. Verificarea respectarii normelor sanitare în vigoare la
instalatiile centrale de tratare si
distribuţie a apei potabile - zone
urbane – martie-aprilie.
5. Verificarea respectării normelor
igienico-sanitare în cabinetele medicale şcolare.
6. Verificarea condiţiilor de funcţionare din unităţile de dializă – iulie.
7. Verificarea
respectării legislaţiei specifice privind unitatea de producţie produse cosmetice – august.
8.Verificarea respectării legislaţiei specifice privind unitatea de de producţie MCA –(materiale plastice) –
octombrie.
9. Verificarea respectării normelor igienico-sanitare legale privind unităţile de înfrumuseţare –
mai-iunie.
III.Realizarea controalelor curente şi recontroalelor , pe următoarele
domenii de activitate:
1.apa
potabilă – instalaţii
centrale (producători, distribuitori, verificarea monitorizării de audit şi
control) - 58 controle cu 16 probe recoltate;
2.turism
– unităţi cazare 67 controale, ape imbăiere - 10 cu 3 probe recoltate;
3.mediu de viaţă - 141 controale;
4.tutun -1185controale;
5.mediu de munca -1 controal ;
6.cosmetice
– magazine desfacere, unităţi înfrumuseţare, controale pe produse cosmetice
-319 controale în unităţi, 569 controale pe produse cosmetice, 5 probe
recoltate;
7.biocide
– unităţi desfacere, utilizatori, unităţi DDD - 719 controale pe unitaţi ,
controale pe produse biocide - 21 (TP1- igienă umană, TP2- zone de sănătate
publică, TP3- igienă veterinară, TP4-aaliment, TP14- rodenticide , TP 18 –
insecticide, acaricide);
8.învaţământ
– unităţi antepreşcolare, preşcolare, şcolare, internate, cantine, tabere,
unităţi ocrotire minori,- 261 controale
şi 42 controale pe produs şi meniu – Legea 123/2008;
9.unităţi
sanitare – asistenţă medicală primară, dentară, ambulatorie, asistenţă
prespitalicească - 239 controale; laboratoare analize- 11 controale; - asistenţă spitalicească - 10 controale
integrale, 12 controale pe diferite comp. : deșeuri periculoase,
sterilizare, spălătorie, bloc alimentar;
10.unităţi de transfuzii - 3 ( centru
judeţean şi unităţi transfuzii din spitale) ;
11.deşeuri medicale periculoase – 315
controale;
12.aliment – 914 controale cu 18 recoltări de probe din care 14
probe conforme, 2 probe în lucru.
13.alerte rapide –18 alerte ( SRAAF 18 -
aliment);
IV.Verificarea unitaţilor autorizate pe declaraţie pe proprie răspundere.
V. Realizarea acţiunilor de
control comune cu alte instituţii : 4.
Domenii :
1. Sesizare zone de
locuit ( Directia de Asistentă Socială a
Primăriei Mun. Reșita ).
2.- domeniul unitati sanitare
- verificarea modului de functionare a centrelor de permanentă – CASA DE
ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE A JUDETULUI CARAȘ
- SEVERIN
3. FARMACII – Verificarea
farmaciilor conform Ordinului MS nr.1299/05.11.2014 (CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE A JUDETULUI
CARAȘ – SEVERIN)
4. SESIZARE – Zone de locuit ( PRIMARIA FOROTIC, POLITIE)
VI. Rezolvarea reclamaţiilor şi petiţiilor - 65.
Menţionăm
că la nivelul judeţului nu s-au înregistrat evenimente epidemiologice
deosebite.
Număr avertismente aplicate – 199.
Număr amenzi aplicate: 42,
în valoare totală de lei 29.700 lei ( 5-aliment, 1-mediu viată, 6 -
tutun, 1- salon infrumusetare, 1- biocide, 6 - unitati sanitare, 14- unităti
sanitare cu paturi, 8 – deșeuri periculoase), din care achitate 39, comunicate administratiei publice locale-
3, contestate 2.
Decizii
suspendare activitate -
0.
Alimente scoase din consum – 12 buc adică 12 cutii suplimente
alimentare, 10,5 l
băuturi răcoritoare, 0,96 kg
stiksuri au fost retrase de la
comercializare.
Cosmetice:- retrase de la comercializare 502;
- distruse: 26 ,
- retur la producător: 171,
- probe recoltate : 5, din
care 4 probe corespunzătoare,1 probă în lucru.
Dificultăţile întămpinate în activitatea desfăşurată sunt legate de
:
- mijloace de transport insuficiente – 1
maşină care mai deserveşte şi celelalte sevicii şi compartimente
ale DSP;
-
cota de benzină nu acoperă solicitările;
-
din personalul încadrat 2 inspectori se
află în concediu de ingrijire copil din cursul anului 2013 - 2014 un inspector
(medic – specialitatea igienă) a ieşit la pensie pentru limită de vârstă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu