Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 5 iunie 2021

Pot operatorii sa refuze portarea numarului de telefon?

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) subliniaza faptul ca furnizorii nu pot refuza utilizatorilor portarea numarului de telefon decat in anumite situatii stabilite de lege: daca cererea de portare nu este corect completata, datele de identificare a abonatului sunt incorecte sau nu corespund cu numarul a carui portare se solicita sau operatorul donor nu mai furnizeaza serviciul de telefonie prin intermediul numarului respectiv. Furnizorul la care se doreste portarea poate refuza portarea numarului numai in cazul in care nu furnizeaza tipul de serviciu solicitat de utilizator.

Campania de control a ANCOM

Pentru a verifica modul in care furnizorii respecta dispozitiile legale privind portabilitatea, ANCOM a derulat in luna aprilie o campanie de control de tip "mystery shopping" la principalii operatori de servicii de comunicatii electronice (Vodafone Romania S.A., Orange Romania S.A., RCS & RDS S.A. si Telekom Romania Mobile Communications S.A.). Pentru desfasurarea acestei campanii au fost constituite 4 echipe de control care, pe parcursul a doua zile consecutiv, au desfasurat actiuni de control, simultan, la fiecare dintre furnizorii mentionati anterior, in urmatoarele localitati: Bucuresti, Pitesti, Ploiesti si Targoviste. Personalul de control a solicitat reprezentantilor din punctele de lucru verificate, in calitate de client, portarea unui numar de telefon de la abonament la cartela prepaid.

Din cele 16 actiuni de control (cate patru actiuni la fiecare furnizor) desfasurate, intr-un caz a fost constatat refuzul portarii numarului de telefon. Este vorba de societatea Telekom Romania Mobile Communications S.A. si, pentru ca nu era la prima abatere de acest gen, compania a fost sanctionata cu amenda contraventionala in cuantum de 15.000 lei. In cazul celorlalti trei furnizori verificati nu au fost identificate nerespectari ale prevederilor legale.

Care sunt pasii de urmat pentru portarea numarului de telefon?

In momentul in care utilizatorii aleg sa isi porteze numarul de telefon, trebuie sa completeze o cerere de portare prin care solicita transferul numarului, cerere care se depune la furnizorul la care doresc sa se porteze. Odata cu depunerea cererii si acceptarea acesteia de catre noul furnizor (furnizor acceptor), contractul cu vechiul furnizor (furnizor donor) inceteaza automat, nefiind necesar vreun demers suplimentar din partea utilizatorilor.

Atentie! Portarea numarului de telefon catre un alt operator nu anuleaza obligatiile asumate de utilizatori la semnarea contractului cu operatorul initial. De exemplu, daca se solicita portarea inainte de expirarea perioadei minime a contractului, este posibil ca utilizatorul sa fie nevoit sa achite penalitati de reziliere anticipata, iar daca sunt facturi restante, acestea vor trebui achitate. Acelasi principiu se aplica si in cazul in care utilizatorii au achizitionat echipamente odata cu achizitionarea serviciului de comunicatii electronice.

De aceea, utilizatorii sunt sfatuiti sa verifice daca la data la care urmeaza sa se efectueze portarea a expirat perioada minima contractuala cu furnizorul pe care il parasesc.

Cand poate fi refuzata cererea de portare?

Operatorul acceptor poate refuza portarea numarului in cazul in care nu furnizeaza tipul de serviciu solicitat de utilizator (de exemplu, serviciul de telefonie prepaid).

Operatorul donor poate refuza cererea de portare in urmatoarele conditii:

·         cererea nu este corect completata;

·         datele de identificare a abonatului sunt incorecte sau nu corespund cu numarul a carui portare se solicita;

·         numarul se regaseste in una dintre categoriile de resurse de numerotatie exceptate de la portabilitatea numerelor;

·         operatorul donor nu furnizeaza servicii prin intermediul numarului respectiv (de exemplu, prin incetarea contractului ca urmare a unei solicitari venite din partea utilizatorului anterior depunerii cererii de portare); de aceea, utilizatorii sunt sfatuiti sa NU solicite incetarea contractului incheiat cu furnizorul donor in situatia in care doresc sa isi porteze numarul de telefon;

·         numarul pentru care se solicita portarea nu a fost utilizat pentru convorbiri in reteaua operatorului donor;

·         cartela SIM este declarata pierduta/furata.

Nu pot constitui motive de refuz al cererii de portare:

·         existenta unor datorii ale abonatului catre operatorul donor;

·         existenta unei durate minime a contractului incheiat cu operatorul donor;

·         suspendarea furnizarii serviciului prin intermediul numarului respectiv.

Ce, cum si unde reclami?

In cazul in care intampina orice dificultati pe parcursul procesului de portare, utilizatorii pot face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portarii), dar se pot adresa si ANCOM, parcurgand pasii detaliati aici.

Informatii suplimentare cu privire la derularea procesului de portare sunt disponibile pe site-ul www.portabilitate.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu