Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 18 iunie 2014

Proiectul „Eficienţă şi calitate în Serviciile Publice de Ocupare - ECSPO”

Investeste in oameni !
FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operational Sectorial  pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Axa prioritara  nr.4  ,, Modernizarea Serviciului Public de Ocupare”
Domeniul major de interventie 4.2 ,, Formarea personalului propriu  al SPO”

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Caraş-Severin derulează proiectul „Eficienţă şi calitate în Serviciile Publice de Ocupare - ECSPO” , proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 .
            Proiectul se derulează în parteneriat cu 5 Agenţii Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă din ţară: AJOFM Mehedinţi, AJOFM Timiş, AJOFM Arad, AJOFM Gorj şi AJOFM Alba, cu Centrul Regional de Formare Continuă pentru Administraţia Publică Locală Timişoara şi cu un partener transnaţional : VUC Storstrom din Danemarca . Durata de implementare a proiectului este de 36 luni, începând cu data de 01.08.2011.
            Obiectivul acestui proiect îl reprezintă creşterea nivelului de competenţe şi abilităţi profesionale a personalului SPO, în vederea îmbunătăţirii calităţii, eficienţei serviciilor de ocupare, utilizând o strategie eficientă de formare profesională continuă, adaptată dinamicii pieţei muncii.
            Proiectul se adresează unui grup ţintă format din  angajaţi ai SPO din cele 6 agenţii pentru ocuparea forţei de muncă , valoarea totală a proiectului fiind de 3.677.035 lei, din care 732.243 lei este contribuţia solicitantului.
            În cadrul proiectului s-au desfăşurat cursuri de formare şi specializare pentru îmbunătăţirea competenţelor specifice pentru echipa CADRU (Competențe și abilități în dezvoltarea resurselor umane) formată din 36 persoane :  evaluator de competenţe, mentorat şi manager îmbunătăţire procese. După finalizarea acestor module, fiecare mentor a fost responsabil de transmiterea cunoştinţelor specifice domeniilor de intervenţie stabilite în strategie şi au prelucrat aceste informaţii în grupurile de lucru formate din ceilalţi angajaţi  ai SPO.
În perioada 12-16 mai 2014 , membrii echipei CADRU au participat la o vizită de studiu în Danemarca la partenerul transnaţional, în cadrul activităţii A.5.Specializarea echipei C.A.D.R.U. , fiind urmărită  dezvoltarea unor abilităţi specifice de lucru si perfecţionare continuă a personalului propriu din SPO. În cadrul acestei vizite la VUC Storstrom , institutie publica specializata in formarea profesionala a functionarilor publici, a somerilor, tinerilor, studentilor, adultilor, folosind platforme de invatare la distanta, au fost prezentate conceptele de Global Class şi cel de invatare virtuala – virtual learning / Global Guest Teacher,  evidentiindu-se avantajele invatarii la distanta, fiind prezentată şi utilizarea instrumentelor de lucru tip SMART BOARD – Flipped learning.
În cadrul activităţii A.9. Organizare acţiuni/evenimente cu scop formativ, în perioada 16-19 iunie 2014 se desfasoara la Băile Herculane un workshop cu scopul transferului de bune practici între partenerul transnaţional şi cele 6 SPO partenere în proiect. Reprezentanţii VUC Storstrom din Danemarca vor prezenta experienţa lor în ceea ce priveşte utilizarea Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţionale în cadrul SPO, precum şi învăţarea la distanţă ca instrument pentru educaţie. De asemenea, vor fi realizate prezentări video cu privire la  programul pentru tineri oferit de către VUC Storstrom pentru SPO, modele de piaţă de muncă în Danemarca, precum şi utilizarea tehnologiei video în educaţie şi în sectorul public.
Informaţii suplimentare despre derularea proiectului  pot fi obţinute de la   d-na Linţa Liliana – manager de proiect, tel 0255/212160, mail: caras_severin@ajofm.anofm.ro.

COMUNICAT DE PRESĂ 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu