Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 9 iunie 2021

Examene de nota 10: serie de filme cu recomandări pentru Evaluarea Naţională şi Bacalaureat, disponibile online



 Reprezentanţa Comisiei Europene în România împreună cu echipa de la Spaţiul Public European vin în sprijinul elevilor care susţin Evaluarea Naţională şi Bacalaureatul cu o serie de 8 filme ce conţin recomandări pentru probele scrise la Limba şi Literatura Română şi Matematică.

08/06/2021

Subiecte ca "Atenţie la neatenţie", "Tips&Tricks" sau "BAC de 10" vor putea fi urmărite, în perioada 7-20 iunie, pe paginile de Facebook ale Reprezentanţei Comisiei Europene în România (https://bit.ly/3xazd8h) şi ale Spaţiului Public European (https://bit.ly/3v3dcH0l & https://bit.ly/3cqH5u6)

Fiecare film, susţinut de elemente grafice, conţine sfaturi oferite de profesori şi exemple de rezolvare a celor mai dificile tipuri de subiecte, cât şi detalii despre baremul de corectare.

Pentru absolvenţii de gimnaziu - săptămâna 7-13 iunie:

Atenţie la neatenţie: cum obţinem punctaj maxim la exerciţiile de algebră
Tips&Tricks: cum ne împrietenim cu subiectele de la Română
Secretele rezolvării problemelor de geometrie
Cum abordăm cele mai dificile subiecte de la Limba şi Literatura Română

Pentru absolvenţii de liceu - săptămâna 14-20 iunie:

Algebra la Bac - sfaturi şi modele de rezolvare a unor exerciţii
#BACDE10 - Puncte importante la Română şi greşeli frecvente
Geometria nu e de speriat
Cum redactăm cea mai bună lucrare la Limba Română

Primele materiale pot fi vizionate acum pe paginile de Facebook ale Spaţiului Public European şi ale Reprezentanţei Comisiei Europene în România.


Context

Potrivit Monitorului educaţiei şi formării din 2020, procentul elevilor cu un nivel scăzut de cunoştinţe la citire, matematică şi ştiinţă este foarte mare şi situaţia nu s-a îmbunătăţit. Programul privind evaluarea internaţională a elevilor al OCDE din 2018 (PISA) indică faptul că 40,8 % dintre elevii români de 15 ani au avut dificultăţi de înţelegere a textelor cu o lungime şi complexitate moderate sau a materialelor cu care nu erau familiarizaţi.Un procent de 46,6 % au avut dificultăţi de interpretare şi de recunoaştere a modului în care se pot reprezenta matematic unele situaţii simple, iar 43,9 % nu aveau un nivel de cunoştinţe de bază în domeniul ştiinţei. Acest nivel scăzut de cunoştinţe este printre cele mai ridicate din UE şi reprezintă aproximativ dublul mediei UE (22,7 % pentru citire, 22,9 % pentru matematică şi 22,3 % pentru ştiinţă). În toate cele trei domenii, media PISA a elevilor români a fost cu aproximativ 60 de puncte sub media UE, echivalentul a un an şi jumătate de şcolarizare.

Comparativ cu 2015, performanţa României nu s-a îmbunătăţit la citire sau la ştiinţă şi s-a înrăutăţit considerabil la matematică4, inversând unele îmbunătăţiri observate între 2006 şi 2015. Procentul elevilor cu rezultate bune, şi anume al elevilor care au demonstrat că deţin cunoştinţe complexe la materiile testate este foarte scăzut, cu mult sub media UE: 1,4 % la citire (media UE: 8,5 %); 3,2 % la matematică (media UE: 11 %); 1 % la ştiinţă (media UE: 6,3 %). Impactul reformei în curs privind programa de învăţământ, care a mutat accentul abordării învăţării de la conţinut la competenţe, va putea fi cuantificat doar începând cu următoarea rundă de testare (2022), atunci când PISA va evalua pentru prima oară competenţele elevilor care vor fi urmat noua programă de învăţământ. De asemenea, studiul PISA a indicat că aproximativ 45 % dintre elevii de 15 ani consideră că nu au sentimentul de apartenenţă la şcoală.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu